Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWojtczak, Edyta
dc.date.accessioned2017-07-10T12:22:02Z
dc.date.available2017-07-10T12:22:02Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22199
dc.description.abstractThe article discusses results of the survey conducted among students of Premedical Preparatory Course and students of medicine from Medical University of Lodz. The aim of the survey is to describe needs ofstudents participating in courses of Polish as a foreign language in Foreign Language Centre of Medical University of Lodz. Questions are related to the student’s expectations toward the course, its programme, class frequency and learning elements of medical terminology. Additionally, the students present their own ideas concerning the organisation of Polish language courses.en_GB
dc.description.abstractArtykuł przedstawia wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów Premedical Preparatory Course oraz studentów medycyny Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Celem badania było określenie potrzeb studentów uczestniczących w kursach języka polskiego jako obcego w Centrum Nauczania Języków Obcych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Pytania dotyczyły oczekiwań wobec kursu, jego programu, częstotliwości zajęć oraz nauki elementów języka medycznego. Dodatkowo studenci przedstawili własne pomysły odnośnie do organizacji kursów języka polskiego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;23
dc.subjectteaching Polish as a foreign languageen_GB
dc.subjectelements of medical terminologyen_GB
dc.subjectsurveyen_GB
dc.subjectnauczanie języka polskiego jako obcegopl_PL
dc.subjectpolski język medycznypl_PL
dc.subjectpotrzeby uczących siępl_PL
dc.titleNauka języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Potrzeby studentów w świetle badań ankietowychpl_PL
dc.title.alternativeLearning Polish as a foreign language at the Medical University of Lodz. The needs of students in the light of the surveyen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[237]-248
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesGębka-Wolak M., 2011, Przygotowanie lektorów do nauczania języka specjalistycznego, w: K. Pluskota, K. Taczyńska (red.), Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego II, Toruń, s. 303–320.pl_PL
dc.referencesGrucza S., 2007, Od lingwistyki tekstu do lingwistyki testu specjalistycznego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJanowska I., 2006, Przygotowanie kursu językowego – programy nauczania, w: E. Lipińska, A. Seretny (red.), Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, Kraków, s. 155–175.pl_PL
dc.referencesŁawnicka-Borońska M., Rudnik W. A., Wiśniewska J., 2011, Kurs języka polskiego jako obcego dla studentów medycyny, w: K. Pluskota, K. Taczyńska (red.), Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego II, Toruń, s. 321–331.pl_PL
dc.referencesOppenheim A. M., 2004, Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań.pl_PL
dc.referencesWilczyńska W., Michońska-Stadnik A., 2010, Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie, Kraków.pl_PL
dc.contributor.authorEmailwojtczak.edyta@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.23.18


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord