dc.contributor.author | Łastowiecki, Janusz | |
dc.date.accessioned | 2015-09-29T16:29:01Z | |
dc.date.available | 2015-09-29T16:29:01Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1505-9057 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/12001 | |
dc.description.abstract | The concept of the simulacrum creatively influenced reflections on postmodernism. In this
text it will help us to see the phenomenon of the hybridization of meaning constituted in a dolby
surround radio drama. Czeczot’s drama Andy uses the convention of noir to illustrate problems associated
with media coverage. The article demonstrates the role of the listener in the formula created
by the drama’s author, that of surround sound. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;2 | |
dc.subject | dolby pro logic sound | pl_PL |
dc.subject | simulacrum | pl_PL |
dc.subject | hermeneutics | pl_PL |
dc.subject | neuroticism | pl_PL |
dc.title | Intryga audio. Hybrydyczna rzeczywistość słuchowiska Krzysztofa Czeczota Andy | pl_PL |
dc.title.alternative | The Audio Intrigue. Hybrid Reality in Krzysztof Czeczot’s Radio Drama Andy | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | 135-150 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Humanistyczny, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Teorii Literatury i Krytyki Literackiej, 65-762 Zielona Góra, al. Wojska Polskiego 69. | pl_PL |
dc.identifier.eissn | 2353-1908 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Janusz Łastowiecki – krytyk radiowy, popularyzator i badacz słuchowisk radiowych. Na Uniwersytecie
Zielonogórskim przygotowuje pracę doktorską na temat percepcji teatru radiowego. Badania
sprawdzają, na ile możliwy jest odbiór sztuki radia we współczesnych warunkach zdominowanych
przez kulturę obrazu. Publikuje w „Tekstualiach”, „Teatrze”, „Twórczości”, „Frazie”, „Pro
Libris”, „Autografie”. Na co dzień publikuje wywiady i szkice krytyczne na portalach „E-teatr”,
„Dziennik teatralny” i „Teatr Polskiego Radia”. Obok słuchowiska zajmuje go współczesny film
polski, field recording i transowa muzyka eksperymentalna (głównie: ambient). | pl_PL |
dc.references | Bachura J., O sytuacji odbiorcy współczesnego słuchowiska, [w:] Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, J. Snopek, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2011, s. 197–211. | pl_PL |
dc.references | Baudrillard J., Gra resztkami, [w:] Postmodernizm a filozofia, red. S. Czerniak, A. Szahaj, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 1996, s. 203–228. | pl_PL |
dc.references | Baudrillard J., Symulakry i symulacja, tłum. S. Królak, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2005. | pl_PL |
dc.references | Blaustein L., Wybór pism estetycznych, WAiP, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Burzyńska A.R., Gra w niewidzialne, „Tekstualia” 2013, nr 1, s. 75–84. | pl_PL |
dc.references | Czeczot K., Andy, reż. K. Czeczot, Polskie Radio 2013. | pl_PL |
dc.references | Czeczot K., Pamiątki, reż. K. Czeczot, Polskie Radio PiK 2013. | pl_PL |
dc.references | Ćma, reż. J. Zygadło, Polska 1980. | pl_PL |
dc.references | Dybel P., Fantazmaty ideologii, [w:] S. Žižek, Wzniosły obiekt ideologii, tłum. J. Bator, P. Dybel, Wydawnictwo UWr, Wrocław 2001, s. VII–XXXIII. | pl_PL |
dc.references | Eco U., Konieczność i możliwość w utworach muzycznych, [w:] tenże, Sztuka, tłum. P. Salwa, M. Salwa, Wydawnictwo M, Kraków 2008, s. 175–197. | pl_PL |
dc.references | Eurypides, Medea, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2012. | pl_PL |
dc.references | Głowacki J., Mecz, reż. J. Zaorski, Polskie Radio 2012. | pl_PL |
dc.references | Hamera M., Kin M.J., Szymański W., „Kompleks Symplexu”. Przestrzeń symplexów w relacji z przestrzenią audialną, [w:] Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. A. Janiak i in., Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 399–407. | pl_PL |
dc.references | Hand R.J., Traynor M., Radio Drama Handbook. Audio drama in Context and Practise, Bloomsbury Academic, New York–London 2011. | pl_PL |
dc.references | Horney K., Neurotyczna potrzeba miłości, [w:] Antropologia ciała, red. M. Szpakowska, tłum. H. Grzegołowska, Wydawnictwo UW, Warszawa 2008, s. 237–241. | pl_PL |
dc.references | Man T., Exodus, reż. T. Man, Polskie Radio 2014. | pl_PL |
dc.references | Man T., Katarantka, reż. T. Man, Polskie Radio 2014. | pl_PL |
dc.references | Man T., Moja Abba, reż. T. Man, Polskie Radio 2011. | pl_PL |
dc.references | Man T., Sex machine, reż. T. Man, Polskie Radio 2010. | pl_PL |
dc.references | Maternik E., Muzyka w przekazie audiofilskim, [w:] Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. A. Janiak i in., Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 84–95. | pl_PL |
dc.references | Netz F., Bestiarium, reż. K. Kiczek, Polskie Radio 2015. | pl_PL |
dc.references | O słuchaniu przy papierosie, opowieściach dziadka i enklawie dla umysłu, czyli Ingmar Villqist o pracy w Teatrze Polskiego Radia, z I. Villqistem rozm. J. Łastowiecki, http://www.polskieradio. pl/17/1137/Artykul/844942,Ingmar-Villqist-o-pracy-w-Teatrze-Polskiego-Radia [dostęp: 22.12.2014]. | pl_PL |
dc.references | Pałyga A., W środku słońca gromadzi się popiół, reż. P. Łysak, Polskie Radio PiK 2014. | pl_PL |
dc.references | Pawlik A., Aktor w teatrze radiowym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 3, s. 81–94. | pl_PL |
dc.references | Piątkowski D., Encyklopedia muzyki popularnej. Jazz, Oficyna Wydawnicza Atena, Poznań 1999. | pl_PL |
dc.references | Psychoanaliza, [w:] A. Burzyńska, M.P. Markowski, Teorie literatury XX wieku. Podręcznik, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2006, s. 45–78. | pl_PL |
dc.references | Różewicz T., Kartoteka, reż. T. Man, Polskie Radio 2009. | pl_PL |
dc.references | Słownik literatury popularnej, red. T. Żabski, Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej, Wrocław 1997. | pl_PL |
dc.references | Sofokles, Król Edyp, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2010. | pl_PL |
dc.references | Szekspir W., Burza, reż. H. Rozen, Polskie Radio 2011. | pl_PL |
dc.references | Szekspir W., Hamlet, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2011. | pl_PL |
dc.references | Szekspir W., Ryszard III, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2013. | pl_PL |
dc.references | Tarasti E., Przestrzeń muzyczna, tłum. M. Jabłoński, A. Melerowicz, „Res Facta Nova” 1994, nr 1 (10), s. 58–73. | pl_PL |
dc.references | Tarasti E., Signs of Music. A Guide to Musical Semiotics, Mouton de Gruyter, Berlin–New York 2002. | pl_PL |
dc.references | Wałaszewski Z., Teledyskowe gry kiczem. Jak Erasure ściera zażenowanie banałem w wideoklipach „Lay All Your Love on Me” i „Always”, [w:] Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. A. Janiak i in., Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 96–109. | pl_PL |
dc.references | Witkiewicz S.I., W małym dworku, reż. K. Kolberger, Polskie Radio 2009. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | januszlastowiecki@o2.pl | pl_PL |
dc.relation.volume | 28 | pl_PL |