Show simple item record

dc.contributor.authorBernatowicz, Tadeusz
dc.date.accessioned2017-07-27T08:44:23Z
dc.date.available2017-07-27T08:44:23Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.citation„Rotto” jako forma artystyczna w plastyce manierystycznej, [w:] Między Padwą a Zamościem. Studia z historii sztuki i kultury nowożytnej ofiarowane Profesorowi Jerzemu Kowalczykowi, Warszawa 1993, s. 109-120.pl_PL
dc.identifier.isbn83-85938-40-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22358
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Sztuki Polskiej Akademii Naukpl_PL
dc.relation.ispartofMiędzy Padwą a Zamościem. Studia z historii sztuki i kultury nowożytnej ofiarowane Profesorowi Jerzemu Kowalczykowi, Warszawa 1993.;
dc.subjectSerlio Sebastianopl_PL
dc.subjectHistory of Sculpturepl_PL
dc.subjectManierismpl_PL
dc.subjectNieświeżpl_PL
dc.subjectRadziwiłł Krzysztof Mikołajpl_PL
dc.subjectCampagna Girolamopl_PL
dc.subjectFranco Cesarepl_PL
dc.subjectKontrreformacjapl_PL
dc.subjectRottopl_PL
dc.subjectBuonarroti Michelangelopl_PL
dc.subjectPellegrino Tibaldipl_PL
dc.title„Rotto” jako forma artystyczna w plastyce manierystycznejpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number109-120pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historyczny, Katedra Historii Sztukipl_PL
dc.referencesT. Bernatowicz, Rzeźby Campagni i Franco w Nieświeżu a wczesny barok, „Biuletyn Historii Sztuki”, t. LIV, 1992, s. 31-52.pl_PL
dc.referencesK. Brensztejn, Zarys ludwisarstwa w byłym Wielkim Księstwie Litewskim, Wilno 1924.pl_PL
dc.referencesJ. Białostocki, Teoria i twórczość. O tradycji i inwencji w teorii sztuki i ikonografii, Poznań 1961.pl_PL
dc.referencesT. Dobrzeniecki, Geneza polskiego portretu trumiennego, [w:]Portret. Funkcja - forma - symbol, Warszawa 1990, s. 73-88.pl_PL
dc.referencesJ. S. Held, Przeróbki i zniekształcenia dzieł sztuki, tłum. M. Klukowa, [w:] Pojęcia, problemy, metody współczesnej nauki o sztuce, wybrał, przejrzał i wstępem opatrzył J. Białostocki, Warszawa 1976pl_PL
dc.referencesJ. Kowalczyk, Polskie portrety „all’antica” w plastyce renesansowej, [w:] Treści dzieła sztuki, Warszawa 1969, s. 136.pl_PL
dc.referencesJ. Kowalczyk, Portale serliańskie w Polsce, „Kwartalnik Architektury i Urbanistyki", XV, 1970, s. 27-48.pl_PL
dc.referencesJ. Kowalczyk, Sebastiano Serlio a sztuka polska . O roli włoskich traktatów architektonicznych w dobie nowożytnej, Wrocław 1973.pl_PL
dc.referencesR. Macaulay, Pleasure of Ruins, London 1966.pl_PL
dc.referencesA. Perrig, Michelangelo Buonarrotis letzte Pietd-Idee. Ein Beitrag zur Forschung seines Alterswerkers, Bern 1960.pl_PL
dc.referencesJ. Schmoll, Der Torso ais Symbol und Form, Baden-Baden 1954.pl_PL
dc.referencesS. Serlio, Extraordinario libro di architettura, Venetia 1566.pl_PL
dc.referencesG. Vasari, Żywoty najsławniejszych malarzy, rzeźbiarzy i architektów, tłum. K. Estreicher, t. VII, Warszawa – Kraków 1988.pl_PL
dc.referencesW. Waetzoldt, Das klassische Land. Wandlungen der Italiensehensucht, Leipzig 1927.pl_PL
dc.referencesR. Weiss, The Renaissance Discovery of Classical Antiquity, New York 1973.pl_PL
dc.referencesR. Zimmermann, Kunslerische Ruinen. Studien zu ihrer Bedeutung und Form, Wiesbaden 1989.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record