Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKajak, Piotr
dc.date.accessioned2017-07-10T12:21:59Z
dc.date.available2017-07-10T12:21:59Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22193
dc.description.abstractTeaching Polish language and culture to foreigners, we attempt to prepare our learners to the possibly most comfortable life in new culture. We explain, among others, several historical and political topics, which take part in building our national identity. These elements are present in the Polish discourse and Polish cultural paradigms as myths and imaginations, surrounded by meanings and interpretations. This article consists of several thoughts of an experienced teacher who builds a brand of Poland through the instruction blending historical and political elements in the pop-cultural context.en_GB
dc.description.abstractUcząc języka polskiego i wiedzy o Polsce cudzoziemców, staramy się przygotować studentów do w miarę komfortowego życia w kulturze docelowej. Wyjaśniamy m.in. wiele kwestii historycznych i politycznych, budujących naszą tożsamość narodową. Funkcjonują one w polskim dyskursie jako szereg mitów, wyobrażeń, obudowanych znaczeniami, interpretacjami, są uporządkowane w konkretne paradygmaty kultury. Ulegają wpływom kultury popularnej, co znacznie potęguje ich oddziaływanie. W niniejszym tekście zostanie przedstawiony szereg przemyśleń doświadczonego nauczyciela, budującego markę Polski, uczącego nt. polskiej racji stanu, wprowadzającego na lektoratach zagadnienia historyczne, politologiczne, w popkulturowym kontekście.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;23
dc.subjectcultural studies in SLA/FLAen_GB
dc.subjectculture pedagogyen_GB
dc.subjectpolitical sciencesen_GB
dc.subjectPolish language in political contexten_GB
dc.subjectkulturoznawstwo glottodydaktycznepl_PL
dc.subjectpolitologiapl_PL
dc.subjectpolszczyzna politycznapl_PL
dc.titlePophistoria, poppolityka i politrozrywka w kształceniu humanistycznym cudzoziemcówpl_PL
dc.title.alternativePop-history, pop-politics, and poli-entertaiment as a part of humanities' training for foreignersen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[155]-162
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki, Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców POLONICUM
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesBralczyk J., 2009, Przedmowa, w: R. Zimny, P. Nowak, Słownik polszczyzny politycznej po roku 1989, Warszawa, s. 5–6.pl_PL
dc.referencesBurszta, W. J., 2009, W objęciach postkultury politycznej, w: T. Olczyk, Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Warszawa, s. 11–18.pl_PL
dc.referencesCzapliński P., 2009, Polska do wymiany. Późna nowoczesność i nasze wielkie narracje, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGiddens A., 2001, Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, przeł. A. Szulżycka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrossman E., 2010, Blaski i cienie globalizacji, czyli problemy polonistyki w badaniach komparatystycznych. Przyczynek do dalszych badań, w: R. Nycz, W. Miodunka, T. Kunz (red.), Polonistyka bez granic. Tom 2: Glottodydaktyka polonistyczna – współczesny język polski – językowy obraz świata, Kraków, s. 489–502.pl_PL
dc.referencesJenkins H., 2006, Introduction: Confessions of an Aca/Fan, w: Jenkins H., Fans, Bloggers, and Gamers. Exploring Participatory Culture, New York–London, s. 1–6.pl_PL
dc.referencesJenkins H., McPherson T., Shattuc J., 2008, Kultura bliska ciału, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, „Kultura Popularna”, nr 1, s. 109–132.pl_PL
dc.referencesKajak P., 2010, „O polityce po polsku” – treści politologiczne na zajęciach JPJO, „Acta Universitatis Lodziensis – Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 17, s. 137–144.pl_PL
dc.referencesOlczyk T., 2009, Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSztompka P., 2000, Trauma wielkiej zmiany. Społeczne koszty transformacji, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZimny R., Nowak P., 2009, Słownik polszczyzny politycznej po roku 1989, Warszawa.pl_PL
dc.contributor.authorEmailp.kajak@uw.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.23.12


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord