Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWitkowska, Janinaen
dc.date.accessioned2016-06-13T10:45:43Z
dc.date.available2016-06-13T10:45:43Z
dc.date.issued2016-04-15en
dc.identifier.issn1508-2008en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18314
dc.description.abstractThe notion of Corporate social responsibility (CSR) is still stirring debate over how it should be interpreted, what models of CSR dominate in business practice, and consequences of enterprises’ engagement into socially responsible actions. While business practice demonstrates that companies voluntarily include social and environmental issues into their activities and into their relations with stakeholders, it is hard to determine what intentions motivate them to do so. This paper analyses selected aspects of discussions focused on the notion of CSR and identifies controversies over the standardisation of ethical and social business activities.en
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen
dc.relation.ispartofseriesComparative Economic Research;19en
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.en
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en
dc.subjectcorporate social responsibilityen
dc.subjectCSR modelsen
dc.subjectstandards of ethical and social business conducten
dc.titleCorporate Social Responsability: Selected Theoretical and Empirical Aspectsen
dc.page.number27-43en
dc.contributor.authorAffiliationPh.D., Full Professor at the University of Lodz, Faculty of Economics and Sociology, Department of World Economy and European Integrationen
dc.referencesAccountability (2015). Accountability. Setting Standards for Corporate Responsibility and Sustainable Development, http://www.accountability.org/standards/, data dostępu 9.09. 2015.en
dc.referencesAdamczyk J. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.en
dc.referencesBenabou R., Tirole J. (2010), Individual and Corporate Social Responsibility, ʻEconomicaʼ, 77, doi: . doi: 10.1111/j.1468-0335.2009.00843.xen
dc.referencesCarroll A.B., Shabana K.M. (2010), The Business Case for Corporate Social Responsibility: A Review of Concepts, Research and Practice, ʻInternational Journal of Management Reviewsʼ; doi: . doi: 10.1111/j.1468-2370.2009.00275xen
dc.referencesDirective 2014/95/EU of the European Parliament and of the Council of 22 October 2014 amending Directive 2013/34/EU as regards disclosure of non-financial and diversity information by certain large undertakings and groups, Official Journal of the European Union, L330/1. 15.11.2014en
dc.referencesde Colle S., Henriques A., Sarasvathy S. (2014), The Paradox of Corporate Social Responsibility Standards, ʻJournal of Business Ethicsʼ, 125: 177-191, DOI . doi: 10.1007/s10551-013-1912-yen
dc.referencesILO Declaration (1998), Deklaracja Międzynarodowej Organizacji Pracy Dotycząca Podstawowych Zasad i Praw w Pracy oraz Działania Uzupełniające, i Konwencje MOP objęte Deklaracją http://www.ilo.org/public/english/standards/declaration/declaration_polish.pdfen
dc.referencesGonzalez-Perez M.A (2013)., Corporate Social Responsibility and International Business: A Conceptual Overview, in: International Business, Corporate Social Responsibility, eds. M.A. Gonzalez Perez, L. Leonard, Emerald Group Publishing Limited, Howard House.en
dc.referencesCrane et al., after : K. Bondy, J. Moon, D. Matte (2012), An Institution of Corporate Social Responsibility (CSR) in Multi-National Corporations (MNCs): Form and Implications, ʻJournal of Business Ethicsʼ, 111:281-299 DOI . doi: 10.1007/s10551-012-1208-7en
dc.referencesFriedman M. (1970), The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits, ʻThe New York Times Magazineʼ, http://www-rohan.sdsu.edu/faculty/dunnwerb/rprtns.friedman.html; (Article reprint).en
dc.referencesP. Gottschalk (2011), Corporate Social Responsibility, Governance and Corporate Reputation, World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd, Singapore.en
dc.referencesGreen Paper (2001). Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility, presented by the Commission, COM (2001) 366 final, Brussels, 18.7. 2001en
dc.referencesHenderson D. (2001), The Case Against ‘Corporate Social Responsibility’, ʻPolicyʼ, Winter (Jun- Aug) http://www.cis.org.au/Policy/winter01/polwin01-6.htm.en
dc.referencesISO, PKN (2015), ISO 26000. Społeczna odpowiedzialność, ISO, PKN, www.pkn.pl/sites/default/files/discovering_iso_26000.pdf , data dostępu 14.09.2015.en
dc.referencesKOM (2011), Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów z 2011r.: Odnowiona strategia UE na lata 2011-2014 dotycząca społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Bruksela, 25.10.2011, KOM (2011) 681 wersja ostateczna.en
dc.referencesNakonieczna J. (2008), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warsaw.en
dc.referencesRok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warsaw 2004, after: Nakonieczna J.(2008), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warsaw.en
dc.referencesRybak M (2007), Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warsawen
dc.referencesSocial Accountability 8000 International Standard by Social Accountability International June 2014, http://sa-intl.org/_data/n_0001/resources/live/SA8000%20Standard%202014.pdfen
dc.referencesSzewc M., Abec A. (2014), CSR stanie się obowiązkowym elementem sprawozdawczości wybranych spółek, Raport Odpowiedzialny biznes w Polsce 2104. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, www.odpowiedzialnybiznes.plen
dc.referencesJ.Witkowska (2014), Unia Europejska wobec społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, ʻGospodarka współczesna. Roczniki Naukowe UJKʼ, no. 1, pp. 149-163.en
dc.referenceswww.money.pl., Wyciek ropy do Zatoki Meksykańskiej będzie kosztował BP aż 18,7 miliarda dolarów, http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/wyciek-ropy-do-zatoki-meksykanskiej-bedzie,109,0,1846893.html.en
dc.referenceswww.wgospodarce.pl, „Dieselgate” Szef VW: od stycznia do końca 2016 r. koncern naprawi wszystkie auta z dieslem. Odbudowa reputacji zajmie 2-3 lata, http://wgospodarce.pl/informacje/21309-dieselgate-szef-vw-od-stycznia-do-konca-2016-r-koncern-naprawi-wszystkie-auta-zdieslem-odbudowa-reputacji-zajmie-2-3-lata.en
dc.contributor.authorEmailjanwit@uni.lodz.plen
dc.identifier.doi10.1515/cer-2016-0002en


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.