Show simple item record

dc.contributor.authorRogowski, Robert
dc.date.accessioned2016-03-05T13:23:08Z
dc.date.available2016-03-05T13:23:08Z
dc.date.issued2016-02
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17252
dc.description.abstractThe paper presents the experiences of advisers in implementing the concept of CSR in Polish enterprises. The article presents the results of surveys covering such issues as the implementation of CSR motives and actions taken by operators in the implementation of CSR policies. CSR advisors also identified that companies can use unethical practices. This is also a characteristic of CSR advisors.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherLodz University Presspl_PL
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Etyka w Życiu Gospodarczym;1
dc.subjectCSRpl_PL
dc.subjectethicspl_PL
dc.subjectPolish enterprisespl_PL
dc.titlePraktyka wdrażania CSR w polskich przedsiębiorstwach w opinii doradcówpl_PL
dc.title.alternativeThe Practice of CSR Implementation in Polish Companies According to the CSR Advisorspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number37–54pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationState Higher Vocational School in Nowy Saczpl_PL
dc.identifier.eissn2353-4869
dc.referencesBowen H., Social Responsibilities of the Businessman, Harper & Row, New York 1953.pl_PL
dc.referencesCommunication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, A renewed EU strategy 2011-14 for Corporate Social Responsibility, http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:52011DC0681.pl_PL
dc.referencesCR Teoretical Background, CSR Quest, http://www.csrquest.net/default.aspx?articleID= 13126& heading=The%204CR%20Framework.pl_PL
dc.referencesDylus A., Erozja standardów etycznych w biznesie [w:] Kondycja moralna społeczeństwa polskiego, red. J. Mariański, Wydawnictwo WAM Polska Akademia Nauk, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesDylus A., Odpowiedzialność moralna przedsiębiorców, „Asekuracja&Re”, 7(2000).pl_PL
dc.referencesGarriga E., D. Mele, Corporate Social Responsibility Theories: Mapping the Territory, „Journal of Business Ethics”, 53(2004).pl_PL
dc.referencesJan Paweł II, Centesimus annus.pl_PL
dc.referencesKahneman K., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Media Rodzina, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesKlimczak B., Etyczne aspekty reguł konkurencji gospodarczej [w:] Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, red. W. Gasparski, J. Dietl, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 100–116.pl_PL
dc.referencesMazurek F.J., Prawo naturalne podstawą stosunków społecznych, „Roczniki Nauk Społecznych” 1973, tom XXI, Zeszyt 2.pl_PL
dc.referencesNur-E-Alam Siddique M., CSR Practices and Competitive Advantages: A Descriptive Study, “American Journal of Trade and Policy” 2015, vol. 2, 1 (Issue 4).pl_PL
dc.referencesPolski Komitet Normalizacyjny, http://www.pkn.pl/iso-26000.pl_PL
dc.referencesRahman S., Evaluation of Definitions: Ten Dimensions of Corporate Social Responsibility, “World Review of Business Research” 2011, vol. 1, nr 1, March.pl_PL
dc.referencesRybak M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw [w:] Etyka w biznesie, red. M. Borkowska, J. Gałkowski, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2002.pl_PL
dc.referencesUN Global Compact, https://www.unglobalcompact.org/.pl_PL
dc.referencesWorld Business Council for Sustainable Development, 2008, http://www.wbcsd.org/home.aspx.pl_PL
dc.contributor.authorEmailrogowskir@wp.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/1899-2226.19.1.03
dc.relation.volume19pl_PL
dc.subject.jelM14


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record