Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPiszek, Artur
dc.contributor.editorNiedbalski, Jakub
dc.date.accessioned2018-04-18T06:09:17Z
dc.date.available2018-04-18T06:09:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationPiszek A., Qualify – narzędzie rozszerzające platformę Evernote o możliwość analizy jakościowej treści, [w:] Metody i techniki odkrywania wiedzy. Narzędzia CAQDAS w procesie analizy danych jakościowych, J. Niedbalski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, http://dx.doi.org/10.18778/7969-549-2.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-549-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/24528
dc.description.abstractAutor stworzył narzędzie Qualify.artpi.net rozszerzające platformę danych Evernote o możliwość analizy jakościowej treści i kodowanie danych z wywiadów w myśl zasad teorii ugruntowanej. W artykule przedstawia zalety darmowego duetu Evernote i Qualify jako alternatywy dla komercyjnych pakietów CAQDAS (takich jak NVivo) oraz wyjaśnia krok po kroku proces wprowadzania i kodowania danych. Qualify posiada także szereg unikalnych funkcjonalności przydatnych badaczom. Do najciekawszych należą zachowanie pełnego formatowania materiałów źródłowych, rozpoznawanie tekstu i możliwość kodowania treści z zeskanowanych i fotografowanych obrazów, automatyczne kolorowanie kodów oraz opcja błyskawicznego współdzielenia danych i kolaboracji ze współpracownikami w czasie rzeczywistym.pl_PL
dc.description.abstractAuthor has created a tool called Qualify.artpi.net extending Evernote platform with text markup and qualitative data coding capability in accordance with grounded theory rules and methodology. He presents Qualify and Evernote as an alternative to commercial CAQDA Software, such as NVivo and provides step by step walkthrough of the data coding process. Qualify possesses some unique features such as preservation of source text formatting, text recognition from images and photos, automatic color-coding as well as instant data sharing and collaboration in real time.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMetody i techniki odkrywania wiedzy. Narzędzia CAQDAS w procesie analizy danych jakościowych;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectEvernotepl_PL
dc.subjectCAQDApl_PL
dc.subjectNVivo softwarepl_PL
dc.subjectteoria ugruntowanapl_PL
dc.subjectOpenCodepl_PL
dc.subjectmethodology of grounded theorypl_PL
dc.titleQualify – narzędzie rozszerzające platformę Evernote o możliwość analizy jakościowej treścipl_PL
dc.title.alternativeQualify – a Tool for Content Analysis of Evernote Datapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number115-124pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSamsung Electronics Polskapl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteArtur Piszek – absolwent Informatyki na Uniwersytecie Warszawskim oraz psychologii na Akademii Pedagogiki Specjalnej, pracuje jako inżynier w Samsung Electronics Polska. Interesuje się szczególnie wspomaganą komputerowo behawioralną zmianą zachowań, zagadnieniami związanymi z ludzką pamięcią oraz wpływem Internetu na przemiany społeczne.pl_PL
dc.referencesBerkowitz Jeanne (2012), Working Together When You Can’t Be Together, “American Medical Writers Association Journal”, vol. 27, no. 3, s. 139–140.pl_PL
dc.referencesEvernote Corporation (2014), Remember Everything; http://evernote.com [dostęp: 24.04.2014].pl_PL
dc.referencesGlaser Barney, Strauss Anselm (1967), The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research, Aldine Publishing Company, Chicago.pl_PL
dc.referencesJan in the Pan (2013), Evernote: A Guide for Academics; http://bit.ly/evernote_academia_1 [dostęp: 20.04.2014].pl_PL
dc.referencesKelle Udo (1997), Theory Building in Qualitative Research and Computer Programs for the Management of Textual Data, „Sociological Research Online”, vol. 2; www.socresonline.org. uk/2/2/1.html [dostęp: 11.10.2013].pl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMcNally Eileen (2014), Evernote: A Tool for Educators, “Educational Technology”, vol. 1, s. 55–57.pl_PL
dc.referencesNiedbalski Jakub (2012), OpenCode – narzędzie wspomagające proces przeszukiwania i kodowania danych tekstowych w badaniach jakościowych, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 8, nr 1, s. 220–228; www.przegladsocjologiijakosciowej.org [dostęp: 4.10.2013].pl_PL
dc.referencesPiszek Artur, Stachura Krzysztof (2014), Evernote: zastosowanie notatnika internetowego do badań jakościowych, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. X, nr 2, s. 196–211; www.przegladsocjologiijakosciowej. org [dostęp: 1.06.2014].pl_PL
dc.referencesSchepman Astrid, Rodway Paul, Beattie Carol, Lambert Jordana (2012), An Observational Study of Undergraduate Students’ Adoption of (Mobile) Note-Taking Software, “Computers in Human Behavior”, vol. 28, s. 308–317.pl_PL
dc.referencesWolstenholme Daniel (2014), Evernote app, “Nursing Standard”, vol. 28, no. 19, s. 33.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-549-2.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska