Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGajos, Mieczyslaw
dc.date.accessioned2015-11-17T10:44:28Z
dc.date.available2015-11-17T10:44:28Z
dc.date.issued1991
dc.identifier.issn0208-6085
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/13849
dc.description.abstractPrzygotowanie metodyczne przyszłych nauczycieli języków obcych opiera się w znacznym stopniu na procesie obserwacji. Student, z chwilą rozpoczęcia zajęć w szkole ćwiczeń, spotyka się ze złożoną rzeczywistością procesu glottodydaktycznego oraz ze złożoną procedurą samego aktu obserwacji. Kształcenie poprzez obserwację może spełnić swoją wiedzotwórczą i kształcącą funkcję tylko wówczas, jeżeli przyszły nauczyciel zostanie odpowiednio przygotowany do prowadzenia obserwacji sytuacji glottodydaktycznych. Niniejszy artykuł został właśnie poświęcony metodologicznym aspektom obserwacji lekcji. Dokonano w nim omówienia specyfiki obserwacji sytuacji pedagogicznych oraz przeglądu technik obserwacyjnych i metod rejestracji danych. Krytycznej analizie poddane zostały trzy siatki obserwacyjne: matryca Flandersa, linearna siatka Weissa i ewaluacyjna siatka realizacji lekcji audiowizualnej opacowana przez CREDIF. Rozważania teoretyczne na temat procesu obserwacji, różnych technik gromadzenia danych oraz sposobów dokonywania ich analizy i oceny wykazały, że akt obserwacji jest procesem o dużym stopniu złożoności, wymagającym ze strony obserwującego rzetelnego przygotowania metodologicznego.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria;30
dc.titlePlace et rôle des observations de classes dans le processus de la formation de futurs professeurs du français langue étrangèrepl_PL
dc.title.alternativeMiejsce i rola obserwacji lekcji w procesie kształtowania przyszłych nauczycieli języka francuskiego jako obcegopl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[139]-154pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversité de Łódź, Chaire de Philologie Romanepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord