Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGoranczewski, Bolesław
dc.contributor.authorPuciato, Daniel
dc.date.accessioned2013-04-04T07:28:16Z
dc.date.available2013-04-04T07:28:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationGoranczewski B., Puciato D., 2010, SWOT analysis in the formulation of tourism development Strategies for destinations (Zastosowanie analizy SWOT w formułowaniu strategii rozwoju turystyki na obszarach recepcyjnych), Turyzm, z. 20/2pl_PL
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/1462
dc.descriptiontekst równol. pol., ang. - http://hdl.handle.net/11089/11440 Artykuły w wersji angielskiej publikowane są online od 2009 r. przez De Gruyter Open z e-ISSN 2080-6922.
dc.description.abstractCelem autorów pracy jest określenie roli analizy SWOT w formułowaniu strategii rozwoju turystyki na obszarach recepcyjnych. Analiza SWOT pozwala na przeprowadzenie wiarygodnej diagnozy potencjału wewnętrznego oraz otoczenia obszaru recepcji turystycznej. W polskiej rzeczywistości gospodarczej analizę SWOT wykorzystuje się jednak bardzo często tylko w sposób fragmentaryczny, co należy uznać za poważne uchybienie metodologiczne, wypaczające sens realizacji całego procesu zarządzania strategicznego obszarem recepcji turystycznej.pl_PL
dc.description.abstractThe aim of the paper is to identify the role of SWOT analysis in the formulation of tourism development strategies for destinations. SWOT analysis helps to establish a reliable diagnosis of the internal potential shown by a tourism destination and its environment. In the Polish economic situation, SWOT analysis is frequently used in a fragmentary manner which should be considered as a serious methodological oversight and may jeopardize the value of the entire process related to the strategic management of the tourism destination.
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm; 2
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectstrategic managementpl_PL
dc.subjectSWOT analysispl_PL
dc.subjecttourism development strategypl_PL
dc.subjectdestinationpl_PL
dc.subjectzarządzanie strategicznepl_PL
dc.subjectanaliza SWOTpl_PL
dc.subjectstrategia rozwoju turystykipl_PL
dc.subjectobszar recepcyjnypl_PL
dc.titleZastosowanie analizy SWOT w formułowaniu strategii rozwoju turystyki na obszarach recepcyjnychpl_PL
dc.title.alternativeSWOT analysis in the formulation of tourism development Strategies for destinationspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number47-55
dc.contributor.authorAffiliationBolesław Goranczewski - Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
dc.contributor.authorAffiliationBolesław Goranczewski - Wydział Ekonomiczny w Opolu
dc.contributor.authorAffiliationDaniel Puciato - Politechnika Opolska, Instytut Turystyki i Rekreacji
dc.referencesBEDNARSKA M., GOŁEMBSKI G., MARKIEWICZ E., OLSZEWSKI M., 2007, Przedsiębiorstwo turystyczne. Ujęcie statyczne i dynamiczne, PWE, Warszawa.
dc.referencesBERLIŃSKI L., 2002, Zarządzanie strategiczne małym przedsiębiorstwem, OPO, Bydgoszcz.
dc.referencesBERLIŃSKI L., PENC-PIETRZAK I., 2004, Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa, Diffin, Warszawa.
dc.referencesDZIEDZIC E., 1998, Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarzą- dzania strategicznego, SGH, Warszawa.
dc.referencesGIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M., 2002, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa
dc.referencesGOŁĘBIOWSKI T., 2001, Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Diffin, Warszawa.
dc.referencesKAPLAN R., NORTON D., 1992, The balanced scorecard-measures that driver performance, Harvard Business Reviev, 70 (1), s. 71–80.
dc.referencesKORNAK A., RAPACZ A., 2001, Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, AE, Wrocław.
dc.referencesKOTLER PH., 2005, Marketing, Rebis, Poznań.
dc.referencesMEYER B., MILEWSKI D., 2009, Strategie rozwoju turystyki w regionie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
dc.referencesNIESTRÓJ R., 1998, Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa–Kraków.
dc.referencesROMANOWSKA M., 2007, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
dc.referencesSTABRYŁA A., 2000, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa–Kraków.
dc.referencesSTRUŻYCKI M., 2004, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin, Warszawa
dc.referencesSUPERNAT J., 1998, Zarządzanie strategiczne: pojęcia i koncepcje, Kolonia Limited, Wrocław.
dc.referencesSZROMIK A., 2008, Marketing terytorialny, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
dc.referencesWEIHRICH H., 1982, The TOWS matrix. A tool for situational analysis, Long Range Planning, 15 (2), s. 54–66.
dc.contributor.authorEmailb.goranczewski@wsb.wroclaw.pl
dc.contributor.authorEmaild.puciato@po.opole.pl
dc.relation.volume20


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska