Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców: Recent submissions
Now showing items 421-440 of 760
-
Analiza możliwości funkcjonalnego wprowadzania wybranych form deklinacyjnych (na podstawie Narzędnika i Miejscownika) w grupach studentów cudzoziemców uczących się języka polskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1997)W niniejszej pracy są przedstawione wybrane zagadnienia z przygotowywanej rozprawy doktorskiej pt: Analiza możliwości funkcjonalnego prezentowania pohkich form deklinacyjnych i koniugacyjnych, w której autorka chciałaby ... -
Zjawiska językowe w tytule tekstu naukowego. Powiązania kontekstowe i wewnątrzwypowiedzeniowe w tytułach jedno-, dwu-, i trójwyrazowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1997) -
Od Redakcji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1997) -
Dyskurs prasowy o „Łódzkiej Wieży Babel” (na podstawie tekstów pubiicystycznych z lat 1989-2003)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005) -
Multimedialny Fonetyczny słownik języka polskiego (http://dictfonpol.webpark.pl)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005) -
Błędy derywacyjne studentów rosyjskojęzycznych na tle polsko-rosyjskich kontrastów słowotwórczych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005)Tematem artykułu są błędy słowotwórcze studentów rosyjskojęzycznych uczących się języka polskiego w Studium Języka Polskiego dla Cudziemców w Łodzi w latach 1992—2002. Materiał został wybrany z tekstów ustnych i pisanych ... -
Zainteresowania i świadomość czytelnicza słuchaczy grup polonijnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005) -
Nauczanie języka polskiego jako obcego w wybranych ośrodkach w Polsce (na podstawie przeprowadzonego sondażu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992)Artykuł ten ma charakter relacji czy informacji o nauczaniu języka polskiego jako obcego w kilku wybranych ośrodkach w Polsce, choć nie jest pozbawiony warstwy merytorycznej, dotyczącej zarówno samego procesu dydaktycznego ... -
Składniki polonistycznego kształcenia cudzoziemców w nauczaniu języka polskiego na uniwersytecie zagranicznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992)Termin kształeenie polonistyczne ma w świadomości ogólnej ustaloną i tradycyjną konotację; funkcjonuje mianowicie jako sygnał wywoławczy, przywodzący na myśl profesjonalne, specjalistyczne studium filologiczne, takie z ... -
Tłumaczenie w programach nauczania języków obcych (ze szczególnym uwzględnieniem nauczania języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992)Tłumaczenie jest procesem złożonym. Wbrew panującej opinii, że tłumaczyć może każdy, umiejętność ta, oparta nie tylko na znajomości dwóch języków, ale i zdolności właściwej oceny wymagań semantycznych i stylistycznych tekstu, ... -
Zur Modellierung der Progression von allgemeinsprachlichen Lesetexten in der studienvorbereitenden Ausbildung Deutsch für Ausländer
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992)Seit mehr als 30 Jahren ist das Herder-Institut der Aufgabe verpflichtet, ausländische Studierende in einer 10-monatigen Sprachintensivausbildung allgemein- und fachsprachlich auf ein Direktstudium an einer Hochschulei ... -
Podręczniki do nauki języka polskiego dla Niemców w dwudziestoleciu międzywojennym. Problem doboru sytuacji i odpowiadających im struktur językowych, w szczególności słownictwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992)Jak podaje Nowoczesna Encyklopedia Ilustrowana M. Arcta, w 1931 r. Polska liczyła blisko 32 min ludności, z tego ponad 30% stanowiły tzw. mniejszości narodowe, do których należy zaliczyć przede wszystkim Ukraińców, Żydów, ... -
Gramatyka dydaktyczna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992) -
Grundbaustein Polnisch jako przykład programu progowego języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992)Uczestnicy kursów języka polskiego organizowanych przez placówki kształcenia dorosłych - Uniwersytety Ludowe (Volkshochschule - VHS) stanowią najliczniejszą grupę uczących się naszego języka w Republice Federalnej ... -
Metodyka nauczania fonetyki języka polskiego (Postulaty ogólne oraz propozycje ćwiczeń fonetycznych dla początkujących i zaawansowanych)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992)Nauczanie języków obcych, a w tym uczenie nie-Polaków języka polskiego, stwarza ustawicznie okazje do zastosowania wiedzy fonetycznej lektora.W pracy z cudzoziemcami teoria i praktyka są tak nierozerwalnie złączone, ... -
Komputery w nauczaniu języków obcych z uwzględnieniem nauczania języka polskiego jako obcego; kierunki rozwoju oprogramowania dydaktycznego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992) -
Trudności językowe i merytoryczne w nauczaniu przygotowawczym fizyki studentów cudzoziemców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992)Przygotowanie cudzoziemców do studiów wyższych w Polsce obejmuje nauczanie języka polskiego i przedmiotów kierunkowych, niezbędnych podczas przyszłego kształcenia w uczelniach, np. matematyki, fizyki, chemii, biologii1. ... -
Interferencje w procesie tworzenia polskiej terminologii glottodydaktycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992) -
Glottodydaktyka a terminologia składniowa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992) -
Obrazkowy słownik języka polskiego dla obcokrajowców na tle innych publikacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1992)