dc.contributor.author | Zawadka, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2016-07-06T08:12:21Z | |
dc.date.available | 2016-07-06T08:12:21Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/18651 | |
dc.description | Niniejszy, 22 tom „Kształcenia Polonistycznego Cudzoziemców”, noszący tytuł „Błąd glottodydaktyczny”, jest wielogłosową narracją współczesnych glottodydaktyków na temat ich rozumienia błędów popełnianych w trakcie nauki języka obcego, w szczególności jpjo, przez obie strony procesu – ucznia i nauczyciela. „Bohater” tego tomu – błąd glottodydaktyczny – nie jest więc już jedynie błędem uczniowskim. Lapsologia glottodydaktyczna jako dyscyplina badająca różnorodne błędy, które pojawiają się wtedy, gdy przebiega proces nauczania-uczenia się, znacznie rozszerzyła dziś swój zakres, stając się punktem obserwacyjnym procesów błędotwórczych, które mogą zachodzić w fazie przygotowania do lekcji, w czasie lekcji i w fazie oceny (ewaluacji) i dotyczyć obu stron procesu. Zwrócenie uwagi na błędy nauczycielskie jest niewątpliwie związane z wyzwaniami, jakie stwarza prowadzenie specjalizacji i studiów podyplomowych z zakresu nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego. | pl_PL |
dc.description.abstract | Niniejszy artykuł prezentuje analizę problemów związanych z tworzeniem poprawnego
zapisu polskich liter. Opis uzupełniony jest przykładami z korpusu tekstów napisanych
pismem odręcznym przez studentów koreańskich, hiszpańskich i niemieckich. | pl_PL |
dc.description.abstract | The paper presents an analysis of the problems with correct letter shapes in Polish
illustrated with some examples taken from a corpus of different texts hand-written by Korean, Spanish,
and German students. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;22 | |
dc.subject | zapis ortograficzny | pl_PL |
dc.subject | błąd ortograficzny | pl_PL |
dc.subject | pismo odręczne | pl_PL |
dc.subject | polskie litery | pl_PL |
dc.subject | spelling | pl_PL |
dc.subject | spelling mistakes | pl_PL |
dc.subject | handwriting | pl_PL |
dc.subject | Polish letters | pl_PL |
dc.title | Analiza sposobu zapisu polskich liter w pracach pisemnych studentów koreańskich, hiszpańskich i niemieckich | pl_PL |
dc.title.alternative | The analysis of the graphic aspect of writing Polish letters by Korean, Spanish, and German students | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Joanna Zawadka, Łódź 2015; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | [267]-282 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Zakład Logopedii i Emisji Głosu, Instytut Polonistyki Stosowanej, Wydział Polonistyki, Uniwersytet Warszawski, 00–927 Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście 24/26. | pl_PL |
dc.identifier.eissn | 2449-6839 | |
dc.references | Awramiuk E., 2006, Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok. | pl_PL |
dc.references | Bassetti B., Cook V. (red.), 2005, Second language writing systems, Multilingual Matters. | pl_PL |
dc.references | Sieradzka-Baziur B., Majtczak T., 2008, Interferencja w procesie przyswajania języka polskiego przez Japończyków, w: W poszukiwaniu nowych rozwiązań, W. Miodunka, A. Seretny (red.), Wydawnictwo UJ, Kraków, s. 169–184. | pl_PL |
dc.references | Zawadka J., 2013a, Ocena wybranych błędów grafii obecnych w pracach obcokrajowców uczących się języka polskiego jako obcego, „Poradnik Językowy”, z. 2, 33–41. | pl_PL |
dc.references | Zawadka J., 2013b, Błędy grafii w pracach pisemnych obcokrajowców uczących się języka polskiego jako obcego – propozycja opisu, w: J. Mazur, A. Małyska, K. Sobstyl (red.), Glottodydaktyka polonistyczna w obliczu dynamiki zmian językowo-kulturowych i potrzeb społecznych, Lublin, t. 2, s. 281–289. | pl_PL |
dc.references | Zawadka J., 2014, Wpływ czynników kulturowych i indywidualnych na poprawność graficzną polskich liter w pracach obcokrajowców, w: A. Mielczarek, A. Roter-Bourkane, M. Zduniak-Wiktorowicz (red.), Sukcesy, problemy, wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Poznań, s. 191–203. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | joanna.zawadka@uw.edu.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/0860-6587.22.18 | |