Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorHardy, Wojciech
dc.date.accessioned2015-09-21T06:42:55Z
dc.date.available2015-09-21T06:42:55Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1429-3730
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11873
dc.descriptionDostęp do artykułu został ograniczony na prośbę autora.pl
dc.description.abstractCechy ankiety, takie jak jej długość, trudność, czy jej subiektywnie postrzegana ciekawość mają bezpośrednie przełożenie na jakość otrzymywanych danych. Praca analizuje związek pomiędzy długością kwestionariusza, a precyzją pozyskanych z jego pomocą danych, wykorzystując dane BAEL na temat rozkładu wynagrodzeń w społeczeństwie polskim. Badanie opiera się na naturalnym quasi-eksperymencie, jakim było zwiększenie liczby pytań w kwestionariuszu BAEL między rokiem 2005, a 2006. Analizie poddano wpływ tej zmiany na rozrzut deklarowanych przez respondentów dochodów. Wyniki wskazują na istotny, negatywny związek pomiędzy długością ankiety i precyzją udzielanych odpowiedzi. Uzyskane wyniki są względnie odporne.pl_PL
dc.description.abstractQuestionnaire’s design, length, difficulty and general appeal may directly influence the quality of the collected data. I analyse the relationship between a survey’s length and the precision of acquired responses using Polish Labour Force Survey’s data on income distribution. I utilize a natural experiment of elongation of the LFS questionnaire that took place between the years 2005 and 2006 and measure the impact of this change on the distribution of the respondents’ declared earnings. The results of the performed tests indicate a significant, negative relationship between the length of the survey and the precision of the acquired data. The robustness of the results is discussed and conclusions are drawn.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Ekonomii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.relation.ispartofseriesGospodarka w Praktyce i Teorii;1
dc.subjectbadania ilościowepl_PL
dc.subjectankietapl_PL
dc.subjectkwestionariuszpl_PL
dc.subjectdochódpl_PL
dc.subjectBAELpl_PL
dc.subjectquantitative researchpl_PL
dc.subjectsurveypl_PL
dc.subjectquestionnairepl_PL
dc.subjectincomepl_PL
dc.subjectBAELpl_PL
dc.titleIm wcześniej tym lepiej. O precyzji odpowiedzi na pytania ilościowe w badaniach ankietowychpl_PL
dc.title.alternativeThe sooner the better. On the precision of responses to quantitative questions in surveyspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[51]-65pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationZakład Teorii Rozwoju Gospodarczego, Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawskipl_PL
dc.referencesBadanie Aktywności Ekonomicznej Ludności, dane: BAEL II kwartał 2005, BAEL II kwartał 2006.pl_PL
dc.referencesDillman Don A., Michael D. Sinclair, Jon R., Clark Effects of Questionnaire Length, Respondent- Friendly Design, and a Difficult Question on Response Rates for Occupant-Addresed Census Mail Surveys, Public Opinion Quarterly, Vol. 57, No. 3, Oxford University Press on behalf of the American Association for Public Opinion Research 1993.pl_PL
dc.referencesKrosnick Jon A., Duane F., Alwin An Evaluation of a Cognitive Theory of Response-Order Effects in Survey Measurement, Public Opinion Quarterly, Vol. 51, No. 2, The University of Chicago Press on behalf of the American Association for Public Opinion Research 1987.pl_PL
dc.referencesKrosnick Jon A., Response Strategies for Coping with the Cognitive Demands of Attitude Measures in Surveys, Applied Cognitive Psychology, Vol. 5, John Wiley & Sons, Ltd. 1991.pl_PL
dc.referencesKrosnick Jon A., Stanley Presser, Question and Questionnaire Design, Handbook of Survey Research (2ed), James D. Wright and Peter V. Marsden (Eds). San Diego, CA: Elsevier 2009.pl_PL
dc.referencesKrosnick Jon A., Survey Research, Annual Review Psychology, Vol. 50, Annual Reviews 1999.pl_PL
dc.referencesLightspeed Research, Questionnaire Length [online], Lightspeed Research 2008, Dostępne: http:// www.lightspeedresearch.com/pdfs/Questionnaire_Length.pdf, [14 sierpień 2011]pl_PL
dc.referencesMirta Galesic, Michael Bosnjak, Effect of Questionnaire Length on Participation and Indicators of Response Quality in a Web Survey, Public Opinion Quarterly, Vol. 73, No. 2, Oxford University Press2009.pl_PL
dc.referencesPolski Generalny Sondaż Społeczny, dane: PGSS 1992–1995, PGSS 1997/8pl_PL
dc.referencesRegula Herzog A., Jerald G., Bachman Effects of Questionnaire Length on Data Quality, Public Opinion Quarterly, Vol. 45, by the Trustees of Columbia University, Elsevier North-Holland, Inc. 1981.pl_PL
dc.referencesRiphahn, Regina T., Oliver Serfling, Item Non-response on Income and Wealth Questions, Empirical Economics 30, 2005, No. 2.pl_PL
dc.referencesSubar Amy F., Ziegler Regina G., Frances E. Thompson, Christine Cole Johnson, Joel L. Weissfeld, Douglas Reding, Katherine H. Kavounis, and Richard B. Hayes for the Prostate, Lung, Colorectal, and Ovarian Cancer Screening Trial Investigators, Is Shorter Always Better – Relative Importance of Questionnaire Length and Cognitive Ease on Response Rates and Data Quality for Two Dieatary Questionnnaires, American Journal of Epidemiology, Vol. 153, No. 4, The Johns Hopkins University School of Hygiene and Public Health 2001.pl_PL
dc.referencesThomas A. Heberlein, Robert Baumgartner Factors Affecting Response Rates to Mailed Questionnaires – A Quantitative Analysis of the Published Literature, American Sociological Review, Vol. 43, No. 4, American Sociological Association, 1978.pl_PL
dc.referencesWorld Institute for Development Economics Research of the United Nations University 2008, UNU -WIDER World Income Inequality Database [online], Version 2.0c, Dostępne: http://www. wider.unu.edu/research/Database/en_GB/database/, [15 sierpień 2011]pl_PL
dc.relation.volume34pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord