Show simple item record

dc.contributor.authorŻak, Monika
dc.date.accessioned2017-12-01T09:55:27Z
dc.date.available2017-12-01T09:55:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0208-600X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23465
dc.description.abstractThe subject of this article is an analysis of the results of research which were conducted among students from the Visegrad Countries. This is part of a larger research project which explored issues related to the economic awareness of the young generation. The attitude to shopping and to consumption in general is one of the elements that create the economic awareness. The author will present the conclusions about students’ consumer attitudes. These attitudes – contrary to popular opinion – as the results of this research has shown are quite rational. The young generation has a rational attitude to consumption and adjusts the scope, frequency, and ways of meeting their various needs to the resources and capabilities which they have.en_GB
dc.description.abstractPrzedmiotem niniejszego artykułu jest analiza wyników badań przeprowadzonych wśród studentów krajów Grupy Wyszehradzkiej. Jest to fragment większego projektu badawczego, który obejmował zagadnienia dotyczące świadomości ekonomicznej młodego pokolenia. Stosunek do zakupów i konsumpcji w ogólności jest jednym z elementów świadomości ekonomicznej. Zaprezentowane zostaną konkluzje dotyczące postaw konsumenckich studentów, które wbrew obiegowym opiniom – jak wykazały badania – są dosyć racjonalne. Młode pokolenie podchodzi do kwestii konsumpcji z namysłem, dostosowując zakres, częstotliwość i sposoby zaspokajania swoich różnorakich potrzeb do środków i możliwości, jakimi dysponuje.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica;61
dc.subjecteconomic awarenessen_GB
dc.subjectconsumptionen_GB
dc.subjectconsumeren_GB
dc.subjectconsumer behavioren_GB
dc.subjectświadomość ekonomicznapl_PL
dc.subjectkonsumpcjapl_PL
dc.subjectkonsumentpl_PL
dc.subjectzachowania konsumenckiepl_PL
dc.titleZnaczenie konsumpcji w życiu studentów. Analiza porównawcza opinii studentów krajów Grupy Wyszehradzkiejpl_PL
dc.title.alternativeThe significance of consumption in the students’ life. The comparative analysis of opinions of students from Visegrad Countriesen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[25]-41
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Nauk Społecznych
dc.identifier.eissn2353-4850
dc.referencesBaudrillard J. (2006), Społeczeństwo konsumpcyjne. Jego mity i struktury, Sic!, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (2000), Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBylok F. (2013), Konsumpcja, konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice.pl_PL
dc.referencesBywalec Cz. (2002), Terminologia i klasyfikacja sfery konsumpcji, [w:] Cz. Bywalec, L. Rudnicki, Konsumpcja, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBywalec Cz. (2010), Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A., Bylok F., Janoś-Kresło M., Kiełczewski D., Ozimek I. (2015), Kompetencje konsumentów: innowacyjne zachowania, zrównoważona konsumpcja, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEast R., Wright M., Vanhuele M. (2014), Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer S.A., Warszawa.pl_PL
dc.referencesFalkowski A., Tyszka T. (2006), Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesJanoś-Kresło M. (2006), Cechy konsumentów i gospodarstw domowych jako podmiotów konsumpcji, [w:] M. Janoś-Kresło, B. Mróz (red.), Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMróz B. (2009), Consumo ergo sum? Rola konsumpcjonizmu we współczesnych społeczeństwach, [w:] B. Mróz (red.), Oblicza konsumpcjonizmu, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzczepański J. (1981), Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstęp do antropologicznej teorii konsumpcji, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk K. (2013), Rynkowe zachowania polskich konsumentów w dobie globalizacji konsumpcji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesWróblewska J., Goszczyńska M. (2010), Związki materializmu z dokonywaniem zakupów nieplanowanych, [w:] M. Goszczyńska, M. Górnik-Durose (red.), Psychologiczne uwarunkowania zachowań ekonomicznych. Przedsiębiorczość – Pieniądze – Konsumpcja, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZalega T. (2012), Konsumpcja: determinanty, teorie, modele, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmonika.zak@us.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/0208-600X.61.02


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record