Show simple item record

dc.contributor.authorBiałek-Szwed, Olga
dc.date.accessioned2015-09-29T17:45:16Z
dc.date.available2015-09-29T17:45:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12009
dc.description.abstractArtykuł porusza problem współczesnych mediów masowych w kontekście etyki i moralności. Autorka stara się zaprezentować czytelnikowi aspekty najbardziej symptomatyczne, a zarazem problematyczne i niejednokrotnie kontrowersyjne. Pokazuje w dość szerokiej perspektywie zagrożenia związane z warsztatem współczesnego reportera. Sygnalizuje postawy dziennikarzy, którzy próbują postępować w swojej codziennej pracy zgodnie z etyką i moralnością, np. dziennikarzy identyfikujących się z etyką chrześcijańską.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;2
dc.subjectwspółczesne mediapl_PL
dc.subjectinwigilacja w mediachpl_PL
dc.subjectgranice prywatnościpl_PL
dc.subjectpersonalistyczna etyka mediówpl_PL
dc.subjectetyka dziennikarska a etyka katolickapl_PL
dc.titleSelected Ethical Problems in Contemporary Mass Mediapl_PL
dc.title.alternativeWybrane problemy etyczne a współczesne media masowepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number57-66pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationJohn Paul II Catholic University Of Lublin, Institute of Journalism and Social Communication, Faculty of Social Sciences, 20-325 Lublin, Droga Męczenników Majdanka 70.pl_PL
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.contributor.authorBiographicalnoteOlga Białek-Szwed – w 1998 roku ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W latach 1999–2001 odbyła studia podyplomowe z zakresu dziennikarstwa prasowego i public relations na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. W 2010 roku decyzją Rady Wydziału Politologii UMCS w Lublinie otrzymała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce. Pracuje w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL. Pracowała jako zastępca redaktora naczelnego miesięcznika „Gdańskie Co? Gdzie? Kiedy?”, była reporterem dziennika „Super Express”. Debiutowała w 1999 roku na łamach kwartalnika literackiego „Akcent”. Publikowała również m.in. w kwartalniku „Znad Wilii”, „Bibliotekarzu Lubelskim”, „Poezji dzisiaj”, „Annales UMCS”, „Nestorze”, „Zeszytach Prasoznawczych”, „Zeszytach Naukowych KUL”, czasopiśmie „Media i Społeczeństwo”. Autorka monografii Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce (Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012, ss. 420) oraz artykułów naukowych z zakresu współczesnych mediów, voyeuryzmu i ekshibicjonizmu medialnego, mediów masowych oraz procesów tabloidyzacji mediów.pl_PL
dc.referencesBaudrillard J., Pakt jasności. O inteligencji zła, tłum. S. Królak, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesCzarnecki P., Dylematy etyczne współczesności, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesDobosz I., Działalność środków masowego przekazu a odpowiedzialność za naruszenie dóbr osobistych (na tle procesów prasowych w PRL w latach 1960–1975), Ośrodek Badań Prasoznawczych RSW Prasa-Książka-Ruch, Kraków 1977.pl_PL
dc.referencesDrożdż M., Etyczne orientacje w mediosferze, Wydawnictwo Biblos, Tarnów 2006.pl_PL
dc.referencesDziennikarstwo według Jana Pawła II, ed. M. Miller, Wydawnictwo Centrum Myśli Jana Pawła II and Fronda PL, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesKwiatkowski P., Przedsiębiorstwo Apokalipsa. O etyce dziennikarskiej, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003.pl_PL
dc.referencesMedia – wartości – prawo, ed. R. Sztychmiler, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2008.pl_PL
dc.referencesOgonowska A., Voyeuryzm telewizyjny. Między ontologią a rzeczywistością telewidza, Wydawnictwo Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesPleszczyński J., Etyka dziennikarska, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesSareło Z., Media w służbie osoby. Etyka społecznego komunikowania, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2002.pl_PL
dc.referencesŻyciński J., Kuszenie Pana Cogito, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2001.pl_PL
dc.contributor.authorEmailo.bialek.szwed@wp.plpl_PL
dc.relation.volume28pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record