Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 31
Teoretyczne założenia dydaktycznego słownika objaśniającego języka polskiego dla cudzoziemców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Głównym celem, jakiemu winien służyć dydaktyczny słownik języka
polskiego dla cudzoziemców, jest to, aby był on skuteczną
pomocą w procesie przyswajania sobie przez nich polszczyzny na
wszystkich jej poziomach: ...
O nauczaniu stylu potocznego na lekcjach języka polskiego jako obcego na poziomie podstawowym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
The aim of this article is to discuss the problem of teaching an informal style in a class of Polish as a foreign language at a basic level. The starting point was constituted by a comment about the status of Polish ...
Nauka języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Potrzeby studentów w świetle badań ankietowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
The article discusses results of the survey conducted among students of Premedical Preparatory Course and students of medicine from Medical University of Lodz. The aim of the survey is to describe needs ofstudents participating ...
Główne ogniwa dydaktyczne w procesie nauczania języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Organizacja procesu nauczania języka obcego i
jego przebieg mogą być różne, ponieważ zależą od wielu czynników.
W przypadku środowiska studentów-cudzoziemców są to przede
wszystkim: poziom wiedzy ogólnej studenta, ...
Wybrane problemy koordynacji pracy w nauczaniu języka polskiego Jako obcego w ramach przedmiotu "język polski" i przedmiotu "chemia" w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Celem niniejszego artykułu jest próba przeanalizowania możliwości
takiego zorganizowania procesu nauczania języka polskiego
w ramach przedmiotu "język polski", aby był on ściśle skoordynowany
z procesem nauczania języka ...
Nauczanie aspektu czasowników polskich na gruncie słowiańskim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
This article shows the principle of teaching the verb aspect in Polish by means of examples taken from other Slavonic languages. It presents the differences among verb aspects found in Polish, Czech, Slovak and Slovenian. ...
Content and language integrated learning jako metoda ułatwiająca przełamywanie bariery komunikacyjnej w nauczaniu języków obcych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
Artykuł porusza kwestię przełamywania trudności w używaniu języka obcego
w naturalnej sytuacji komunikacyjnej poprzez wykorzystanie metody CLIL (zintegrowanego
kształcenia przedmiotowo-językowego) do nauczania języków ...
Glottodydaktyczne spotkania z Olgą Tokarczuk i jej twórczością. Opis wybranych form włączania treści literackich do nauczania języka polskiego jako obcego studentów zagranicznych na kierunkach humanistycznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-29)
The article discusses Polish as a foreign language (PFL) classes using the method of teacher introspection and a study of two cases of didactic events. Their participants were humanists: foreign students of the Faculty of ...
Miejsce słowotwórstwa w nauczaniu języka polskiego jako obcego – głos w dyskusji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-29)
The article is a voice in the discussion on teaching Polish word formation as a foreign language. The author notes that in teaching Polish as a foreign language, there are two positions regarding teaching derivations: ...
Komunikacyjny start. O zależności występowania form adresatywnych w podręcznikach do języka polskiego jako obcego od ich koncepcji metodycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-29)
The article discusses the relationship between the occurrence and representation of forms of address in contemporary coursebooks for teaching Polish as a foreign language at A0–B1 levels with their methodical concept. The ...