dc.contributor.author | Bernatowicz, Tadeusz | |
dc.date.accessioned | 2017-07-27T08:44:23Z | |
dc.date.available | 2017-07-27T08:44:23Z | |
dc.date.issued | 1993 | |
dc.identifier.citation | „Rotto” jako forma artystyczna w plastyce manierystycznej, [w:] Między Padwą a Zamościem. Studia z historii sztuki i kultury nowożytnej ofiarowane Profesorowi Jerzemu Kowalczykowi, Warszawa 1993, s. 109-120. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 83-85938-40-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/22358 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Między Padwą a Zamościem. Studia z historii sztuki i kultury nowożytnej ofiarowane Profesorowi Jerzemu Kowalczykowi, Warszawa 1993.; | |
dc.subject | Serlio Sebastiano | pl_PL |
dc.subject | History of Sculpture | pl_PL |
dc.subject | Manierism | pl_PL |
dc.subject | Nieśwież | pl_PL |
dc.subject | Radziwiłł Krzysztof Mikołaj | pl_PL |
dc.subject | Campagna Girolamo | pl_PL |
dc.subject | Franco Cesare | pl_PL |
dc.subject | Kontrreformacja | pl_PL |
dc.subject | Rotto | pl_PL |
dc.subject | Buonarroti Michelangelo | pl_PL |
dc.subject | Pellegrino Tibaldi | pl_PL |
dc.title | „Rotto” jako forma artystyczna w plastyce manierystycznej | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 109-120 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historyczny, Katedra Historii Sztuki | pl_PL |
dc.references | T. Bernatowicz, Rzeźby Campagni i Franco w Nieświeżu a wczesny barok, „Biuletyn Historii Sztuki”, t. LIV, 1992, s. 31-52. | pl_PL |
dc.references | K. Brensztejn, Zarys ludwisarstwa w byłym Wielkim Księstwie Litewskim, Wilno 1924. | pl_PL |
dc.references | J. Białostocki, Teoria i twórczość. O tradycji i inwencji w teorii sztuki i ikonografii, Poznań 1961. | pl_PL |
dc.references | T. Dobrzeniecki, Geneza polskiego portretu trumiennego, [w:]Portret. Funkcja - forma - symbol, Warszawa 1990, s. 73-88. | pl_PL |
dc.references | J. S. Held, Przeróbki i zniekształcenia dzieł sztuki, tłum. M. Klukowa, [w:] Pojęcia, problemy, metody współczesnej nauki o sztuce, wybrał, przejrzał i wstępem opatrzył J. Białostocki, Warszawa 1976 | pl_PL |
dc.references | J. Kowalczyk, Polskie portrety „all’antica” w plastyce renesansowej, [w:] Treści dzieła sztuki, Warszawa 1969, s. 136. | pl_PL |
dc.references | J. Kowalczyk, Portale serliańskie w Polsce, „Kwartalnik Architektury i Urbanistyki", XV, 1970, s. 27-48. | pl_PL |
dc.references | J. Kowalczyk, Sebastiano Serlio a sztuka polska . O roli włoskich traktatów architektonicznych w dobie nowożytnej, Wrocław 1973. | pl_PL |
dc.references | R. Macaulay, Pleasure of Ruins, London 1966. | pl_PL |
dc.references | A. Perrig, Michelangelo Buonarrotis letzte Pietd-Idee. Ein Beitrag zur Forschung seines Alterswerkers, Bern 1960. | pl_PL |
dc.references | J. Schmoll, Der Torso ais Symbol und Form, Baden-Baden 1954. | pl_PL |
dc.references | S. Serlio, Extraordinario libro di architettura, Venetia 1566. | pl_PL |
dc.references | G. Vasari, Żywoty najsławniejszych malarzy, rzeźbiarzy i architektów, tłum. K. Estreicher, t. VII, Warszawa – Kraków 1988. | pl_PL |
dc.references | W. Waetzoldt, Das klassische Land. Wandlungen der Italiensehensucht, Leipzig 1927. | pl_PL |
dc.references | R. Weiss, The Renaissance Discovery of Classical Antiquity, New York 1973. | pl_PL |
dc.references | R. Zimmermann, Kunslerische Ruinen. Studien zu ihrer Bedeutung und Form, Wiesbaden 1989. | pl_PL |