Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMotylewicz, Lucyna
dc.date.accessioned2017-05-16T09:55:10Z
dc.date.available2017-05-16T09:55:10Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0208-600X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21617
dc.description.abstractThis article present opinion high school students of the labor market. Article review and present data young people on the labor market. Describe the problem of discrepancy between expectations of young people who are not start to work (and not permanently connected to the labour market), and the expectations of employers. Main source which presents problems in this article is a report of the Regionalne Obserwatorium Łódzkiego Rynku Pracy entitled „Świadomość wyboru zawodu wśród uczniów szkół w województwie łódzkim”. Data from the report show respondent’s expectations – high school students – in relation to the labor market and get to know how respondents sees the labour market covered by the report. Information from the report were presented the background data on unemployment in Poland and the Lodz in conjuction with the situation of young people in the labor market.en_GB
dc.description.abstractNiniejszy artykuł poświęcony jest ocenie rynku pracy przez uczniów szkół ponad-gimnazjalnych. Artykuł ma charakter przeglądowy i przedstawia problem rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami ludzi młodych niebędących pracownikami (i niezwiązanych trwale z rynkiem pracy) a oczekiwaniami pracodawców na tle danych opisujących rynek pracy. Jednym ze źródeł wykorzystanych do przedstawienia oceny rynku pracy przez młodych ludzi jest raport Regionalnego Obserwatorium Łódzkiego Rynku Pracy pt. „Świadomość wyboru zawodu wśród uczniów szkół w województwie łódzkim”. Grupę badaną stanowili uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Dane zaczerpnięte z przeprowadzonych badań pozwoliły zaprezentować oczekiwania uczniów względem rynku pracy oraz poznać, jak objęta badaniem grupa respondentów postrzega rynek pracy. Wyniki badań przedstawiono na tle danych o bezrobociu w Polsce i województwie łódzkim ukazujących sytuację młodych ludzi na rynku pracy. Zestawienie takie pokazuje spore rozbieżności. Wiedza o nich może pomóc w rozwiązywaniu aktualnego problemu niedopasowania kwalifikacyjnego osób młodych do wymagań pracodawców.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica;57
dc.subjectlabour marketen_GB
dc.subjectemployer’s expectations of the useful competencesen_GB
dc.subjectstudent’s expectations of the useful competencesen_GB
dc.subjectrynek pracypl_PL
dc.subjectoczekiwania zawodowe pracodawcówpl_PL
dc.subjectoczekiwania zawodowe uczniówpl_PL
dc.titleOcena rynku pracy przez uczniów szkół ponadgimnazjalnychpl_PL
dc.title.alternativeEvaluation of the labour market by students from high schoolsen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[101]-116
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Socjologii Struktur i Zmian Społecznych
dc.identifier.eissn2353-4850
dc.referencesBirch A. (2005), Psychologia rozwojowa w zarysie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBrzezińska A. (2004), Społeczna psychologia rozwoju, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBrzuszkiewicz A. ,Lis M. ,Dolata H. ,Jagodziński W. (2 0 1 3), Świadomość wyboru zawodu wśród uczniów szkół w województwie łódzkim, Regionalne Obserwatorium Rynku Pracy w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesCzarnecka D., Gołaszewska H., Kamińska M. (2013), Wybory ścieżki kształcenia a sy-tuacja zawodowa Polaków, GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesErikson E. (2006), Tożsamość a cykl życia, Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesGiddens A. (2006), Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJelonek M., Szklarczyk D., Balcerzak-Raczyńska A. (2012), Oczekiwania pracodawców a pracownicy jutra, PARP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKasparek K., Magierowski M. (2014), Kogo kształcą polskie szkoły?, PARP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKryńska E., Kwiatkowski E. (2014), Podstawy wiedzy o rynku pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesPasierowska I., Strużyńska R. (2014), Bezrobocie rejestrowane I–II kwartał 2014, GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPiorunek M. (2004), Projektowanie przyszłości edukacyjno-zawodowej w okresie adolescencji, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesPiorunek M. (2009), Kariery zawodowe ludzi na etapie średniej dorosłości. Ciągłość i zmiana na polskim rynku pracy, [w:] M. Piorunek (red.), Człowiek w kontekście pracy. Teoria – Empiria – Praktyka, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesSkowrońska A. (2009), Planowanie przyszłości edukacyjno-zawodowej przez uczniów szkół publicznych i niepublicznych w Polsce, [w:] M. Piorunek (red.), Człowiek w kontekście pracy. Teoria – Empiria – Praktyka, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesSztompka P. (2012), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesTabin M. (2006), Słownik socjologii i nauk społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŻelazny R. (2006), Wiedza jako determinanta rozwoju gospodarczego – problemy i kontrowersje w aspekcie koncepcji gospodarki opartej na wiedzy, [w:] D. Kopycińska (red.), Kapitał ludzki w gospodarce opartej na wiedzy, Wydawnictwo Printgroup, Szczecin.pl_PL
dc.contributor.authorEmaillucyna.motylewicz@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/0208-600X.57.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord