Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 20
Leksyka potoczna w podręczniku do nauki języka polskiego jako obcego Polski, krok po kroku (poziom A1) – wybrane zagadnienia w ujęciu statystycznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
This article focuses on colloquial lexis in a handbook for learning Polish as a foreign language Polski, krok po kroku (A1 level) in statistic perspective. The researcher quoted 103 colloquial entries from the above mentioned ...
Autorskie propozycje wykorzystania mediów w nauczaniu języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Pierwsza część mojego tekstu to przegląd wypowiedzi na temat wykorzystania
Internetu w nauczaniu jpjo. Wypowiedzi te ukazały się w latach 2001–2012 w zbiorach materiałów
z trzech konferencji glottodydaktycznych (Cieszyn, ...
Polak i Polska w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego w konfrontacji z postrzeganiem tychże przez Słoweńców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
W artykule została przedstawiona konfrontacja obrazu Polski i Polaka, prezentowanego
w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego, z obrazem tychże,
widzianym oczyma studentów lublańskiej polonistyki. ...
Teksty publicystyczne w programie kursu języka polskiego dla grupy ekonomicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Artykuł zawiera przegląd zawartości najnowszych podręczników do nauczania
języka biznesu i do studiowania ekonomii. Uzasadnia się w nim potrzebę włączania tekstów prasowych
do programu kursu językowego. Sformułowano ...
Łódzkie minimum leksykalne dla turysty
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Celem pracy jest zarysowanie programu badań nad tekstami przestrzeni miejskiej.
Bez odbiorcy nie da się naukowo stwierdzić istnienia tekstu. W językoznawstwie jednak (inaczej
niż w fizyce) obserwator nie jest zredukowany ...
Glottodydaktyka w ujęciu ekolingwistycznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
The paper discusses the ecolingustic perspective in theoretical glottodidactics. The
description of general models of glottodidactics and its heuristic value is the starting point. However,
even a brief overview of ...
Zagadnienia słowotwórcze w wybranych podręcznikach do nauczania języków słoweńskiego i polskiego jako obcych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
Tematem niniejszego artykułu jest przedstawienie zagadnień słowotwórczych
w wybranych podręcznikach do nauczania języka słoweńskiego i polskiego jako obcego – zarówno
pod względem sposobów, jak i frekwencji poruszania ...
Kultura polska w przekładzie. Problemy ekwiwalencji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Celem artykułu jest przedstawienie problemów przekładoznawczych w procesie
tłumaczenia realiów kulturowych z języka polskiego na język słoweński. Zakres analizy ograniczono
do aspektów związanych z życiem codziennym za ...
Czy potrzebujemy nowej definicji języka dla potrzeb glottodydaktycznych?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
W artykule zakładam, że glottodydaktyka nie jest domeną językoznawczą. To
powód, dla którego potrzebujemy poszukać nowej, niezależnej od językoznawstwa definicji nauczanego
języka, określanego filozoficznie, kulturowo, ...
Nauczanie frazeologizmów w metodzie komunikacyjnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na nauczanie tzw. leksyki obciążonej kulturowo,
do której zaliczyć można frazeologizmy. Ponieważ jednym z głównych celów doskonalenia
kompetencji komunikacyjnej jest zapoznawanie ...