dc.contributor.author | Pawlak, Ryszard J. | |
dc.date.accessioned | 2015-11-26T16:04:45Z | |
dc.date.available | 2015-11-26T16:04:45Z | |
dc.date.issued | 1993 | |
dc.identifier.issn | 0208-6204 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/14496 | |
dc.description.abstract | Artykuł ten nawiązuje do problematyki budowania dojrzałości matematycznej
studentów. W szczególności omówiona została rola języka matematycznego
i wartości estetycznych matematyki oraz znaczenie historii matematyki. Rozważono
także związki informatyki z szeroko rozumianą kulturą matematyczną. | pl_PL |
dc.description.abstract | This article refers to the problems of building the mathematical maturity
of students. In particular, the role of the language of mathematics and the
aesthetic values of mathematics as well as the weight of the history of mathematics
are discussed. Also, the connections of computer science with mathematical
culture understood broadly are considered. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Mathematica;6 | |
dc.title | Minimum edukacji matematycznej przyszłych nauczycieli. Kultura matematyczna | pl_PL |
dc.title.alternative | The minimum of the mathematical education of future teachers. Mathematical culture | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 57-66 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Instytut Matematyki | pl_PL |