Show simple item record

dc.contributor.authorDrożdż, Michał
dc.date.accessioned2016-03-31T15:26:14Z
dc.date.available2016-03-31T15:26:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17639
dc.description.abstractThis article is an attempt to seek answers to the question of whether so-called hate speech in the media constitutes a reporting of facts and reflects real social and cultural life or pursues other aims, for example: the persuasive and manipulative creation of a desired reality innate in the functioning of a commercial and persuasive media. The author attempts from the axiological perspective of the media, as well as from the semiological and linguistic perspectives, to answer the question of what the role of media language is in shaping and promoting real attitudes of hostility and hatred, and conversely, how cultural and media tendencies shape hate speech in the media. The author does not analyse the material aspect of language, but rather tries to look critically at certain trends shaping new forms of media language that bear negative values.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;1
dc.subjecthate speechpl_PL
dc.subjectmediapl_PL
dc.subjectmedia ethicspl_PL
dc.subjecthatepl_PL
dc.subjectspeechpl_PL
dc.titleJęzyk nienawiści w dyskursie medialnympl_PL
dc.title.alternativeThe Hate Speech in Media Discoursepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Michał Drożdż, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[21]-32pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, Wydział Nauk Społecznych, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej; 31-004 Kraków, ul. Grodzka 40.pl_PL
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.contributor.authorBiographicalnoteMichał Drożdż – ksiądz, profesor teorii mediów i komunikacji społecznej oraz filozofii i aksjologii mediów, redaktor. Studiował w Krakowie, Innsbrucku i Zürichu (teologia, filozofia, nauki o mediach i komunikacji społecznej). Jest dyrektorem Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie i kierownikiem Katedry Mediów i Komunikacji Społecznej Wydziału Nauk Społecznych UPJPII w Krakowie. Autor kilkudziesięciu artykułów oraz książek z obszaru filozofii mediów, teorii mediów, etyki mediów, filozofii nauki, m.in. „Faktizität und Möglichkeit” (2001); „Osoba i media. Personalistyczny paradygmat etyki mediów” (2004); „Logos i ethos mediów. Dyskurs paradygmatyczny filozofii mediów” (2005); „Media. Teorie i fikcje” (2006); „Etyczne orientacje w mediosferze” (2006); „Radio plus Dobra Nowina” (2007); „Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media” (2011); „Człowiek w świecie mediów” (2013). Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej i przewodniczący sekcji „Aksjologia komunikowania” PTKS, zastępca przewodniczącego Polskiego Stowarzyszenia Edukacji Medialnej i Dziennikarskiej, członek Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy, członek zwyczajny towarzystw naukowych polskich i zagranicznych.pl_PL
dc.referencesBabolin S., Produzione di senso, Hortus Conclusus, Roma 1999.pl_PL
dc.referencesCBOS, Społeczna percepcja przemocy i mowy nienawiści. Komunikat z badań, http://www.cbos.pl/-SPISKOM.POL/2007/K_074_07.PDF [dostęp: 14.06.2015].pl_PL
dc.referencesDrożdż M., Logos i ethos mediów. Dyskurs paradygmatyczny filozofii mediów, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2005.pl_PL
dc.referencesDrożdż M., Media. Teorie i fikcje, Wydawnictwo Jedność, Kielce 2005.pl_PL
dc.referencesDrożdż M., Osoba i media. Personalistyczny paradygmat etyki mediów, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2005.pl_PL
dc.referencesIłowiecki M., Pilnowanie strażników. Etyka dziennikarska w praktyce, Fronda PI, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesJan Paweł II, Homilia wygłoszona w czasie Mszy św. w Olsztynie, 6 czerwca 1991 roku, [w:] Jan Paweł II, Pielgrzymki do Ojczyzny. Przemówienia i homilie, wyd. 3, Wydawnictwo Znak, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesJan Paweł II, Prawdziwi chrześcijanie i znakomici dziennikarze, http://www.opoka.org.pl/biblioteka/ W/WP/jan_pawel_ii/przemowienia/dziennikarze_04062000.html [dostęp: 20.09.2006].pl_PL
dc.referencesKowalski S., Tulli M., Zamiast procesu. Raport o mowie nienawiści, W.A.B, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesOrliński W., Wolność słowa, także kłamliwego, „Gazeta Wyborcza” 2006, 1.03, s. 19.pl_PL
dc.referencesPapieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Etyka w mediach, Watykan 2000.pl_PL
dc.referencesPostman N., Das Zeitalter des Showbusiness, [in:] Kursbuch Medienkultur. Die maßgeblichen Theorien von Brecht bis Baudrillard, Hrsg. C. Pias, J. Vogl, L. Engell, O. Fahle, B. Neitzel, DVA, Stuttgart 2000.pl_PL
dc.referencesPostman N., Zabawić się na śmierć. Dyskurs publiczny w epoce show-businessu, przeł. L. Niedzielski, Wydawnictwo Muza, Warszawa 2002.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmichal.drozdz@upjp2.edu.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/1505-9057.31.02
dc.relation.volume31pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record