Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBąk, Iwona
dc.contributor.authorWawrzyniak, Katarzyna
dc.date.accessioned2015-10-05T07:28:19Z
dc.date.available2015-10-05T07:28:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationI. Bąk, K. Wawrzyniak, Ocena oczekiwań studentów względem procesu nauczania jako źródła wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy zawodowej – wyniki badań ankietowych, [w:] Nauczyciel akademicki wobec nowych wyzwań edukacyjnych, red. P. Wdowiński, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 57-71.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-846-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12110
dc.description.abstractCelem badań jest zwrócenie uwagi na oczekiwania studentów i pracodawców względem procesu nauczania, który powinien przygotować absolwentów uczelni do pracy zawodowej. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, w której stopa bezrobocia w Polsce wśród osób w wieku 15–24 lata w IV kwartale 2013 roku wynosiła 27,3%1. Znajomość tych oczekiwań może być pomocna dla nauczycieli akademickich, którzy aby sprostać nowym wyzwaniom edukacyjnym, powinni dostosować zarówno treści, jak i formy nauczania do potrzeb zmieniającego się ustawicznie rynku pracy. Artykuł składa się z dwóch części. W części pierwszej zaprezentowano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród kandydatów na studia i absolwentów Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego (ZUT) w Szczecinie oraz wśród pracodawców, którzy przyjmują studentów na praktyki bądź zatrudniają absolwentów. W drugiej części przedstawiono wyniki ankiety przeprowadzonej wśród studentów dziennych i zaocznych Wydziału Ekonomicznego ZUT w Szczecinie.pl_PL
dc.description.abstractThe aim of the study is to draw attention to the expectations of students and employers on the teaching process, which should prepare graduates for work. This is particularly important in a situation where the unemployment rate among young people is very high. The knowledge of these expectations may be helpful for teachers who have to meet the new educational challenges and should customize both the content and form of teaching to the needs of the constantly changing labour market. The article consists of two parts. The first part presents the results of surveys conducted among candidates and graduates of the West Pomeranian University of Technology (ZUT) in Szczecin and among employers who accept students for practice or employ graduates. The second part presents the results of a survey conducted among students of full-time and extramural studies of the ZUT Faculty of Economics in Szczecin.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja dofinansowana przez Dziekana Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego UŁpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Nauczyciel akademicki wobec nowych wyzwań edukacyjnych”, red. P. Wdowiński, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.;
dc.subjectbadania ankietowepl_PL
dc.subjectszkoły wyższepl_PL
dc.subjectproces nauczaniapl_PL
dc.subjectrynek pracypl_PL
dc.subjectsurveyspl_PL
dc.subjectlearning processpl_PL
dc.subjecttertiary educationpl_PL
dc.subjectlabour marketpl_PL
dc.titleOcena oczekiwań studentów względem procesu nauczania jako źródła wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy zawodowej – wyniki badań ankietowychpl_PL
dc.title.alternativeEvaluation of Students' Expectations Relative to the Teaching Process as a Source of Knowledge And Skills Necessary to Take up Work – Results of Survey Analysispl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[57]-71pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationZachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczeciniepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-847-9
dc.referencesBąk I., Wawrzyniak K., Ocena przydatności wiedzy z przedmiotów ilościowych w pracy zawodowej w świetle badań ankietowych na studiach zaocznych, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica 227, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.pl_PL
dc.referencesBezrobocie rejestrowane I–II kwartał 2014 r., GUS, Departament Badań Demograficznych i Rynku Pracy (www.gov.stat.pl, data dostępu: 04.11.2014).pl_PL
dc.referencesDomański Cz., Testy statystyczne, PWE, Warszawa 1990.pl_PL
dc.referencesMikuła-Bączek E., Przeobrażenia instytucjonalne a jakość edukacji szczebla wyższego w Polsce w latach 1990–2006 (http://www.ur.edu.pl/pliki/Zeszyt14/37.pdf, data dostępu: 30.04.2014).pl_PL
dc.referencesRocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2004 i 2013, GUS, Warszawa 2004 i 2013.pl_PL
dc.referencesSteczkowski J., Zeliaś A., Metody statystyczne w badaniu zjawisk jakościowych, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1997.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord