Turyzm/Tourism: Recent submissions
Now showing items 1041-1060 of 1087
-
Przestrzeń w turystyce, turystyka w przestrzeni – o potrzebie podziałów i klasyfikacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014-11-20)Tourism space has been considered by most researchers to be the central object of tourism geography studies. The author defines tourism space, indicating the features which distinguish it within geographical space, as well ... -
Przestrzeń turystyczna – próba nowego spojrzenia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014-11-20)In this article, the author is trying to answer the fundamental question: what is present-day tourism space like at a time of highly increasing flows of people or even a shift from the space of a ‘place’ to the space of a ... -
Fenomenologia przestrzeni turystycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014-11-20)Although it is among the most frequently used notions in the study of tourism, the concept of tourism space is understood in a variety of ways. Similar to the term ‘geographical space’, it is often used intuitively, often ... -
Konsekwencje przestrzenno-fizjonomiczne urbanizacji turystycznej w łódzkim obszarze metropolitalnym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The article presents the effects of urbanisation that took place from 1979 to 2004, on the space of tourism areas in the rural-urban fringe of the Łódź Metropolitan Area. The study concerns morphological changes, i.e. land ... -
Miejsce muzeów w turystyce kulturowej w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The article presents the museums, their potential and their significance for cultural tourism in Poland. Its aims are achieved through a presentation of registered national museums, ‘monuments of history’, museum buildings ... -
Wykorzystanie biografii urlopowo-wakacyjnej w badaniach przestrzeni turystycznej w ujęciu pokoleniowym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The article presents the concept of generation-based ‘tourism space’ research using the holiday biography method. The author refers to her earlier research conducted among three generations of Łodź families. She discusses ... -
Historia architektury i sztuki w kontekście sposobu jej poznawania przez turystów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The article presents the relation between the presence of works of art (buildings, sculptures, paintings) at different locations in the world, and tourism. The main theoretical and practical questions include the following: ... -
Funkcja turystyczna zamków państwa zakonu krzyżackiego w granicach Polski
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Głównym celem artykułu jest określenie stopnia rozwoju funkcji turystycznej zamków powstałych na terenie dawnego państwa krzyżackiego w granicach współczesnej Polski. Pod uwagę wzięto zarówno obiekty dobrze zachowane lub ... -
Zasoby kultury ludowej jako komponent przestrzeni turystycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Artykuł jest próbą syntezy informacji dotyczących rozwoju turystyki folklorystycznej – opisuje wzajemne relacje pomiędzy kulturą ludową i turystyką, mechanizmy komercjalizacji dziedzictwa kulturowego oraz umiejscawia ... -
Tendencje rozwoju turystyki polskiej młodzieży pokolenia Y
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)W odniesieniu do przemian demograficznych - przede wszystkim pokoleniowych - za cel opracowania przyjęto pokazanie na podstawie badań empirycznych i źródeł zastanych specyfiki turystyki polskiej młodzieży pokolenia Y. ... -
Nowe przestrzenie i formy turystyki w gospodarce doświadczeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Jedną z najgłośniejszych gospodarczych teorii początku XXI w. jest koncepcja ekonomii doświadczeń B. PINE’A I J. GILMORE’A (1999). Dla branży turystycznej nie jest to nic nowego – od zawsze sprzedaje przecież emocje, ... -
Tourist product - place
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)Wśród różnych produktów terytorialnych wyróżnić można także produkt turystyczny. Autorzy próbują scharakteryzować ten produkt wskazując na jego małą spójność w odróżnieniu od produktu turystycznego-miejsce, którego ... -
Produkt turystyczny w gospodarce doświadczeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Przełom XX i XXI w. to rozwoju tzw. gospodarki doznań, w której podstawowym towarem stają się nie konkretne produkty, ale emocje, przeżycia i doświadczenia klientów. Turystyka była i jest swoistym "przemysłem wakacyjnych ... -
Aktywność turystyczna: międzynarodowe i krajowe zróżnicowanie oraz kwestia wykluczenia społecznego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)This article presents the international and domestic diversification of tourist activity. In the former case, it focuses on analyses of the general level of tourist activity, expressed in the ‘tourist activity rate’, while ... -
20 lat polskiej agroturystyki – o przeszłości i przyszłości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Scientific note -
Recenzja: Jerzy Wyrzykowski, Janusz Marek (red.), Turystyka w ujęciu interdyscyplinarnym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011) -
XXVII Seminarium Terenowe „Warsztaty Badawcze z Geografii Turyzmu” Tuszyn, 22–24 września 2011 roku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011) -
Profesor Jadwiga Warszyńska
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011) -
XXVI Seminarium Terenowe „Warsztaty Badawcze z Geografii Turyzmu” Spała, 23–25 września 2010 roku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Andrzej Kowalczyk (red.), Turystyka zrównoważona, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2010, 323 ss.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)