Search
Now showing items 1-10 of 11
HR Business Partner w praktykach dużych przedsiębiorstw w Polsce
(2022)
Rozprawa doktorska została poświęcona problematyce realizacji koncepcji partnera biznesowego HR. Problem badawczy został sformułowany następująco: jak interpretowana jest idea HRBP w dużych organizacjach w Polsce oraz czy ...
Pozarodzinna sukcesja zarządzania w polskich przedsiębiorstwach rodzinnych
(2022)
Sukcesja to jeden z kluczowych determinantów rozwoju i wzrostu firm rodzinnych. Odpowiedni wybór sukcesora to większe prawdopodobieństwo przetrwania i dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. Firmy rodzinne stoją przed trudnym ...
Luka w zastosowaniu metod rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwach w Polsce
(2022)
Głównym celem rozprawy doktorskiej była identyfikacja luki w zastosowaniu metod rachunkowości zarządczej, rozumianej jako różnica pomiędzy obecnym a pożądanym przez użytkowników stopniem zastosowania tych metod w organizacjach ...
Analiza i ocena systemu motywacyjnego dla spółki skarbu państwa w sektorze transportu kolejowego.
(2022)
Głównym celem pracy jest analiza i ocena czynników mających decydujący wpływ na poziom motywacji wśród pracowników spółki skarbu państwa oraz opracowanie rekomendacji dotyczących poprawy efektywności systemu motywacyjnego ...
Determinanty efektywności fuzji i przejęć przedsiębiorstw
(2022)
Wybór optymalnej formy integracji i metody jej przeprowadzenia uważa się za jedną z najważniejszych decyzji przesądzających o pomyślnej realizacji zakładanych celów konsolidacyjnych. Zarówno z praktycznego, jak i naukowego ...
Komunikacja marketingowa jako narzędzie kształtowania preferencji zakupowych młodych nabywców syntetycznych olejów silnikowych
(2022)
Przedmiotem rozprawy realizowanej w ramach projektu „doktorat wdrożeniowy” była komunikacja marketingowa rozpatrywana jako narzędzie kształtowania preferencji zakupowych młodych nabywców syntetycznych olejów silnikowych. ...
Działania pracodawcy społecznie odpowiedzialnego wobec pracowników w wieku okołoemerytalnym
(2022)
Dla współczesnej organizacji szczególnego znaczenia nabiera na tle zmian demograficznych idea zarządzania wiekiem. Szeroko rozumiany rozwój pracownika to proces przebiegający w określonych dla czasu jego kariery okresach, ...
Kształtowanie zaangażowania organizacyjnego pracowników jako narzędzia zarządzania pracownikami zespołów rozproszonych w branży IT.
(2022)
Pozyskanie oraz utrzymanie zaangażowanych pracowników jest jednym z wyzwań oraz celów współczesnych organizacji. W związku z czym jest ono traktowane jako jedno z najważniejszych zadań stojących przed kierownikami oraz ...
Strategiczna karta wyników w zarządzaniu sprzedażą w przedsiębiorstwach z branży produktów szybko rotujących
(2022)
Strategiczna (zrównoważona) karta wyników (Balanced Scorecard – BSC) służyła pierwotnie do pomiaru efektywności organizacji. Obecnie BSC nie jest tylko narzędziem pomiaru dokonań, ale filarem systemu zarządzania strategicznego. ...
Zaangażowanie konsumentów w rozwój produktów instytucji kultury jako przykład realizacji strategii orientacji na klienta
(2022)
Obszar badawczy
Rynek kultury i funkcjonujące na nim instytucje podlegają przemianom. Konsumenci są bardziej wymagający w zakresie oferty i jej dostosowania do własnych potrzeb i zainteresowań. Dlatego też instytucje ...