Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSuchanek, Lucjan
dc.date.accessioned2015-11-17T11:09:18Z
dc.date.available2015-11-17T11:09:18Z
dc.date.issued1992
dc.identifier.issn0208-6085
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/13863
dc.description.abstractKrytycznie ustosunkowując się do dotychczasowych prób zdefiniowania specyfiki i granic czasowych baroku rosyjskiego przedstawionych w pracach radzieckich i nieradzieckich rusycystów, autor proponuje widzieć w baroku określony prąd literacki rozumiany jako zbiór dystrybutywny, jako "ewolujący kompleks cech wspólnych dla owego zbioru utworów" (Markiewicz) i próbuje określić zasadnicze komponenty abstrakcyjnego (idealnego) modelu baroku rosyjskiego. Takie ujęcie pozwala - zdaniem autora - uniknąć mechanicznego przyporządkowania twórczości konkretnych pisarzy jednemu tylko prądowi i ułatwia rozumienie i właściwą interpretację twórczości tych pisarzy, którzy pisali utwory zawierające obok elementów barokowych pewne elementy średniowieczne czy klasycystyczne.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isorupl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria;32
dc.titleРусское барокко и его место в истории литературыpl_PL
dc.title.alternativeBarok rosyjski i jego miejsce w historii literaturypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[59]-69pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord