Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDOMANSKI, TOMASZ
dc.contributor.editorDomański, Tomasz
dc.contributor.editorStępień-Kuczyńska, Alicja
dc.contributor.editorWłodarska-Frykowska, Agata
dc.date.accessioned2017-10-06T06:33:35Z
dc.date.available2017-10-06T06:33:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationDomański T., Internacjonalizacja polskich uczelni wyższych, [w:] Domański T., Stępień-Kuczyńska A., Włodarska-Frykowska A. (red), Internacjonalizacja polskich ośrodków politologicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [63]-80, doi: 10.18778/8088-741-1.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-741-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22808
dc.description.abstractCelem publikacji jest analiza strategii internacjonalizacji uczelni wyższych z uwzględnieniem doświadczeń wielu krajów. Szeroki wachlarz zagranicznych doświadczeń jest wykorzystywany jako tło do zidentyfikowania warunków internacjonalizacji polskich uczelni publicznych. Przyszłość umiędzynarodowienia opiera się na dalszej komercjalizacji takich programów, które wymagają zindywidualizowanego podejścia do zagranicznych studentów, szerszego zakresu oferowanych im usług edukacyjnych oraz zindywidualizowanego doradztwa przy wyborze przyszłych modeli kariery zawodowej. Model internacjonalizacji przyjęty przez Wydział oparty jest na dywersyfikacji grup studentów oraz budowaniu rozległych relacji z lokalną społecznością biznesu.pl_PL
dc.description.abstractThe aim of the publication is to examine internationalisation strategies of higher education institutions in the context of experiences accumulated in many countries. Wide range of foreign experiences is used as a background to identify conditions for internationalisation of Polish public universities. The future of internationalisation is based on further commercialisation of such programmes, which call for personalised approach to foreign students, an expanded array of educational services offered to them, and individualised counselling in developing future professional career models. Internationalisation model adopted by the Faculty is also based on diversification of students’ groups and extensive relationships with local business community.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja sfinansowana przez Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych UŁ.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDomański T., Stępień-Kuczyńska A., Włodarska-Frykowska A. (red), Internacjonalizacja polskich ośrodków politologicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectInternacjonalizacja uczelni wyższychpl_PL
dc.subjectmarketing uczelni wyższychpl_PL
dc.subjectusługi edukacyjnepl_PL
dc.subjectsegment studentów zagranicznychpl_PL
dc.subjectstrategie marketingowe uczelni wyższychpl_PL
dc.subjectindywidualizacja usług edukacyjnychpl_PL
dc.subjectInternationalisation of higher education institutionspl_PL
dc.subjecthigher education marketingpl_PL
dc.subjecteducational servicespl_PL
dc.subjectinternational students segmentpl_PL
dc.subjectmarketing strategies of universitiespl_PL
dc.subjectpersonalised educational servicespl_PL
dc.titleInternacjonalizacja polskich uczelni wyższychpl_PL
dc.title.alternativeInternationalization of Polish higher education institutionspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[63]-80pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-742-8
dc.referencesBagley S.S., Portnoi L.M., Setting the stage: global competition in higher education, „New Directions for Higher Education” 2014, vol. 2014, no 168.pl_PL
dc.referencesBerry C., Taylor J., Internationalisation in higher education in Latin America: policies and practice in Colombia and Mexico, „Higher Education” 2014, no 67.pl_PL
dc.referencesChan S.-J., Internationalising higher education sectors: explaining the approaches in four Asian countries, „Journal of Higher Education Policy and Management” 2013, vol. 35, no 3.pl_PL
dc.referencesCurrie J., DeAngelis R., Boer H., Huisman J., Lacotte C., Globalizing Practises and University Responses: European and Anglo-American differences, Praeger, Westport, CT 2003.pl_PL
dc.referencesDomański T., International model of higher education, „Outsourcing and More” 2012, no 4.pl_PL
dc.referencesDomański T., Marketing edukacyjny w warunkach globalizacji rynku, [w:] Marketing w szkole wyższej. Przemiany w orientacji marketingowej, red. G. Nowaczyk, D. Sobolewski, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesDomański T., Marketing miasta akademickiego. Rola uczelni wyższych w promocji Łodzi, Łódź 2014.pl_PL
dc.referencesDomański T., Marketing of Higher Education – Future Challenges. Marketing szkół wyższych – wyzwania przyszłości, „Management and Business Administration. Central Europe” 2014, vol. 22, no 4.pl_PL
dc.referencesEducation Policy Analysis: Focus on Higher Education, OECD, Paris 2006.pl_PL
dc.referencesGierko V., Badania losów absolwentów polskich uczelni wyższych z krajów byłego ZSRR, „Studia Politologica Ucraino-Polona” 2013.pl_PL
dc.referencesGierko V., „Ukrainizacja” polskich uczelni na tle umiędzynarodowienia kształcenia na poziomie wyższym w Polsce, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska” 2015, vol. XL.pl_PL
dc.referencesGoddard S.E., Uncommon ground: Indivisble territory and the politics of legitimacy, „International Organization” 2006, no 60.pl_PL
dc.referencesHigher Education and Regions: Globally Competitive, Locally Engaged, OECD, Paris 2007.pl_PL
dc.referencesJiang X., A Probe into the Internationalisation of Higher Education in the New Zealand Context, „Educational Philosopfy and Theory” 2010, vol. 42, no 8.pl_PL
dc.referencesJiang X.P., Impacts of Globalisation and the Knowledge Economy upon Higher Education in China and New Zealand: Internationalisation in the Making, Guangdong People’s Publishing House, Guangzhou 2006.pl_PL
dc.referencesKnight J., Internationalization, concepts, complexities and challenges. In International handbook of higher education, eds J.J.F. Forest, P.G. Altbach, Dordrecht 2007.pl_PL
dc.referencesKnight J., Internationalisation of Higher Education, [w:] Quality and Internationalisation in Higher Education, ed. Organisation of Economic Cooperation and Development, OECD, Paris 1999.pl_PL
dc.referencesKnight J., Updating the definition of internationalization, „International Higher Education” 2003, no 33.pl_PL
dc.referencesNye J.S. Jr, Bound to Lead: The Changing Nature of America Power, New York 1990.pl_PL
dc.referencesNye J.S. Jr, The information revolution and American soft power, „Asia Pacific Review” 2002, no 9.pl_PL
dc.referencesNye J.S. Jr, Public diplomacy and soft power, „The Annals of the American Academy of Political and Social Science” 2008.pl_PL
dc.referencesNye J.S. Jr, Soft power: The Means to Success in World Politics, New York 2004.pl_PL
dc.referencesProgram umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego, MNiSZW, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesSiwińska B., Już ponad 46 tysięcy studentów zagranicznych w Polsce, http://www.perspektywy.pl/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=2221:juz-ponad-46-tysiecy-studentow-zagranicznych-w-polsce&catid=24&Itemid=119 (dostęp: 16.12.2016).pl_PL
dc.referencesSiwińska B., Over 57 119 international students in Poland, http://www.studyinpoland.pl/en/index.php/news/43-over-57–119-international-students-in-poland (dostęp: 03.01.2017).pl_PL
dc.referencesSiwińska B., Raport „Studenci zagraniczni w Polsce w 2015 roku”, http://www.studyinpoland.pl/konsorcjum/index.php?option=com_content&view=article&id=6922%3Araport-qstudenci-zagraniczni-w-polsce-2015&catid=220%3A115-newsletter-2015&Itemid=20 (dostęp: 16.12.2016).pl_PL
dc.referencesSiwińska B., Raport „Studenci zagraniczni w Polsce w 2015 roku”, http://www.studyinpoland.pl/konsorcjum/index.php?option=com_content&view=article&id=6922%3Araport-qstudenci-zagraniczni-w-polsce-2015&catid=220%3A115-newsletter-2015&Itemid=20 (dostęp: 03.01.2017).pl_PL
dc.referencesTadaki M., Tremewan Ch., Reimagining internationalization in higher education: international consortia as a transformative space?, „Studies in Higher Education” 2013, vol. 38, no 3.pl_PL
dc.referencesTeichler U., The changing debate on internationalization of higher education, „Higher Education” 2004, no 48.pl_PL
dc.referencesWang L., Going global: the changing strategy of internationalization of education in China, „Journal of Higher Education Policy and Management” 2013, vol. 35, no 3.pl_PL
dc.referencesWarwick Ph., Moogan Y.J., A comparative study of perceptions of internationalization strategies in UK universities, „Journal of Comparative & International Education” 2013, vol. 43, no 1.pl_PL
dc.referencesWit de H., European Association for International Education, Amsterdam 1997.pl_PL
dc.referencesWit de H., Internationalization of higher education in the United States of America and Europe: A historical, comparative, and conceptual analysis, Greenwood Press, Westport 2002.pl_PL
dc.referencesWit de H., Strategies for Internationalisation of Higher Education: A comparative study of Australia, Canada, Europe and the United States of America, EAIE, Amsterdam 1995.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-741-1.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska