dc.contributor.author | Strzelecka, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2015-10-22T14:16:17Z | |
dc.date.available | 2015-10-22T14:16:17Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/12774 | |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;16 | |
dc.title | Legendy łódzkie jako teksty pomocnicze w nauczaniu języka polskiego jako obceogo | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008 | pl_PL |
dc.page.number | 233-239 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.references | Achtelik A., 2004, Tekst literacki jako źródło wiedzy o kulturze polskiej, [w:] A. Dąbrowska (red), Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Cudak R., 1998, Tekst poetycki w kształceniu językowym cudzoziemców na poziomie średnim, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców”, nr 10, s. 23-33. | pl_PL |
dc.references | Czarnecka-Dobesz U., Gaszyńska M., 1992, Teksty literackie w procesie nauczania rozumienia, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 4, s. 5-11. | pl_PL |
dc.references | Dunin-Dudkowska A., Trębska-Kerntopf A., 1998, Teksty prymarne, adaptowane i sekundarne, „Acta Universitatis Lodziensis, Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 10, s. 35-41. | pl_PL |
dc.references | Majkiewicz A., 2001, Różne odmiany tekstów na lekcji języka polskiego jako obcego, czyli o potrzebie zachowania autentyczności językowej, [w:] R. Cudak, J. Tambor (red.), Inne optyki. Nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Martyniuk W., 1998, Wartość dydaktyczna tekstów w nauczaniu języka obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców”, nr 10, s. 91-96. | pl_PL |
dc.references | Martyniuk W., 1996, Praca z tekstem autentycznym w nauczaniu języków, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 7/8, s. 41-46. | pl_PL |
dc.references | Michalewski K., 1989, Cel nauczania a dobór materiału, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 2, s. 7. | pl_PL |
dc.references | Próchniak W., 2001, "Przeprowadzka do nowego języka, czyli literatura jako wtajemniczenie, [w:] J. Tambor, R. Cudak (red.), Inne optyki. Nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, Katowice, s. 205-214. | pl_PL |
dc.references | Rachelewski S., Konicki Z., 2001, Łódź w baśni i legendzie. Łódź. | pl_PL |
dc.references | SabeIa E., 2005, Wykorzystywanie baśni i legend w nauczaniu języka, historii i kultury polskiej, [w:] P. Garncarek (red.), Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej. Materiały z VI Międzynarodowej Konferencji Glottodydaktycznej, Warszawa, s. 294-303. | pl_PL |
dc.references | Seretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Seretny A. Lipińska E., 2006, Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, Kraków. Uniwersalny słownik języka polskiego PWN, 2006, red. S. Dubisz, Warszawa. | pl_PL |