Intellectual Property Challenges in Replicating an American Graduate Program in Poland Experiences, Perspectives, and Lessons Learned
Data
2010Autor
Zehner II, William Bradley
Trzmielak, Dariusz
Gwarda Gruszczyńska, Edyta
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
The article delineates some of the challenges in implementing of one of the global trends
among universities - increased cooperation and collaboration to create and transfer intellectual
property. Universities all over the world are increasing cooperation and collaboration in different
fields. In addition to the traditional student and faculty exchanges, more and more universities
are exploring deeper collaborations ranging from replication of degree programs to creation of
dual degree programs. The article presents a case study of an extended collaboration to replicate
a program founded by the University of Texas at Austin at the University of Lodz in Lodz, Poland.
The transferred program is the year long executive MS in Science and Technology Commercialization
(MSSTC) Program which focuses on wealth creation associated with intellectual property by
transforming ideas based on science and technology into new products, new services, and new
ventures to create jobs. The MSSTC program was transferred successfully from the University of
Texas at Austin to the University of Lodz in Poland. However, one of the most significant challenges
associated with the program replication across countries and cultures is how to best address
a program’s intellectual property issues. This paper examines some of the intellectual
property issues involved in transferring the MSSTC program like from a US to a Polish university.
Some of the lessons learned re: intellectual property are delineated, examined, explored, and
recommendations offered. Globalne trendy i międzynarodowy charakter komercjalizacji technologii sprawia, że pojawiły
się globalne trendy do zacieśnienia współpracy pomiędzy uczelniami. Uniwersytety Trzeciego
wieku oprócz misji edukacyjnej i naukowej włączają się w nurt przedsiębiorczości nazwanej akademickiej,
współpracy z przemysłem i instytucjami rządowymi.
Artykuł zwraca uwagę na istotną rolę transferu własności intelektualnej zawartej w programach
edukacyjnych, szkoleniowych wymiany kadry i studentów. Współpraca rodzi wartość dodaną
jako uzyskują uczelnie w postaci wspólnych programów lub transferu wiedzy z jednej uczelni
do drugiej. Prezentowany artykuł zawiera również studium przypadku oparte na współpracy
dwóch uczelni amerykańskiej i polskiej oraz transferze programu magisterskiego Komercjalizacji
Nauki i Technologii z Austin do Łodzi. Udostępnienie wiedzy i najlepszych praktyk Instytutu IC2
w Austin obejmowało wyzwania związane z prawidłowym transferem własności intelektualnej
wielu podmiotów jak wykładowców, uczelni, instytutu, doradców oraz innych osób pracujących
przez wiele lat przy tworzeniu najlepszego w USA programu magisterskiego do zarządzania technologią.
Autorzy zebrali najbardziej istotne problemy występujące podczas ich pracy w programie
i przedstawili je w rozdziale Intellectual Property Challenges in Replicating an American Graduate
Program in Poland Experiences, Perspectives, and Lessons Learned
Abstract
Collections