dc.contributor.author | Wojtczak, Edyta | |
dc.date.accessioned | 2017-07-10T12:22:02Z | |
dc.date.available | 2017-07-10T12:22:02Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/22199 | |
dc.description.abstract | The article discusses results of the survey conducted among students of Premedical Preparatory Course and students of medicine from Medical University of Lodz. The aim of the survey is to describe needs ofstudents participating in courses of Polish as a foreign language in Foreign Language Centre of Medical University of Lodz. Questions are related to the student’s expectations toward the course, its programme, class frequency and learning elements of medical terminology. Additionally, the students present their own ideas concerning the organisation of Polish language courses. | en_GB |
dc.description.abstract | Artykuł przedstawia wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów Premedical Preparatory Course oraz studentów medycyny Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Celem badania było określenie potrzeb studentów uczestniczących w kursach języka polskiego jako obcego w Centrum Nauczania Języków Obcych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Pytania dotyczyły oczekiwań wobec kursu, jego programu, częstotliwości zajęć oraz nauki elementów języka medycznego. Dodatkowo studenci przedstawili własne pomysły odnośnie do organizacji kursów języka polskiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;23 | |
dc.subject | teaching Polish as a foreign language | en_GB |
dc.subject | elements of medical terminology | en_GB |
dc.subject | survey | en_GB |
dc.subject | nauczanie języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.subject | polski język medyczny | pl_PL |
dc.subject | potrzeby uczących się | pl_PL |
dc.title | Nauka języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Potrzeby studentów w świetle badań ankietowych | pl_PL |
dc.title.alternative | Learning Polish as a foreign language at the Medical University of Lodz. The needs of students in the light of the survey | en_GB |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | [237]-248 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej | |
dc.identifier.eissn | 2449-6839 | |
dc.references | Gębka-Wolak M., 2011, Przygotowanie lektorów do nauczania języka specjalistycznego, w: K. Pluskota, K. Taczyńska (red.), Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego II, Toruń, s. 303–320. | pl_PL |
dc.references | Grucza S., 2007, Od lingwistyki tekstu do lingwistyki testu specjalistycznego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Janowska I., 2006, Przygotowanie kursu językowego – programy nauczania, w: E. Lipińska, A. Seretny (red.), Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, Kraków, s. 155–175. | pl_PL |
dc.references | Ławnicka-Borońska M., Rudnik W. A., Wiśniewska J., 2011, Kurs języka polskiego jako obcego dla studentów medycyny, w: K. Pluskota, K. Taczyńska (red.), Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego II, Toruń, s. 321–331. | pl_PL |
dc.references | Oppenheim A. M., 2004, Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Wilczyńska W., Michońska-Stadnik A., 2010, Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie, Kraków. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | wojtczak.edyta@gmail.com | |
dc.identifier.doi | 10.18778/0860-6587.23.18 | |