dc.contributor.author | Piszek, Artur | |
dc.contributor.editor | Niedbalski, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2018-04-18T06:09:17Z | |
dc.date.available | 2018-04-18T06:09:17Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Piszek A., Qualify – narzędzie rozszerzające platformę Evernote o możliwość analizy jakościowej treści, [w:] Metody i techniki odkrywania wiedzy. Narzędzia CAQDAS w procesie analizy danych jakościowych, J. Niedbalski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, http://dx.doi.org/10.18778/7969-549-2.06 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-549-2 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/24528 | |
dc.description.abstract | Autor stworzył narzędzie Qualify.artpi.net rozszerzające platformę danych Evernote o możliwość analizy jakościowej treści i kodowanie danych z wywiadów w myśl zasad teorii ugruntowanej. W artykule przedstawia zalety darmowego duetu Evernote i Qualify jako alternatywy dla komercyjnych pakietów CAQDAS (takich jak NVivo) oraz wyjaśnia krok po kroku proces wprowadzania i kodowania danych. Qualify posiada także szereg unikalnych funkcjonalności przydatnych badaczom. Do najciekawszych należą zachowanie pełnego formatowania materiałów źródłowych, rozpoznawanie tekstu i możliwość kodowania treści z zeskanowanych i fotografowanych obrazów, automatyczne kolorowanie kodów oraz opcja błyskawicznego współdzielenia danych i kolaboracji ze współpracownikami w czasie rzeczywistym. | pl_PL |
dc.description.abstract | Author has created a tool called Qualify.artpi.net extending Evernote platform with text markup and qualitative data coding capability in accordance with grounded theory rules and methodology. He presents Qualify and Evernote as an alternative to commercial CAQDA Software, such as NVivo and provides step by step walkthrough of the data coding process. Qualify possesses some unique features such as preservation of source text formatting, text recognition from images and photos, automatic color-coding as well as instant data sharing and collaboration in real time. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Metody i techniki odkrywania wiedzy. Narzędzia CAQDAS w procesie analizy danych jakościowych; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Evernote | pl_PL |
dc.subject | CAQDA | pl_PL |
dc.subject | NVivo software | pl_PL |
dc.subject | teoria ugruntowana | pl_PL |
dc.subject | OpenCode | pl_PL |
dc.subject | methodology of grounded theory | pl_PL |
dc.title | Qualify – narzędzie rozszerzające platformę Evernote o możliwość analizy jakościowej treści | pl_PL |
dc.title.alternative | Qualify – a Tool for Content Analysis of Evernote Data | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | 115-124 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Samsung Electronics Polska | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Artur Piszek – absolwent Informatyki na Uniwersytecie Warszawskim oraz psychologii na Akademii Pedagogiki Specjalnej, pracuje jako inżynier w Samsung Electronics Polska. Interesuje się szczególnie wspomaganą komputerowo behawioralną zmianą zachowań, zagadnieniami związanymi z ludzką pamięcią oraz wpływem Internetu na przemiany społeczne. | pl_PL |
dc.references | Berkowitz Jeanne (2012), Working Together When You Can’t Be Together, “American Medical Writers Association Journal”, vol. 27, no. 3, s. 139–140. | pl_PL |
dc.references | Evernote Corporation (2014), Remember Everything; http://evernote.com [dostęp: 24.04.2014]. | pl_PL |
dc.references | Glaser Barney, Strauss Anselm (1967), The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research, Aldine Publishing Company, Chicago. | pl_PL |
dc.references | Jan in the Pan (2013), Evernote: A Guide for Academics; http://bit.ly/evernote_academia_1 [dostęp: 20.04.2014]. | pl_PL |
dc.references | Kelle Udo (1997), Theory Building in Qualitative Research and Computer Programs for the Management of Textual Data, „Sociological Research Online”, vol. 2; www.socresonline.org. uk/2/2/1.html [dostęp: 11.10.2013]. | pl_PL |
dc.references | Konecki Krzysztof (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | McNally Eileen (2014), Evernote: A Tool for Educators, “Educational Technology”, vol. 1, s. 55–57. | pl_PL |
dc.references | Niedbalski Jakub (2012), OpenCode – narzędzie wspomagające proces przeszukiwania i kodowania danych tekstowych w badaniach jakościowych, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 8, nr 1, s. 220–228; www.przegladsocjologiijakosciowej.org [dostęp: 4.10.2013]. | pl_PL |
dc.references | Piszek Artur, Stachura Krzysztof (2014), Evernote: zastosowanie notatnika internetowego do badań jakościowych, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. X, nr 2, s. 196–211; www.przegladsocjologiijakosciowej. org [dostęp: 1.06.2014]. | pl_PL |
dc.references | Schepman Astrid, Rodway Paul, Beattie Carol, Lambert Jordana (2012), An Observational Study of Undergraduate Students’ Adoption of (Mobile) Note-Taking Software, “Computers in Human Behavior”, vol. 28, s. 308–317. | pl_PL |
dc.references | Wolstenholme Daniel (2014), Evernote app, “Nursing Standard”, vol. 28, no. 19, s. 33. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-549-2.06 | |