Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKowalik, Krzysztof
dc.date.accessioned2015-09-29T16:54:25Z
dc.date.available2015-09-29T16:54:25Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12005
dc.description.abstractThe Internet is changing not only the functioning of the commercial media, but also local government media (issued, created by local governments, understood as offices, and not social organizations, local, etc.). The opportunity has arisen for municipalities to expand their communication with residents, tourists, investors through publications on their websites. They need to adapt to network media. To do this, local governments are creating their own editorial teams to prepare content to meet the needs of their customers, who are increasingly using mobile devices. Based on my own research I have tried to identify the environment of the media of local governments, what content they prefer (agenda topics), the tasks to be fulfilled by a municipal, urban contemporary website, and who creates it. An important element is preparing media for mobile devices, the use of which has a strong upward trend.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;2
dc.subjectlocal governmentpl_PL
dc.subjectinternetpl_PL
dc.subjectlocal government mediapl_PL
dc.titleInternetowy serwis samorządowy – ewolucja przekazu w okresie „mobilnej zmiany”pl_PL
dc.title.alternativeInternet Local Government Service – The Evolution of Communication During the Mobile Changepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number9-21pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, 00-927 Warszawa, ul. Nowy Świat 69pl_PL
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.referencesBaza adresowa JST, https://administracja.mac.gov.pl/adm/baza-jst/baza-teleadresowa-jst-d/7788, Baza-teleadresowa-JST-do-pobrania.html [dostęp: 1.09.2014].pl_PL
dc.referencesCastells M., Społeczeństwo sieci, tłum. M. Marody i in., red. nauk. M. Marody, PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesDzieniszewska-Naroska K., Skuteczna komunikacja między władzą lokalną a mieszkańcami za pośrednictwem internetu, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesDziki S., Prasa regionalna i lokalna (do roku 1989 roku), [w:] Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa edycja, red. Z. Bauer, E. Chudziński, wyd. 4 zm., uzup., rozszerz., Universitas, Kraków 2010, s. 207–218.pl_PL
dc.referencesFrequency of Internet access: daily, Eurostat, http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/submitViewTableAction. do [dostęp:27.12.2014].pl_PL
dc.referencesHTML, http://pl.wikipedia.org/wiki/HTML [dostęp: 27.12.2014].pl_PL
dc.referencesIndividuals using mobile devices to access the internet on the move, Eurostat, http://ec.europa.eu/ eurostat/tgm/refreshTableAction.do?tab=table&plugin=1&pcode=tin00083&language=en [dostęp: 27.12.2014].pl_PL
dc.referencesIndividuals who used the internet for interaction with public authorities, Eurostat, http://appsso. eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=isoc_r_gov_i&lang=en [dostęp: 20.03.2015].pl_PL
dc.referencesJenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, WAiP, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesJuż 19,4 mln Polaków korzysta z internetu. Zyskuje YouTube, w dół Allegro, http://www.wirtualnemedia. pl/artykul/juz-19-4-mln-polakow-korzysta-z-internetu-zyskuje-youtube-w-dol-allegro [dostęp: 27.12.2014].pl_PL
dc.referencesKowalik K., Świętokrzyskie media samorządowe – cyberprzestrzeń nowym wyzwaniem, „Rocznik Bibliologiczno-Prasoznawczy” 2014, t. 6 (17), s. 177–194.pl_PL
dc.referencesLevinson P., Nowe nowe media, tłum. M. Zawadzka, Wydawnictwo WAM, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesLicencja GNU GPL, http://pl.wikipedia.org/wiki/GNU_General_Public_License [dostęp: 20.03.2015].pl_PL
dc.referencesManovich L., Język nowych mediów, tłum. P. Cypryański, WAiP, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesMianowski J., Rola lokalnych mediów w przemianach samorządu, Stowarzyszenie Prasy Lokalnej, http://prasalokalna.eu/home/o-prasie-lokalnej/229-rola-lokalnych-mediow-w-przemianachsamorzdu. html [dostęp: 27.12.2014].pl_PL
dc.referencesO’Reilly T., What Is Web 2.0, http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html [dostęp: 27.12.2014].pl_PL
dc.referencesPrawo prasowe, Dz. U. z 1984 r. Nr 5, poz. 24 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesSystem zarządzania treścią (CMS), http://pl.wikipedia.org/wiki/System_zarz%C4%85dzania_ tre%C5%9Bci%C4%85 [dostęp: 27.12.2014].pl_PL
dc.referencesToffler A., Trzecia fala, tłum. E. Woydyłło, M. Kłobukowski, wstęp do tłum. W. Osiatyński, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań 2006.pl_PL
dc.referencesWyrok w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej Sygn. akt I C 1045/13.pl_PL
dc.contributor.authorEmailkowalik@id.uw.edu.plpl_PL
dc.relation.volume28pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord