dc.contributor.author | Bąk, Iwona | |
dc.contributor.author | Wawrzyniak, Katarzyna | |
dc.date.accessioned | 2015-10-05T07:28:19Z | |
dc.date.available | 2015-10-05T07:28:19Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | I. Bąk, K. Wawrzyniak, Ocena oczekiwań studentów względem procesu nauczania jako źródła wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy zawodowej – wyniki badań ankietowych, [w:] Nauczyciel akademicki wobec nowych wyzwań edukacyjnych, red. P. Wdowiński, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 57-71. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-846-2 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/12110 | |
dc.description.abstract | Celem badań jest zwrócenie uwagi na oczekiwania studentów i pracodawców
względem procesu nauczania, który powinien przygotować absolwentów uczelni do pracy zawodowej.
Jest to szczególnie istotne w sytuacji, w której stopa bezrobocia w Polsce wśród osób w wieku 15–24
lata w IV kwartale 2013 roku wynosiła 27,3%1. Znajomość tych oczekiwań może być pomocna dla
nauczycieli akademickich, którzy aby sprostać nowym wyzwaniom edukacyjnym, powinni dostosować
zarówno treści, jak i formy nauczania do potrzeb zmieniającego się ustawicznie rynku pracy.
Artykuł składa się z dwóch części. W części pierwszej zaprezentowano wyniki badań ankietowych
przeprowadzonych wśród kandydatów na studia i absolwentów Zachodniopomorskiego
Uniwersytetu Technologicznego (ZUT) w Szczecinie oraz wśród pracodawców, którzy przyjmują
studentów na praktyki bądź zatrudniają absolwentów.
W drugiej części przedstawiono wyniki ankiety przeprowadzonej wśród studentów dziennych
i zaocznych Wydziału Ekonomicznego ZUT w Szczecinie. | pl_PL |
dc.description.abstract | The aim of the study is to draw attention to the expectations of students and employers
on the teaching process, which should prepare graduates for work. This is particularly
important in a situation where the unemployment rate among young people is very high. The
knowledge of these expectations may be helpful for teachers who have to meet the new educational
challenges and should customize both the content and form of teaching to the needs of the
constantly changing labour market.
The article consists of two parts. The first part presents the results of surveys conducted
among candidates and graduates of the West Pomeranian University of Technology (ZUT) in
Szczecin and among employers who accept students for practice or employ graduates.
The second part presents the results of a survey conducted among students of full-time and
extramural studies of the ZUT Faculty of Economics in Szczecin. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Publikacja dofinansowana przez Dziekana Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego UŁ | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | „Nauczyciel akademicki wobec nowych wyzwań edukacyjnych”, red. P. Wdowiński, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.; | |
dc.subject | badania ankietowe | pl_PL |
dc.subject | szkoły wyższe | pl_PL |
dc.subject | proces nauczania | pl_PL |
dc.subject | rynek pracy | pl_PL |
dc.subject | surveys | pl_PL |
dc.subject | learning process | pl_PL |
dc.subject | tertiary education | pl_PL |
dc.subject | labour market | pl_PL |
dc.title | Ocena oczekiwań studentów względem procesu nauczania jako źródła wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy zawodowej – wyniki badań ankietowych | pl_PL |
dc.title.alternative | Evaluation of Students' Expectations Relative to the Teaching Process as a Source of Knowledge And Skills Necessary to Take up Work – Results of Survey Analysis | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | [57]-71 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-847-9 | |
dc.references | Bąk I., Wawrzyniak K., Ocena przydatności wiedzy z przedmiotów ilościowych w pracy zawodowej w świetle badań ankietowych na studiach zaocznych, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica 227, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009. | pl_PL |
dc.references | Bezrobocie rejestrowane I–II kwartał 2014 r., GUS, Departament Badań Demograficznych i Rynku Pracy (www.gov.stat.pl, data dostępu: 04.11.2014). | pl_PL |
dc.references | Domański Cz., Testy statystyczne, PWE, Warszawa 1990. | pl_PL |
dc.references | Mikuła-Bączek E., Przeobrażenia instytucjonalne a jakość edukacji szczebla wyższego w Polsce w latach 1990–2006 (http://www.ur.edu.pl/pliki/Zeszyt14/37.pdf, data dostępu: 30.04.2014). | pl_PL |
dc.references | Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2004 i 2013, GUS, Warszawa 2004 i 2013. | pl_PL |
dc.references | Steczkowski J., Zeliaś A., Metody statystyczne w badaniu zjawisk jakościowych, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1997. | pl_PL |