dc.contributor.author | Suchanek, Lucjan | |
dc.date.accessioned | 2015-11-17T11:09:18Z | |
dc.date.available | 2015-11-17T11:09:18Z | |
dc.date.issued | 1992 | |
dc.identifier.issn | 0208-6085 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/13863 | |
dc.description.abstract | Krytycznie ustosunkowując się do dotychczasowych prób zdefiniowania specyfiki
i granic czasowych baroku rosyjskiego przedstawionych w pracach radzieckich
i nieradzieckich rusycystów, autor proponuje widzieć w baroku określony
prąd literacki rozumiany jako zbiór dystrybutywny, jako "ewolujący kompleks cech wspólnych dla owego zbioru utworów" (Markiewicz) i próbuje określić
zasadnicze komponenty abstrakcyjnego (idealnego) modelu baroku rosyjskiego.
Takie ujęcie pozwala - zdaniem autora - uniknąć mechanicznego przyporządkowania
twórczości konkretnych pisarzy jednemu tylko prądowi i ułatwia rozumienie
i właściwą interpretację twórczości tych pisarzy, którzy pisali utwory zawierające
obok elementów barokowych pewne elementy średniowieczne czy klasycystyczne. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | ru | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria;32 | |
dc.title | Русское барокко и его место в истории литературы | pl_PL |
dc.title.alternative | Barok rosyjski i jego miejsce w historii literatury | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [59]-69 | pl_PL |