CONTENT

  1. Wprowadzenie
    Bogusław Kaczmarek, Beata Glinkowska
  2. Wytyczne i standardy społecznej odpowiedzialności biznesu
    Grażyna Broniewska
  3. Analiza wybranych modeli społecznej odpowiedzialności organizacji
    Beata Glinkowska
  4. Udział jednostek sektora publicznego w tworzeniu społecznych innowacji
    Marek Ćwiklicki, Katarzyna Tarnawska
  5. Determinanty przedsiębiorczości a kreowanie postaw społecznie odpowiedzialnych w sektorze publicznym
    Angelika Wodecka-Hyjek
  6. Społeczne aspekty współczesnego zarządzania
    Bogusław Kaczmarek
  7. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu – remedium czy utopia
    Magdalena Zalewska-Turzyńska
  8. Kompetencje pracowników – kontekst strategiczny
    Tomasz P. Czapla
  9. Wyznaczniki i uwarunkowania efektywności współczesnych zespołów pracowniczych
    Joanna Małgorzata Michalak
  10. Kreowanie przestrzeni odpowiedzialności w świetle praktyki organizacyjnej
    Paweł Kuźbik
  11. Odpowiedzialność menedżera w zarządzaniu pracownikami wiedzy
    Izabela Bednarska-Wnuk
  12. Elastyczność zasobów ludzkich – konsekwencje społeczne
    Katarzyna Januszkiewicz
  13. Społeczna odpowiedzialność w administracji publicznej
    Maria Janina Broniewska
  14. Metoda Prove and Improve jako narzędzie pomiaru społecznego oddziaływania organizacji pozarządowych
    Tomasz Kafel
  15. Podstawowe problemy implementacji zasad TQM w przedsiębiorstwie
    Hubert Obora
  16. Metodyczna koncepcja badania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w kształtowaniu strategii zrównoważonego rozwoju
    Edyta Bielińska - Dusza, Wojciech Pająk
  17. Źródła nieefektywności i marnotrawstwa w sektorze publicznym
    Bernard Ziębicki
  18. Ranga mediacji w kierowaniu pracownikami współczesnej organizacji
    Marek Jabłoński
  19. Gra strategiczna jako narzędzie formułowania strategii organizacji
    Marek Szarucki
  20. Przestrzeń organizacyjna a efektywność organizacji
    Jolanta Bieńkowska, Czesław Sikorski
  21. Rola komunikacji organizacyjnej w tworzeniu wizerunku wewnętrznego przedsiębiorstwa
    Maciej Malarski
  22. CSR a TQM – wokół idei i założeń
    Małgorzata Kołodziejczak
  23. Układy nieformalne w organizacjach sieciowych na przykładzie biur turystycznych
    Katarzyna Caban-Piaskowska
  24. Zarządzanie systemem utrzymania ruchu w przedsiębiorstwie na przykładzie Total Productive Maintenance
    Maciej Walczak
  25. Ryzyko zgodności (compliance) jako metoda ograniczania ryzyka działalności firm
    Marek Andrzejewski
  26. W kierunku architektury organizacji
    Jerzy S. Czarnecki

Recent Submissions

  • Układy nieformalne w organizacjach sieciowych na przykładzie biur turystycznych 

    Caban-Piaskowska, Katarzyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    This article presents the selected aspects of informal relations in network organizations. The aim of the paper is to show the role the informal relations play in network organizations. What is more, it also depicts the ...
  • CSQ a TQM - wokół idei i założeń 

    Kołodziejczak, Małgorzata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    The aim of this paper is to justify that Corporate Social Responsibility and Total Quality Management have a lot of similar characteristics. Thus, in subsequent parts of the article was decided to characterize the main ...
  • Ranga mediacji w kierowaniu pracownikami współczesnej organizacji 

    Jabłoński, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    The aim of the paper is showing the role of mediation in terms of managing people within modern organization. Firstly, there has been produced communication as the determinant of rationality of decision and undertakings. ...
  • Rola komunikacji organizacyjnej w tworzeniu wizerunku wewnętrznego przedsiębiorstwa 

    Malarski, Maciej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    Functioning of every organization inseparably is connected with creating its internal image. The internal image can be built by the organization more or less consciously. Since it is about perception of the organization ...
  • Ryzyko zgodności (compliance) jako metod ograniczania ryzyka działalności firm 

    Andrzejewski, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    The compliance assessment is a relatively new area of activity in the functioning of companies. It can be classified as the mechanism to support the internal control systems. The assessment consists in verifying the ...
  • Gra strategiczna jako narzędzie formułowania strategii organizacji 

    Szarucki, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    Contemporary organizations face an increasingly turbulent external environment that has an impact on their strategy development in terms of difficulty of taking into account all possible outcomes. Main goal of the paper ...
  • W Kierunku Architektury Organizacji 

    Czarnecki, Jerzy S. (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    There are four level of analysis in relation to organizations: picture – structure – design – architecture. With a massive use of information processing technologies, there comes a shortening perspective in analysis of ...
  • Przestrzeń organizacyjna a efektywność organizacji 

    Sikorski, Czesław; Bieńkowska, Jolanta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    The aim of this paper is to present a model of organizational space and to determine the effect of the internal consistency on the effectiveness of the organization. The construct proposed by the authors is a set of factors ...
  • Zarządzanie systemem utrzymania ruchu w przedsiębiorstwie na przykładzie Total Productive Management 

    Walczak, Maciej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    Paper presents key aspects of maintenance management in modern enterprises. Firstly, there has been produced the evolution of the approaches into maintenance management, and on that basis the methodic of TPM implementation, ...
  • Analiza wybranych modeli społecznej odpowiedzialności organizacji 

    Glinkowska, Beata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    The weight of organization activity directed to society and good relations with stakeholder is increasing. The author was trying to show the essence of social responsibility of organization in the article, by analysis ...
  • Wprowadzenie 

    Kaczmarek, Bogusław; Glinkowska, Beata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
  • Podstawowe problemy implementacji zasad TQM w przedsiębiorstwie 

    Obora, Hubert (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    This article refers the main problems concerning implementation Total Quality Management principles in enterprise. In the first part of this paper, the author describes classifications of TQM principles. Next he characterizes ...
  • Metoda Prove and Improve jako narzędzie pomiaru społecznego oddziaływania organizacji pozarządowych 

    Kafel, Tomasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    The purpose of the paper is to present Prove and Improve method in the context of multidimensional system of measurement for nongovernmental organizations activities. The peculiarity of measurement of nongovernmental ...
  • Źródła nieefektywności i marnotrawstwa w sektorze publicznym 

    Ziębicki, Bernard (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    The article is a trial of identification of the factors determining ineffectiveness and waste in the public sector. The factors are presented considering detailed and general aspects. The main attention is focused on ...
  • Wytyczne i standardy społecznej odpowiedzialności biznesu 

    Broniewska, Grażyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    Relating to the characteristics of the genesis and development of social responsibility - a new paradigm of management, the standards responding to the needs of its implementation were presented in this article. The most ...
  • Odpowiedzialność menedżera w zarządzaniu pracownikami wiedzy 

    Bednarska-Wnuk, Izabela (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    his article aims to present the role of manager as responsible individuals shaping the organizational space of their workers, particularly knowledge workers. Due to the limited volume of the article, the focus was only on ...
  • Elastyczność zasobów ludzkich - konsekwencje społeczne 

    Januszkiewicz, Katarzyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    The contemporary world is the world of changes. Probably there is no single domain for which the latest decades would not be the breakthrough time. As in a lens, all these transformations focus on the organization, modifying ...
  • Kreowanie przestrzeni odpowiedzialności w świetle praktyki organizacyjnej 

    Kuźbik, Paweł (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    Organizations, business, economic, and social expectations about the quality of life are constantly changing and growing rapidly. The challenge practitioners and theorists is to seek and implement solutions that would be ...
  • Determinanty przedsiębiorczości a kreowanie postaw społecznie odpowiedzialnych w sektorze publicznym 

    Wodecka-Hyjek, Angelika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    This paper presents the key issues and characteristics which determine the separation corporate entrepreneurship within the public sector in the terms of socially responsible attitudes. At the beginning the key characteristics ...
  • Społeczna odpowiedzialność w administracji publicznej 

    Broniewska, Maria Janina (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    An analysis of the causes of development of social responsibility is conducted in the article. The CRS idea has been started in business but is also useful in the field of public administration. Polish and international ...

View more