Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNowak, Paweł A.
dc.contributor.editorNowak, Paweł A.
dc.date.accessioned2017-01-03T08:48:27Z
dc.date.available2017-01-03T08:48:27Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.isbn978-83-60901-11-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/20276
dc.description.abstractW dyskursie dotyczącym budowy społeczeństwa informacyjnego (SI) w Polsce zdecydowanie dominuje aspekt funkcjonalny. Oznacza to, że głównym obszarem zainteresowania stają się nakłady przeznaczone na te działania oraz ich mierzalne skutki (procentowy wzrost mierzalnych kompetencji cyfrowych, ilości świadczonych eUsług publicznych, wybudowanej infrastruktury). Niestety, takie podejście nie jest w stanie wyjaśnić dlaczego efekty wydania w latach 2007-2013 kilku miliardów euro na rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce są wciąż niezadowalające . Problem jest szczególnie istotny dla administracji, która dysponując środkami publicznymi odpowiada za ich oszczędne i efektywne wykorzystanie. Być może wstępem do zrozumienia przyczyn dysfunkcjonalności tego zjawiska będzie odejście od standardowego podejścia do społeczeństwa informacyjnego, a zwłaszcza rynku eUsług publicznych „opartego na analizie stosunku wymiany i stosunków równoległych zachodzących pomiędzy uczestnikami rynku, tworzącymi popyt i podaż” i próba jego zrozumienia na gruncie ekonomii behawioralnej. Uwzględnienie wielowymiarowości rynku eUsług publicznych oraz motywacji działania (jawnych i ukrytych) jego uczestników da szansę na zwiększenie efektywności inwestycji w tym obszarze, a co za tym idzie budowy eGovernment w Polsce.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofNowak Paweł A. (red.), INNOWACJE 2016. ICT w służbie społeczeństwu, Wydawnictwo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łózkiego, Łódź 2016;
dc.subjectspołeczeństwo informacyjnepl_PL
dc.subjecteAdministracjapl_PL
dc.subjecteUsługi publicznepl_PL
dc.titleBehawioralne koincydencje społeczeństwa informacyjnegopl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holderUrząd Marszałkowski Województwa Łódzkiegopl_PL
dc.page.number112-123pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Gospodarki Samorządu Terytorialnegopl_PL
dc.referencesFlis R. i inni, E-usługi – definicje i przykłady, Wydawnictwo Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2009pl_PL
dc.referencesGoliński M., Społeczeństwo informacyjne – geneza koncepcji i problematyka pomiaru, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesGorlewski B., Podejście behawioralne w naukach ekonomicznych. Przykład ekonomiki transportu, [w:] Bartkowiak R., Ostaszewski J. (red.), Nauki ekonomiczne w świetle nowych wyzwań gospodarczych, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2010pl_PL
dc.referencesImniewicz K.: Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie, [w]: Zeszyty Naukowe nr 36, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003pl_PL
dc.referencesIzdebski H., Kulesza M., Administracja publiczna. Zagadnienia ogólne, Wydawnictwo Liber Księgarnia, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesJuszczyk, St.: Człowiek w świecie elektronicznych mediów – szanse i zagrożenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2000pl_PL
dc.referencesKożuch B., Kożuch A. (red), Usługi publiczne. Organizacja i zarządzanie, Wydawnictwo Instytut Spraw Publicznych UJ, Kraków 2011pl_PL
dc.referencesKrzysztofek K., Szczepański M.: Zrozumieć rozwój. Od społeczeństw tradycyjnych do informacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2002pl_PL
dc.referencesKucharska-Stasiak E., Nieruchomość w gospodarce rynkowej, Wydawnictwo Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2006pl_PL
dc.referencesLayne K., Lee J., Developing Fully Functional e-Government: A Four Stage Model, [w:] „Government Information Quarterly”, vol. 18(2)/2001pl_PL
dc.referencesSillamy N., Słownik psychologii, Wydawnictwo Książnica, Warszawa 1994pl_PL
dc.referencesSzczepaniec M., Makroekonomia. Przewodnik, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996pl_PL
dc.referencesTyszka T., Decyzje perspektyw psychologiczna i ekonomiczna, Wydawnictwo SCHOLAR, Warszawa 2010pl_PL
dc.referencesWańkowicz W. Wskaźniki realizacji usług publicznych, Wydawnictwo Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesWojtas-Klima M., „Gdy emocje już opadną” – czyli co wpływa na podejmowanie decyzji, [w:] Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej seria Organizacja i Zarządzanie, nr 71/2014pl_PL
dc.contributor.authorEmailpawel.a.nowak@o2.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord