dc.contributor.author | Zielińska, Maria | |
dc.date.accessioned | 2018-02-08T14:57:15Z | |
dc.date.available | 2018-02-08T14:57:15Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 0208-600X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/24014 | |
dc.description.abstract | Earning a living during the time of study is slowly becoming the norm in Polish reality. Economic activity is increasingly being added to student life and activity. There are many different motivations for earning a living. Most often it is the desire to improve one’s own economic situation. Increasingly, however, work is being undertaken by young people in order to gain professional experience that can be demonstrated in their efforts for better post-graduate work and CV placement. The main purpose of the article is to try to answer the question of whether and to what extent work during study influences the basic role and other social roles of a student. Empirical data achieved in course of research conducted among students of University of Zielona Góra in 2015. | en_GB |
dc.description.abstract | Praca zarobkowa podczas studiów powoli staje się normą w polskiej rzeczywistości. W życie i aktywność studencką coraz częściej wpisana jest aktywność ekonomiczna. Różne są motywacje podejmowania pracy zarobkowej. Najczęściej jest to chęć poprawienia własnej sytuacji ekonomicznej. Coraz częściej jednak praca podejmowana jest przez młodych ludzi w celu uzyskania doświadczeń zawodowych, którymi można wykazać się w staraniach o lepszą pracę po studiach i umieścić je w CV. Głównym celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim zakresie praca podczas studiów wpływa na podstawową rolę i inne role społeczne studenta. Dane empiryczne pochodzą z badań zrealizowanych wśród studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego w 2015 roku. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica; 62 | |
dc.subject | academic youth | en_GB |
dc.subject | student role | en_GB |
dc.subject | role structure | en_GB |
dc.subject | role conflict | en_GB |
dc.subject | role play | en_GB |
dc.subject | work | en_GB |
dc.subject | młodzież akademicka | pl_PL |
dc.subject | rola studenta | pl_PL |
dc.subject | struktura roli | pl_PL |
dc.subject | konflikt ról | pl_PL |
dc.subject | rozłam w roli | pl_PL |
dc.subject | praca | pl_PL |
dc.title | Praca podczas studiów i jej wpływ na zmianę w rolach społecznych studenta uniwersytetu. Zarys problematyki | pl_PL |
dc.title.alternative | Work while studying and its impact on the social role of a university student. Outline of the problem | en_GB |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017 | pl_PL |
dc.page.number | 11-29 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Instytut Socjologii, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii, Uniwersytet Zielonogórski | |
dc.identifier.eissn | 2353-4850 | |
dc.references | Ehrlich S. (1995), Wiążące wzory zachowań, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Goffman E. (1961), Encounters: Two Studies in the Sociology of Interaction, Penguin, Harmondsworth | pl_PL |
dc.references | Goffman E. (1981), Człowiek w teatrze życia codziennego, PIW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Gołdyka L., Leszkowicz-Baczyńska Ż., Leszkowicz-Baczyński J., Szczegóła L., Zielińska M. (1999), Studenci zielonogórscy u progu XXI wieku, Lubuskie Towarzystwo Naukowe, Zielona Góra | pl_PL |
dc.references | Hajduk E. (1982), Przemiany społecznej osobowości studentów, Wyd. WSP, Zielona Góra | pl_PL |
dc.references | Hajduk E. (2001), Kulturowe wyznaczniki biegu życia, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Mądrzycki T. (1996), Osobowość jako system tworzący i realizujący plany. Nowe podejście, GWP, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Modrzewski J. (1989), Środowisko społeczne młodzieży studiującej, Wyd. UAM, Poznań | pl_PL |
dc.references | Szczepański M., Szafraniec K., Śliz A. (2015), Szkolnictwo wyższe, uniwersytet, kształcenie akademickie w obliczu koniecznej zmiany. Ekspertyza Komitetu Socjologii Polskiej Akademii Nauk, Wyd. PAN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Szmatka J. (1989), Małe struktury społeczne. Wstęp do mikrosocjologii strukturalnej, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Turner R.H. (1978), The Role and the Person, ”American Journal of Sociology”, no. 84, s. 1–23 | pl_PL |
dc.references | Zielińska M., Szaban D. (2016), Młodzież w czasach nieufności. Studenci zielonogórscy o sobie i innych (e-book), Wyd. Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz Fundacja Obserwatorium Społeczne Inter Alia, Zielona Góra | pl_PL |
dc.references | Zielińska M. (1997), Kariery zawodowe absolwentów wyższej uczelni. Biograficzne uwarunkowania karier zawodowych. Badania panelowe, Lubuskie Towarzystwo Naukowe, Zielona Góra | pl_PL |
dc.references | Znaniecki F. (1997), Społeczna rola studenta uniwersytetu, Wyd. NAKOM, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Znaniecki F. (2011), Relacje społeczne i role społeczne. Niedokończona socjologia systematyczna, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | m.zielinska@is.uz.zgora.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/0208-600X.62.02 | |