Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJuszczak, Adam
dc.date.accessioned2017-12-19T14:04:53Z
dc.date.available2017-12-19T14:04:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1429-3730
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23677
dc.description.abstractVideo Game Market has develop vastly throughout last 60 years. Even though because of communism system we started developing our first companies in the 90’ we were able to establish more than few companies that are creating admired products – both in AAA games and smaller categories. Most successful polish companies such as CD Projekt Red, Techland and CI Games are in good financial shape after releasing games such as Wither 3 or Dying Light that were acclaimed one the best products of 2015 and 2016. In the same time we can observe rise of many new promising smaller studios such as 11 bit studios. Considering this situation and new government program GameINN which will support innovative new productions we can predict that polish video game market will be still developing quickly.en_GB
dc.description.abstractRynek gier komputerowych w ciągu ostatnich 60 lat rozwijał się w niezwykle szybkim tempie. Mimo faktu że przez opóźnienie technologiczne wynikające z komunizmu pierwsze firmy produkujące gry komputerowe zaczęły w Polsce funkcjonować dopiero w latach 90. XX wieku, powstała u nas całkiem imponująca liczba firm, które są w stanie tworzyć gry podziwiane na całym świecie – zarówno z sektora AAA, jak i mniejszych produktów. Najlepsze polskie firmy, jak CD Projekt Red, Techland czy CI Games, są w dobrej kondycji finansowej po wypuszczeniu hitów takich, jak Wiedźmin 3 czy Dying Light, które znalazły się w gronie najlepszych gier 2015 i 2016 roku. W tym samym czasie mogliśmy też obserwować rozwój obiecujących mniejszych developerów, jak 11 bit studios. Biorąc pod uwagę tę sytuację na rynku oraz wchodzący program rządowy GameINN, który ma wspierać innowacyjne nowe produkcje, możemy przewidywać, że polski rynek gier wideo nadal będzie się bardzo szybko rozwijał.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesGospodarka w Praktyce i Teorii;2
dc.subjectPolish game marketen_GB
dc.subjectDevelopmenten_GB
dc.subjectpolski rynek gierpl_PL
dc.subjectGameINNpl_PL
dc.subjectrozwójpl_PL
dc.subjectCD Projekt Redpl_PL
dc.subjectTechlandpl_PL
dc.subjectCI Gamespl_PL
dc.titlePolski rynek gier wideo – sytuacja obecna oraz perspektywy na przyszłośćpl_PL
dc.title.alternativePolish Video Game Market – Present Situation and Perspectives for the Futureen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[29]-41
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki
dc.identifier.eissn2450-095X
dc.referencesKluska B., Dawno temu w Grach, Wydawnictwo Orka, Łódź 2008.pl_PL
dc.referencesKondycja polskiej branży gier wideo. Raport 2015, www.kpt.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/09/Raport_A4_Web.pdf (dostęp: 28.02.2016).pl_PL
dc.referencesOvermars M., A Brief History of Computer Games, www.cs.uu.nl/docs/vakken/b2go/literature/history_of_games.pdf (dostęp: 20.12.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://firma.techland.pl/o-nas (dostęp: 20.12.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://forsal.pl/artykuly/963948,arp-powoluje-specjalna-spolke-ma-promowac-na-rynku-gier-polskie-startupy.html (dostęp: 28.02.2016).pl_PL
dc.referenceshttps://naekranie.pl/aktualnosci/cd-projekt-notuje-swietna-sprzedaz-gier-wiedzmin-oraz-wiedzmin-2-zabojcy-krolow (dostęp: 15.12.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://pl.cdprojektred.com/news/wiedzmin-2-obsypany-nagrodami/ (dostęp: 15.12.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,20174795,techland-wchodzi-na-globalny-rynek-plany-sa-ambitne.html (dostęp: 20.01.2017).pl_PL
dc.referenceshttp://wyborcza.biz/Gieldy/1,132329,20768581,gpw-rozwaza-stworzenie-segmentu-dla-branzy-rozrywkowej-w-tym.html (dostęp: 28.02.2016).pl_PL
dc.referenceswww.bankier.pl/wiadomosc/Skup-akcji-w-CD-Projekcie-przeglosowany-Wrogie-przejecia-zmartwieniem-na-grudzien-7487046.html (dostęp: 20.12.2016).pl_PL
dc.referenceswww.bbc.co.uk/newsbeat/article/34679591/golden-joysticks-2015-the-witcher-3-wild-hunt-wins-five-gaming-awards (dostęp: 17.12.2016).pl_PL
dc.referenceswww.benchmark.pl/aktualnosci/frostpunk-nowa-ambitna-gra-tworcow-this-war-of-mine.html (dostęp: 5.01.2017).pl_PL
dc.referenceswww.cdaction.pl/news-43468/the-game-awards-2015-wyniki-wiedzmin-3--bez-zaskoczenia--gra-roku-2015-uzupelnione.html (dostęp: 17.12.2016). www.cdprojekt.com/pl/media/aktualnosci/wysoka-sprzedaz-gry-wiedzmin-3-dziki-gon-dodatkow-napedza-wyniki-grupy-cd-projekt/ (dostęp: 17.12.2016).pl_PL
dc.referenceswww.facebook.com/adrian.chmielarz/posts/1264527406922612 (dostęp: 28.02.2016).pl_PL
dc.referenceswww.finanse.egospodarka.pl/58452,Debiut-11-bit-studios-SA-na-NewConnect,1,48,1.html (dostęp: 5.01.2017).pl_PL
dc.referenceswww.forbes.pl/pawel-marchewka-z-techland-zarobil-miliony-na-dying-light-,artykuly,203146,1,1.html (dostęp: 5.01.2017).pl_PL
dc.referenceswww.forbes.pl/sukces-techland-dying-light-pobil-rekord-dead-island,artykuly,191922,1,1.html (dostęp: 20.12.2016).pl_PL
dc.referenceswww.gamesindustry.biz/articles/2016–08–04-techland-dead-rising (dostęp: 20.12.2016).pl_PL
dc.referenceswww.gamezilla.pl/newsy/2016/46/cd-projekt-red-o-dacie-premiery-cyberpunk-2077-i-planach-na-najblizsze-lata (dostęp: 20.01.2017).pl_PL
dc.referenceswww.gry-online.pl/S013.asp?ID=70268 (dostęp: 15.12.2016).pl_PL
dc.referenceswww.gry-online.pl/S013.asp?ID=82296 (dostęp: 20.12.2016).pl_PL
dc.referenceswww.gry-online.pl/S013.asp?ID=97094 (dostęp: 15.12.2016).pl_PL
dc.referenceswww.ncbr.gov.pl/funduszeeuropejskie/poir/konkursy/konkurs3122016gameinn/aktualnosci/art,4202,konkurs-na-dofinansowanie-projektow-dla-programu-sektorowego-gameinn.html (dostęp: 28.02.2016).pl_PL
dc.referenceswww.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1604219,Rynek-gier-komputerowych-wart-ponad-90-mld-dolarow-Polska-19-w-globalnym-rankingu (dostęp: 15.12.2016).pl_PL
dc.referenceswww.wprost.pl/technologie/10016132/Wiedzmin-3-najwyzej-oceniana-gra-w-historii-Zdetronizowal-wieloletniego-krola.html (dostęp: 15.12.2016).pl_PL
dc.contributor.authorEmailadam.juszczak2@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/1429-3730.47.03
dc.relation.volume47pl_PL
dc.subject.jelO1
dc.subject.jelO12


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord