Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŚwieszczak, Marika
dc.contributor.authorŚwieszczak, Krzysztof
dc.contributor.editorWieteska, Stanisław
dc.contributor.editorCzechowska, Iwona Dorota
dc.date.accessioned2018-02-02T11:00:08Z
dc.date.available2018-02-02T11:00:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationŚwieszczak M., Świeszczak K., Przyszłość bankowości internetowej kreowanej przez klientów, [w:] Wieteska S., Czechowska I. D., (red.), Granice finansów XXI wieku. Bankowość i ubezpieczenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [111]-121, doi: 10.18778/8088-791-6.09pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23982
dc.description.abstractDynamiczny rozwój nowych technologii determinuje liczne przeobrażenia sektora bankowego. Zmianom podlega również sam sposób funkcjonowania banków, które w ostatnich latach wielokrotnie wprowadzały innowacje w sposobie budowania i podtrzymywania relacji z klientami. Aktywność wskazanej grupy interesów w Internecie staje się wyzwaniem dla sektora bankowego, natomiast nabywcy produktów i usług bankowych coraz częściej stanowią przedmiot analiz badaczy koncentrujących się na ich cechach i preferencjach. Celem opracowania była charakterystyka poszczególnych grup klientów, a także przedstawienie potencjalnych kierunków rozwoju bankowości internetowej wraz z wybraniem najbardziej prawdopodobnego ze względu na specyfikę użytkowników Internetu w Polsce.pl_PL
dc.description.abstractThe dynamic development of new technologies determines the number of the transformation in the banking sector. The changes can also be seen in the operation of banks, which in recent years has repeatedly introduced innovations in the way of building and maintaining relationships with customers. The activity of indicated interest groups on the Internet is a challenge for the banking sector, while the buyers of banking products and services are more often the subject of studies of researchers focusing on their characteristics and preferences. The aim of the article is to characterize the different customer groups, and to present possible directions of development of Internet banking along with a selection of the most likely due to the features of Internet users in Poland.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWieteska S., Czechowska I. D., (red.), Granice finansów XXI wieku. Bankowość i ubezpieczenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectbankowość internetowapl_PL
dc.subjectweb 2.0pl_PL
dc.subjectweb 3.0pl_PL
dc.subjectmedia społecznościowepl_PL
dc.subjectinternet bankingpl_PL
dc.subjectsocial mediapl_PL
dc.titlePrzyszłość bankowości internetowej kreowanej przez klientówpl_PL
dc.title.alternativeThe future of user-generated bankingpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[111]-121pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Bankowościpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-791-6
dc.referencesCzapiński J., Panek T., Diagnoza społeczna 2015, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesFINSights, The rise of social media in financial services – balancing risk and reward, https://www.infosys.com/FINsights/Documents/pdf/issue9/social-media-financial-services-risk-reward.pdf (dostęp: 30.04.2016).pl_PL
dc.referencesHagemann S., Vossen G., Categorizing user-generated content (extended abstract), [w:] Proceedings of the WebSci’09: Society on-line, Athens 2009.pl_PL
dc.referencesHislop A., Next-gen Web: Tools for Building Strong Customer Relationships in Retail Banking, Cisco IBSG, London 2009.pl_PL
dc.referencesKemp S., Digital in 2016, http://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-in-2016 (dostęp: 30.04.2016).pl_PL
dc.referencesKoźliński T., Bankowość internetowa, CeDeWu, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKwaśnicki W., Ekonomiczne problemy bankowości elektronicznej, http://www.bibliotekacyfrowa.pl/Content/24747/Ekonomiczne_problemy.pdf (dostęp: 30.04.2016).pl_PL
dc.referencesLi Ch., Bernoff J., Groundswell: Winning in a world transformed by social technologies, Harvard Business School Publishing, Boston 2008.pl_PL
dc.referencesLi Ch., Bernoff J., Marketing in Groundswell, Harvard Business Press, Boston 2009.pl_PL
dc.referencesNowecka M., Bankowość internetowa w Polsce – stan i perspektywy rozwoju, „Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów” 2006, nr 74.pl_PL
dc.referencesOlszański M., Piech K., E-biznes – innowacje w usługach. Teoria, praktyka, przykłady, PARP, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesParys T., Bankowość internetowa jako nowa forma świadczenia usług bankowych, http://www.swo.ae.katowice.pl/_pdf/62.pdf (dostęp: 30.04.2016).pl_PL
dc.referencesSzwajkowska G., Kwaśniewski P., Leżoń K., Woźniczka F., Usługi bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych. Charakterystyka i zagrożenia, KNF, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesŚlązak E., Guzek E., Innowacyjna bankowość internetowa, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesŚwiecka B., Bankowość elektroniczna, CeDeWu, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesTalecka A., Niczyporuk P., Bankowość. System bankowy i usługi, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok 2004.pl_PL
dc.referencesVickery G., Wunsch-Vincent S., Participative web and user-created content: Web 2.0, Wikis and social networking, OECD, Paris 2007.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-791-6.09


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska