Struktura czasu pracy własnej studentów I roku matematyki Uniwersytetu Łódzkiego
Abstract
Celem niniejszego artykułu jest próba zbadania realnego obciążenia
nauką studentów I roku matematyki Uniwersytetu Łódzkiego. W badaniach
poszukiwano odpowiedzi na następujące pytania: 1) czy dzienny i tygodniowy
rozkład zająć odpowiada optymalnym rytmom pracy? 2) jakie jest rzeczywiste
obciążenie studenta? 3) czy ocena przez kadrę nauczającą pracochłonności
przyswajania programu studiów jest zgodna z opiniami studentów?
4) jakie grupy przedmiotów sprawiają największe trudności w przystosowaniu
się do wymagań osób prowadzących zajęcia?
Wnioski płynące z tego artykułu nie powinny pozostać bez wpływu na
kształtowanie procesu dydaktycznego studentów I roku matematyki. Znając
te wyniki nauczyciele akademiccy będą mogli zwrócić większą uwagę na
pewne grupy studentów oraz lepiej dostosować wymagania w ciągu roku akademickiego
do możliwości studentów. As a main purpose of our paper we shall try to find out what is the real
time which students of the first grade of university studies in mathematics
devote to the self-education. In particular, our interest is focused on the
following questions:
- are weekly and daily timetables correlated properly with the biological
rhythm of a young man?
- what is a total real load of work which is needed by the students to manage
successful with study?
- what are the feelings of the students and academic teachers about the
matter took up In the previous questions? are that views coincident?
- in which group of subjects the students have the highest difficulties in
the fulfilment of the teachers' requirements.
In this way we hope to find some hints how to improve the didactic methods
and organization of university studies in Mathematics.
Collections