Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŁastowiecki, Janusz
dc.date.accessioned2015-09-29T16:29:01Z
dc.date.available2015-09-29T16:29:01Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12001
dc.description.abstractThe concept of the simulacrum creatively influenced reflections on postmodernism. In this text it will help us to see the phenomenon of the hybridization of meaning constituted in a dolby surround radio drama. Czeczot’s drama Andy uses the convention of noir to illustrate problems associated with media coverage. The article demonstrates the role of the listener in the formula created by the drama’s author, that of surround sound.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;2
dc.subjectdolby pro logic soundpl_PL
dc.subjectsimulacrumpl_PL
dc.subjecthermeneuticspl_PL
dc.subjectneuroticismpl_PL
dc.titleIntryga audio. Hybrydyczna rzeczywistość słuchowiska Krzysztofa Czeczota Andypl_PL
dc.title.alternativeThe Audio Intrigue. Hybrid Reality in Krzysztof Czeczot’s Radio Drama Andypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number135-150pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Zielonogórski, Wydział Humanistyczny, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Teorii Literatury i Krytyki Literackiej, 65-762 Zielona Góra, al. Wojska Polskiego 69.pl_PL
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.contributor.authorBiographicalnoteJanusz Łastowiecki – krytyk radiowy, popularyzator i badacz słuchowisk radiowych. Na Uniwersytecie Zielonogórskim przygotowuje pracę doktorską na temat percepcji teatru radiowego. Badania sprawdzają, na ile możliwy jest odbiór sztuki radia we współczesnych warunkach zdominowanych przez kulturę obrazu. Publikuje w „Tekstualiach”, „Teatrze”, „Twórczości”, „Frazie”, „Pro Libris”, „Autografie”. Na co dzień publikuje wywiady i szkice krytyczne na portalach „E-teatr”, „Dziennik teatralny” i „Teatr Polskiego Radia”. Obok słuchowiska zajmuje go współczesny film polski, field recording i transowa muzyka eksperymentalna (głównie: ambient).pl_PL
dc.referencesBachura J., O sytuacji odbiorcy współczesnego słuchowiska, [w:] Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, J. Snopek, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2011, s. 197–211.pl_PL
dc.referencesBaudrillard J., Gra resztkami, [w:] Postmodernizm a filozofia, red. S. Czerniak, A. Szahaj, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 1996, s. 203–228.pl_PL
dc.referencesBaudrillard J., Symulakry i symulacja, tłum. S. Królak, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesBlaustein L., Wybór pism estetycznych, WAiP, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesBurzyńska A.R., Gra w niewidzialne, „Tekstualia” 2013, nr 1, s. 75–84.pl_PL
dc.referencesCzeczot K., Andy, reż. K. Czeczot, Polskie Radio 2013.pl_PL
dc.referencesCzeczot K., Pamiątki, reż. K. Czeczot, Polskie Radio PiK 2013.pl_PL
dc.referencesĆma, reż. J. Zygadło, Polska 1980.pl_PL
dc.referencesDybel P., Fantazmaty ideologii, [w:] S. Žižek, Wzniosły obiekt ideologii, tłum. J. Bator, P. Dybel, Wydawnictwo UWr, Wrocław 2001, s. VII–XXXIII.pl_PL
dc.referencesEco U., Konieczność i możliwość w utworach muzycznych, [w:] tenże, Sztuka, tłum. P. Salwa, M. Salwa, Wydawnictwo M, Kraków 2008, s. 175–197.pl_PL
dc.referencesEurypides, Medea, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2012.pl_PL
dc.referencesGłowacki J., Mecz, reż. J. Zaorski, Polskie Radio 2012.pl_PL
dc.referencesHamera M., Kin M.J., Szymański W., „Kompleks Symplexu”. Przestrzeń symplexów w relacji z przestrzenią audialną, [w:] Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. A. Janiak i in., Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 399–407.pl_PL
dc.referencesHand R.J., Traynor M., Radio Drama Handbook. Audio drama in Context and Practise, Bloomsbury Academic, New York–London 2011.pl_PL
dc.referencesHorney K., Neurotyczna potrzeba miłości, [w:] Antropologia ciała, red. M. Szpakowska, tłum. H. Grzegołowska, Wydawnictwo UW, Warszawa 2008, s. 237–241.pl_PL
dc.referencesMan T., Exodus, reż. T. Man, Polskie Radio 2014.pl_PL
dc.referencesMan T., Katarantka, reż. T. Man, Polskie Radio 2014.pl_PL
dc.referencesMan T., Moja Abba, reż. T. Man, Polskie Radio 2011.pl_PL
dc.referencesMan T., Sex machine, reż. T. Man, Polskie Radio 2010.pl_PL
dc.referencesMaternik E., Muzyka w przekazie audiofilskim, [w:] Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. A. Janiak i in., Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 84–95.pl_PL
dc.referencesNetz F., Bestiarium, reż. K. Kiczek, Polskie Radio 2015.pl_PL
dc.referencesO słuchaniu przy papierosie, opowieściach dziadka i enklawie dla umysłu, czyli Ingmar Villqist o pracy w Teatrze Polskiego Radia, z I. Villqistem rozm. J. Łastowiecki, http://www.polskieradio. pl/17/1137/Artykul/844942,Ingmar-Villqist-o-pracy-w-Teatrze-Polskiego-Radia [dostęp: 22.12.2014].pl_PL
dc.referencesPałyga A., W środku słońca gromadzi się popiół, reż. P. Łysak, Polskie Radio PiK 2014.pl_PL
dc.referencesPawlik A., Aktor w teatrze radiowym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 3, s. 81–94.pl_PL
dc.referencesPiątkowski D., Encyklopedia muzyki popularnej. Jazz, Oficyna Wydawnicza Atena, Poznań 1999.pl_PL
dc.referencesPsychoanaliza, [w:] A. Burzyńska, M.P. Markowski, Teorie literatury XX wieku. Podręcznik, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2006, s. 45–78.pl_PL
dc.referencesRóżewicz T., Kartoteka, reż. T. Man, Polskie Radio 2009.pl_PL
dc.referencesSłownik literatury popularnej, red. T. Żabski, Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej, Wrocław 1997.pl_PL
dc.referencesSofokles, Król Edyp, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2010.pl_PL
dc.referencesSzekspir W., Burza, reż. H. Rozen, Polskie Radio 2011.pl_PL
dc.referencesSzekspir W., Hamlet, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2011.pl_PL
dc.referencesSzekspir W., Ryszard III, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2013.pl_PL
dc.referencesTarasti E., Przestrzeń muzyczna, tłum. M. Jabłoński, A. Melerowicz, „Res Facta Nova” 1994, nr 1 (10), s. 58–73.pl_PL
dc.referencesTarasti E., Signs of Music. A Guide to Musical Semiotics, Mouton de Gruyter, Berlin–New York 2002.pl_PL
dc.referencesWałaszewski Z., Teledyskowe gry kiczem. Jak Erasure ściera zażenowanie banałem w wideoklipach „Lay All Your Love on Me” i „Always”, [w:] Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. A. Janiak i in., Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 96–109.pl_PL
dc.referencesWitkiewicz S.I., W małym dworku, reż. K. Kolberger, Polskie Radio 2009.pl_PL
dc.contributor.authorEmailjanuszlastowiecki@o2.plpl_PL
dc.relation.volume28pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord