Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzarnek-Wnuk, Paulina
dc.date.accessioned2018-02-08T15:01:04Z
dc.date.available2018-02-08T15:01:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/24045
dc.description.abstractThe media environment is an extremely variable universe where every now and again we can observe the emergence of new phenomena. Many of those form through blending of often rather different and distant areas. As a result, there emerge hybrid forms, which are not entirely established or completely defined. This article is focussed on those kinds of mixed types based on media entertainment, e.g. infotainment, edutainment, politainment, politicotainment, docutainment etc., which can be observed in the means of mass communication. The goal of the study was to define their essence, their distinctive features, and to indicate the place of those hybrid forms within the media discourses being carried on today.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica; 5; 5
dc.subjectmediaen_GB
dc.subjectentertainmenten_GB
dc.subjecthybriden_GB
dc.titleHybrid forms of entertainment in the mediaen_GB
dc.typeArticleen_GB
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017en_GB
dc.page.number[67]-78
dc.contributor.authorAffiliationChair of Journalism and Social Communication, Faculty of Philology, University of Lodz
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.referencesAdamski A., “Media w analogowym i cyfrowym świecie. Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej”, Dom Wydawniczy Elipsa, Warsaw 2012.en_GB
dc.referencesAlbińska K., “Poranna audycja radiowa jako hybryda megagatunkowa”, Wydawnictwo Adam Marszałek, Torun 2017.en_GB
dc.referencesBates S., Ferri A.J., “What’s Entertainment? Notes Toward Definition”, Studies in Popular Culture 2010, Issue 33.1, p. 1–20.en_GB
dc.referencesBaudrillard J., “Społeczeństwo konsumpcyjne. Jego mity i struktury”, transl. by S. Królak, Wydawnictwo Sic!, Warsaw 2006.en_GB
dc.referencesBogunia-Borowska M., “Telewizyjny entertainment – analiza procesu komercjalizacji telewizyjnej oferty programowej na przykładzie polskich stacji telewizyjnych”, in: “Stawanie się społeczeństwa. Szkice oferowane Piotrowi Sztompce z okazji 40-lecia pracy naukowej”, A. Flis (ed.), Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Cracow 2006, p. 293–318.en_GB
dc.referencesCaillois R., “Żywioł i ład”, transl. by A. Tatarkiewicz, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warsaw 1973.en_GB
dc.referencesDąbała J., “Media i dziennikarstwo. Aksjologia – warsztat – tożsamość”, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Cracow 2014.en_GB
dc.referencesDąbrowska-Cendrowska O., “Guidetainment w polskich mediach – analiza zjawiska na wybranych przykładach”, Media i Społeczeństwo 2015, Issue 5, pp. 35–53.en_GB
dc.referencesDuszak M., “Centra, hybrydy i zmiana społeczno-dyskursywna”, Oblicza Komunikacji 2012, Issue 5, pp. 18–20.en_GB
dc.referencesFras J., “O pojmowaniu infotainmentu i nadmiernej rozrywkowości mediów masowych we współczesnym medioznawstwie”, Środkowoeuropejskie Studia Polityczne 2013, Issue 1, pp. 7–32.en_GB
dc.referencesFras J., “Podstawy identyfikacji typologii wypowiedzi w mediach masowych”, in: “Komunikologia. Teoria i praktyka komunikacji”, E. Kulczycki, M. Wendland (eds.), Wydawnictwo Naukowe IF UAM, Poznan 2012, pp. 13–29.en_GB
dc.referencesGodzic W., “Telewizja i jej gatunki. Po ‘Wielkim Bracie’”, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Cracow 2004.en_GB
dc.referencesGorer G., “Pornografia śmierci”, Teksty: teoria literatury, krytyka, interpretacja 1979, Issue 3 (45), pp. 197–203.en_GB
dc.referencesGrochowski G., “Tekstowe hybrydy. Literackość i jej pogranicza”, Wydawnictwo Funna, Wroclaw 2000.en_GB
dc.referencesHanus A., “Wariantywność gatunkowa w ujęciach kontrastywnych na przykładzie wybranych polskich i niemieckich tabloidów”, Tekst i Dyskurs – Text und Diskurs 2014, Issue 7, p. 197–218.en_GB
dc.referencesHuizinga J., “Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury”, transl. by M. Kurecka, W. Wirpsza, Wydawnictwo Czytelnik, Warsaw 1998.en_GB
dc.references“Hybryda”, in: “Słownik języka polskiego”, M. Bańko (ed.), 2nd edition, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warsaw 2007, p. 106.en_GB
dc.references“Hybryda”, in: “Słownik wyrazów obcych”, L. Wiśniakowska (ed.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warsaw 2007, p. 154.en_GB
dc.referencesJagodziński T., “Przekleństwo info-rozrywki”, Znak 2002, Issue 2, pp. 5–12.en_GB
dc.referencesKlimek J., Nowak M., “Język nowej (?) publicystyki religijnej”, in: “Język nowych mediów”, K. Michalewski (ed.), Wydawnictwo Primum Verbum, Lodz 2012, pp. 302–317.en_GB
dc.referencesKriesi H., Lavenex S., Esser F., Matthes J., Bühlmann M., Bochsler D., “Democracy in the Age of Globalisation and Mediatization”, Palgrave Macmillan, Basingstoke, Hampshire 2013.en_GB
dc.referencesKrzysztofek K., “Infotainment. Dziennikarstwo w świecie przemysłów informacyjnych”, in: “Media i dziennikarstwo na przełomie wieków”, J. Adamowski (ed.), Wydawnictwo Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warsaw 1998, pp. 116–125.en_GB
dc.referencesLegutko P., Rodziewicz D., “Gra w media. Między informacją a dezinformacją”, Wydawnictwo Stentor, Warsaw 2007.en_GB
dc.referencesLisowska-Magdziarz M., “Feniksy, łabędzie, motyle. Media i kultura transparencji”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Cracow 2012, pp. 149–151.en_GB
dc.referencesLisowska-Magdziarz M., “Media powszednie. Środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Cracow 2008, pp. 147–190.en_GB
dc.referencesManovich L., “Język nowych mediów”, transl. by P. Cypryański, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warsaw 2006.en_GB
dc.referencesMarkowski M.P., “Polityka wrażliwości. Wprowadzenie do humanistyki”, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Cracow 2013.en_GB
dc.referencesMcLuhan M., “Radio. Plemienny bęben”, in: ibid., “Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka”, transl. by N. Szczucka, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warsaw 2004 (English version: https://is.vsfs.cz/el/6410/zima2016/BA_MD/5269324/McLuhan258-307.txt [accessed on: 10.06.2017]).en_GB
dc.referencesNowak E., “Komercjalizacja komunikacji politycznej – infotainment i politainment w programach informacyjnych”, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio K 2009, Vol. 16.2, pp. 201–213.en_GB
dc.referencesOgonowska A., “Gatunki telewizyjne”, in: “Słownik wiedzy o mediach”, E. Chudziński (ed.), Wydawnictwo Szkolne PWN, Warsaw–Bielsko-Biała 2009, pp. 313–326.en_GB
dc.referencesPiechota M., “Strategie edutainment a sytuacja komunikacyjna”, in: “Nowe zjawiska w języku, tekście i komunikacji III. Kontekst a komunikacja”, I. Matusiak-Kempa, S. Przybyszewski (ed.), Centrum Badań Europy Wschodniej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2011, pp. 352–361.en_GB
dc.referencesPiontek D., Annusiewicz O., “Polityka popularna: celebrytyzacja polityki, politainment, tabliodyzacja”, e-Politikon 2013, Issue 5, pp. 6–28.en_GB
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa E., “Media nasze powszednie”, in: “Poznawanie słowa”, P. Stalmaszczyk (ed.), Wydawnictwo Primum Verbum, Lodz 2010, pp. 24–60.en_GB
dc.referencesPostman N., “Zabawić się na śmierć. Dyskurs publiczny w epoce show-businessu”, transl. by L. Niedzielski, Wydawnictwo Muza, Warsaw 2002 [English version translated from Polish].en_GB
dc.referencesPostman N., “Amusing Ourselves to Death: Public Discourse in the Age of Show Business”, Penguin Group, New York 1986.en_GB
dc.referencesRitzer G., “Magiczny świat konsumpcji”, transl. by L. Stawowy, Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza, Warsaw 2001.en_GB
dc.referencesStachyra G., “Radio Charitainment. A Case Study of Radio Eska’s Campaign ‘We Undress to Dress’”, in: “Radio: Community, Challanges, Aesthetics”, ibid. (ed.), Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2013, pp. 287–297.en_GB
dc.referencesSternicka M., “Cyberprzestrzeń jako dostawca rozrywki oraz miejsce autokreacji – na przykładzie serwisu internetowego YouTube”, in: “‘Małe tęsknoty?’ Style życia w czasie wolnym we współczesnym społeczeństwie”, W. Muszyński (ed.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2009, pp. 84–95.en_GB
dc.referencesSzatan M., “Politainment, czyli jak media przekształcają politykę w spektakl (na przykładzie kampanii wyborczej 2011)”, in: “Rozrywka w mediach”, K. Burska, P. Czarnek (eds.), Wydawnictwo Primum Verbum, Lodz 2012, pp. 201–211.en_GB
dc.contributor.authorEmailpaulina-czarnek@wp.pl
dc.identifier.doi10.18778/1505-9057.43.05
dc.relation.volume43en_GB


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord