• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Szukaj 
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Turyzm/Tourism
  • Szukaj
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Turyzm/Tourism
  • Szukaj
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTen zbiórDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Odkryj

AutorStasiak, Andrzej (3)Brusokas, Andrius (2)Cieślikowski, Krzysztof (2)Kołodziejczyk, Krzysztof (2)Włodarczyk, Bogdan (2)Bończak, Bartosz (1)Chylińska, Dagmara (1)KACZMAREK, JACEK (1)Niezgoda, Agnieszka (1)Prylińska, Monika (1)... zobacz więcejTemat
produkt turystyczny (15)
tourist product (7)tourism product (3)linie turystyczne (2)produkt systemowy (2)zabytki techniki (2)actual image (1)aquaparki (1)aquaparks (1)atrakcje turystyczne (1)... zobacz więcejData wydania2020 - 2022 (5)2010 - 2019 (5)2001 - 2009 (5)Has File(s)Yes (15)

Szukaj

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filtry

Użyj filtrów by uściślić zapytanie.

Wyświetlanie pozycji 1-10 z 15

  • Opcje sortowania:
  • Znaczenie
  • Tytuł (rosnąco)
  • Tytuł (malejąco)
  • Data wydania (rosnąco)
  • Data wydania (malejąco)
  • Wyników na stronę:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Creating a Tourist Image for Poland for the European Union 

Prylińska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
The main aim of the article is to define the tourist image of Poland, stress its complexity and attempt to identify the stages which have led to the present image of foreign tourists. Three types of stereotypical image ...
Thumbnail

Recent Developments in Alpine Tourism: A Life Cycle Approach 

Tuppen, John (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2002)
The article presents recent trends in the tourist economy in the Alpine region. With reference to the development cycle of the tourist product, proposed by Butler, the author claims that the Alpine tourist centres have ...
Thumbnail

Military Sites from the Second World War in Lower Silesia as a Tourism Product: Current Use and Opportunities for Development 

Chylińska, Dagmara (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006)
Lower Silesia has the potential to become a destination region for military tourism in Poland because of its significant collection of military sites from the Second World War. Some of them, like the 'Riese' underground ...
Thumbnail

Wykorzystanie koncepcji produktu w analizie związków turystyki i kultury fizycznej 

Szczechowicz, Bartosz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
Celem artykułu jest prezentacja możliwości prowadzenia badań zmierzających do ukazania wspólnej płaszczyzny turystyki i kultury fizycznej z wykorzystaniem podejść oraz metod wypracowanych i stosowanych na gruncie nauk ...
Thumbnail

Multisensoryczność krajobrazu jako inspiracja w kreowaniu produktu turystycznego 

Rogowski, Mateusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Coraz większa konkurencja na rynku turystycznym pobudza do ciągłego udoskonalenia oferty sprawiając, że jej twórcy sięgają po coraz bardziej wyrafinowane środki. W tym kontekście należy zwrócić uwagę na coraz częściej ...
Thumbnail

Rola działań proekologicznych w kształtowaniu produktu turystycznego 

Niezgoda, Agnieszka (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
The article looks at environmental activities undertaken by the various stakeholders engaged in the development of a tourism product. Special attention is given to the impact of tourists’ behaviour on tourist destination ...
Thumbnail

Bitwa Łódzka z 1914 roku jako szansa na rozwój militarnej turystyki kulturowej w metropolitalnym regionie turystycznym Łodzi 

Bończak, Bartosz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Wars were and still are an intrinsic element in the history of mankind. They bring glory to the victorious, the bitterness of failure to the defeated, and always destruction and suffering to ordinary people, but at the ...
Thumbnail

Wrocław Tourist Lines: The changing nature of its offer and the tourist product life cycle 

Kołodziejczyk, Krzysztof (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-05-31)
Tourist lines serviced by historic vehicles function in several cities. One of them is Wrocław (Poland) in which the current offer based on trams was extended with buses in 2021. In the article, an assessment of Wrocław ...
Thumbnail

The identification of internal and external attractiveness factors for water parks as tourist destination products 

Cieślikowski, Krzysztof; Brusokas, Andrius (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-08-01)
The aim of the article is to indicate the key issues in water park management, taking into account internal and external conditions of their attractiveness as tourist destination products using the example of Śląskie ...
Thumbnail

Ocena wpływu nowych produktów turystycznych na ożywienie gospodarcze obszarów wiejskich w świetle badań empirycznych wybranych gmin województwa lubelskiego 

Szczęsna, Joanna; Wesołowska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)
W opracowaniu zaprezentowano przykłady kilku oryginalnych produktów turystycznych, dostępnych na obszarach wiejskich województwa lubelskiego, które w świetle przeprowadzonych badań empirycznych przyczyniły się do rozwoju ...
  • 1
  • 2

Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 


Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności