Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRudziński, Grzegorz
dc.date.accessioned2017-12-12T11:37:03Z
dc.date.available2017-12-12T11:37:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23547
dc.description.abstractThe role of the Polish language as an environment of teaching mathematics to foreigners depends on ethnos and prior education of the listener. At every level of the organization of language exists in the Polish language the source of the difficulty to raise the level of effort studying mathematics foreigners. Maths teacher working with foreigners will work more efficiently when he/she takes into account the sources of difficulty.en_GB
dc.description.abstractRola polszczyzny jako środowiska w nauczaniu cudzoziemców matematyki jest zróżnicowana i zależy od etnosu oraz uprzedniego wykształcenia słuchacza. Na każdym poziomie organizacji języka istnieją w polszczyźnie źródła trudności podnoszące poziom wysiłku uczących się matematyki cudzoziemców. Nauczyciel matematyki pracujący z cudzoziemcami będzie działał skuteczniej, gdy weźmie pod uwagę te źródła trudności.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;24
dc.subjectPolish as a foreign languageen_GB
dc.subjectLSPen_GB
dc.subjectteaching mathematics to foreigners in Polanden_GB
dc.subjectmanualen_GB
dc.subjectjęzyk polski jako obcy w odmianie wyspecjalizowanejpl_PL
dc.subjectnauczanie matematykipl_PL
dc.subjectpodręcznikpl_PL
dc.titlePolszczyzna jako środowisko nauczania matematyki w świetle doświadczeń z pracy nad podręcznikiem dla cudzoziemcówpl_PL
dc.title.alternativePolish Language as an Environment of Teaching Mathematics to Foreigners in the Light of Experience of Working on the Manual for Foreignersen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[213]-227
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców. Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego, http://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/handle/11089/1350.pl_PL
dc.referencesChrupczalski A., 1994, Przygotowanie merytoryczne kandydatów ze Wschodu na studia w Polsce, w: J. Mazur (red.), Merytoryczne kształcenie Polaków ze Wschodu. Lublin, s. 163–169.pl_PL
dc.referencesCzernik B., 1988, Z prac nad słownikiem dydaktycznym dla cudzoziemców. Dobór i układ treści w matematycznym słowniku minimum, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” t. 1, s. 33–46.pl_PL
dc.referencesGove Ph. B. (red.), 1993, Webster’s Third New International Dictionary of the English Language Unabridged. Springfield-Cologne-Fulda.pl_PL
dc.referencesGrucza F., 1983, Zagadnienia metalingwistyki. Lingwistyka – jej przedmiot, lingwistyka stosowana, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrucza S., 2008: „Teksty specjalistyczne”: językowe eksponenty wiedzy specjalistycznej, „Języki Specjalistyczne” t. 8, s. 181–193.pl_PL
dc.referencesJóźwiak Z., Wróbel D., 1994, Organizacja nauczania matematyki i sprawdzania wiadomości studentów w ramach sesji orientacyjnej, w: J. Mazur (red.), Merytoryczne kształcenie Polaków ze Wschodu, Lublin, s. 155–161.pl_PL
dc.referencesJóźwiak Z., Kondrak L., 1996, Testy z matematyki a sprawność językowa i wiedza merytoryczna studentów SJPdC, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” t. 7/8, s. 221–227.pl_PL
dc.referencesJóźwiak Z., Kondrak L., Wróbel D., Zielińska A., 1999, Słownik polsko-angielsko-francusko-rosyjski podstawowych terminów matematycznych z wykazami haseł angielsko-polskim, francusko-polskim, rosyjsko-polskim oraz tablicą symboli, Łódź.pl_PL
dc.referencesLesz-Duk M., 1988, Czasowniki o składni przyimkowej w języku polskim, Częstochowa.pl_PL
dc.referencesLukszyn J., 2007, Tekst specjalistyczny pod lingwistyczną lupą, „Języki Specjalistyczne” t. 7, s. 51–70.pl_PL
dc.referencesNocoń J., 2009, Podręcznik szkolny w dyskursie dydaktycznym – tradycja i zmiana, Opole.pl_PL
dc.referencesOżdżyński J., Treliński G., 1982, Niektóre cechy wypowiedzi wykładowej. Na przykładzie wykładów z dydaktyki matematyki, „Zeszyty Naukowe WSP w Szczecinie. Prace Wydziału Humanistycznego” t. 11, s. 257–285.pl_PL
dc.referencesRudziński G., 1992, Młodzież polonijna w świetle wyników sesji orientacyjnej w SJPdCUŁ, w: J. Mazur (red.), Problemy kształcenia Polaków ze Wschodu, Lublin, s. 41–44.pl_PL
dc.referencesSłaby-Góral I., 1998, Analiza możliwości funkcjonalnego wprowadzenia form fleksyjnych w grupach studentów cudzoziemców uczących się języka polskiego (na podstawie wybranych związków składniowych z liczebnikami głównymi, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” t. 10, s. 353–359.pl_PL
dc.referencesWróbel D., 1991, Niedefinicyjne wprowadzanie pojęć matematycznych, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” t. 3, s. 63–74.pl_PL
dc.referencesWróbel D., Zielińska A., Rudziński G., 2011, Wstęp do matematyki. Podręcznik dla cudzoziemców, Łódź.pl_PL
dc.referencesWróbel D., Zielińska A., Rudziński G., 2013, Matematyka po polsku. Podręcznik dla cudzoziemców, Łódź.pl_PL
dc.referencesŻylińska M., 2013, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń.pl_PL
dc.contributor.authorEmailgrzegorzrudzinski@wp.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.24.16


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord