Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKobierecka, Anna
dc.contributor.authorKobierecki, Michał Marcin
dc.date.accessioned2017-11-08T10:20:52Z
dc.date.available2017-11-08T10:20:52Z
dc.date.issued2017-11-01
dc.identifier.issn1733-6716
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23199
dc.description.abstractThe aim of the article is to investigate the selected ways by which Sweden shapes its international attractiveness using culture. The research is empirical and is directed at verification of hypotheses stating that culture should be regarded as an important factor of shaping Sweden’s brand and that the chain of IKEA stores is an extraordinary channel of enhancing Sweden’s national brand with the use of culture. The others that are worth mentioning are the Swedish Institute and the website sweden.se.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPoliteja. Pismo Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego;48
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectculturepl_PL
dc.subjectSwedenpl_PL
dc.subjectcultural diplomacypl_PL
dc.subjectnation brandingpl_PL
dc.subjectstate’s imagepl_PL
dc.subjectkulturapl_PL
dc.subjectSzwecjapl_PL
dc.subjectdyplomacja kulturalnapl_PL
dc.subjectbranding narodowypl_PL
dc.subjectwizerunek państwapl_PL
dc.titleW poszukiwaniu źródeł międzykulturowej atrakcyjności Szwecji. Wymiar kulturowypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number241-256pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAnna Kobierecka in her research focusses on the issues of nation branding and migrations. Michał Kobierecki has been investigating politics of sport, sports diplomacy, nation branding and public diplomacy.pl_PL
dc.references10 Things to Know about Swedish Food, [online] https://sweden.se/culture‑traditions/ 10‑things‑to‑know‑about‑swedish‑food/.pl_PL
dc.references25 Oscars, [online] https://sweden.se/quick‑facts/ quick‑fact‑film/.pl_PL
dc.referencesAnholt‑GfK Nation Brands Index, [online] http://nation‑brands. gfk.com/.pl_PL
dc.referencesAsh Sancar G., Turkey’s Public Diplomacy: Its Actors, Stakeholders, and Tools, [w:] Turkey’s Public Diplomacy, red. B.S. Çevik, P. Seib, New York 2015, Palgrave Macmillan Series in Global Public Diplomacy.pl_PL
dc.referencesBaldwin E. i in., Wstęp do kulturoznawstwa, przeł. M. Kaczyński, J. Łoziński, T. Rosiński, Poznań 2004.pl_PL
dc.referencesBauman Z., Kultura jako praxis, przeł. J. Konieczny, Warszawa 2012, Pogranicza.pl_PL
dc.referencesBednarek S., Kultura jako przedmiot poznania. O statusie kulturoznawstwa jako odrębnej dyscypliny naukowej, [w:] O naturze i kulturze, red. J. Mozrzymas, Wrocław 2005, Acta Universitatis Wratislaviensis, 2789. Seminaria Interdyscyplinarne. Studium Generale, 10.pl_PL
dc.referencesBest Global Brands 2015, Interbrand, [online] http://interbrand.com/wp‑content/ uploads/ 2016/02/Best‑Global‑Brands‑2015‑report. pdf.pl_PL
dc.referencesCooperation, Svensk Form, [online] http://svenskform.se/en/projects/cooperation/.pl_PL
dc.referencesCountry Brand Index 2014‑15, FutureBrand, London 2015.pl_PL
dc.referencesCzarnowski S., Kultura, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesDinnie K., Nation Branding. Concepts, Issues, Practice, London 2008.pl_PL
dc.referencesFallan K., Introduction, [w:] Scandinavian Design. Alternative Histories, red. tenże, London 2012.pl_PL
dc.referencesFallan K. i in., A Historiography of Scandinavian Design, [w:] Scandinavian Design. Alternative Histories, red. K. Fallan, London 2012.pl_PL
dc.referencesFeeney N., Why Is Sweden So Good at Pop Music?, „The Atlantic” 2013, 29 X, [online] http:// www.theatlantic.com/entertainment/archive/2013/10/why‑is‑sweden‑so‑good‑at‑pop‑music/ 280945/.pl_PL
dc.referencesGoff P.M., Cultural Diplomacy, [w:] The Oxford Handbook of Modern Diplomacy, red. A.F. Cooper, J. Heine, R. Thakur, Oxford 2013.pl_PL
dc.referencesGriswold W., Socjologia kultury. Kultury i społeczeństwa w zmieniającym się świecie, przeł. P. Tomanek, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesHistory, Swedish Institute, [online] https://eng.si.se/about‑si/ history/.pl_PL
dc.referencesHurn B., Tomalin B., Cross‑Cultural Communication. Theory and Practice, Basingstoke 2013.pl_PL
dc.referencesHutsch J., Instytut Goethego w dyplomacji kulturalnej Niemiec, [w:] Historia w dyplomacji publicznej, red. B. Ociepka, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesIKEA – DZIEŃ ŚWIĘTEJ ŁUCJI, Illuminati, [online] http://www.illuminati.com.pl/realizacje/ ikea‑dzien‑swietej‑lucji, 52.pl_PL
dc.referencesInglis F., Kultura, przeł. M. Stolarska, Warszawa 2007, Key Concepts.pl_PL
dc.referencesInternational Tourism, Number of Arrivals, The World Bank, [online] http://data.worldbank. org/indicator/ST.INT.ARVL?order=wbapi_data_value_2013+wbapi_data_value+wbapi_ data_value‑last& sort=desc.pl_PL
dc.referencesJenks C., Kultura, przeł. W.J. Burszta, Poznań 1999, Kluczowe Idee.pl_PL
dc.referencesJora L., New Practices and Trends in Cultural Diplomacy, „Romanian Review of Political Sciences and International Relations” 2013, Vol. 10, nr 1.pl_PL
dc.referencesKaneva N., Re‑Imagining Nation as Brand. Globalization and National Identity in Post‑Communist Bulgaria, rozprawa doktorska, Boulder 2007.pl_PL
dc.referencesKłoskowska A., Socjologia kultury, Warszawa 2007, Biblioteka Socjologiczna.pl_PL
dc.referencesKoselski A., Polska dyplomacja kulturalna po II wojnie światowej, [w:] Polska dyplomacja kulturalna po roku 1918. Osiągnięcia, potrzeby, perspektywy, red. tenże, A. Stawarz, Warszawa– Pułtusk 2006.pl_PL
dc.referencesKristoffersson S., Design by IKEA. A Cultural History, przeł. W. Jewson, London 2014.pl_PL
dc.referencesKroeber A., Kluckhohn C., Culture. A Critical Review of Concepts and Definitions, Cambridge 1952, Papers of the Peabody Museum of Archaeology and Ethnology, Harvard University, 47.pl_PL
dc.referencesLedderhos M., IKEA. Success and Problems of a Swedish Concept, Västerås 2003.pl_PL
dc.referencesLlorella A., New Scandinavian Design, Barcelona 2005.pl_PL
dc.referencesMcClory J., The New Persuaders III. A 2012 Global Ranking of Soft Power, Institute for Government, London 2012.pl_PL
dc.referencesMickiewicz M., Polska dyplomacja kulturalna, [w:] Dyplomacja publiczna, red. B. Ociepka, Wrocław 2008, Acta Universitatis Wratislaviensis, 3056.pl_PL
dc.referencesNew to Sweden. Handbook for Public Authorities and Private Individuals on the Rights and Duties of Aliens, Svenska Institutet, Lund 1969.pl_PL
dc.referencesNye J.S., Soft Power. The Means to Success in World Politics, New York 2004, Current Affairs / Political Science.pl_PL
dc.referencesOciepka B., Miękka siła i dyplomacja publiczna Polski, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesPamment J., New Public Diplomacy in the 21st Century. A Comparative Study of Policy and Practice, Abingdon 2013, Routledge New Diplomacy Studies.pl_PL
dc.referencesSeria Söderhamn, IKEA, [online] http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/categories/series/ 22178/.pl_PL
dc.referencesStieg Larsson Tops Europe’s Best‑Selling Authors of 2009, „The Independent” 2010, 22 I, [online] http://www.independent.co.uk/arts‑entertainment/ books/news/stieg‑larsson‑tops‑europersquos‑best‑selling‑authors‑of‑2009‑5519183. html.pl_PL
dc.referencesSverige, [online] https://sweden.se/p3/.pl_PL
dc.referencesTravel and Tourism, Economic Impact 2015 Sweden, World Travel and Tourism Council, London 2015.pl_PL
dc.referencesUmińska‑Woroniecka A., Historia polskich placówek dyplomacji kulturalnej, [w:] Historia w dyplomacji publicznej, red. B. Ociepka, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesThe World’s Most Valuable Brands, Forbes, [online] http://www.forbes.com/powerful‑brands/ list/#tab:rank.pl_PL
dc.referencesZiętek A., Dyplomacja publiczna Polski, „Annales Universitatis Mariae Curie‑Skłodowska. Sektio K: Politologia” 2010, Vol. 17, nr 1.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmkobierecki@uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.12797/Politeja.14.2017.48.11
dc.relation.volume3pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska