Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGoranczewski, Bolesławen
dc.contributor.authorPuciato, Danielen
dc.date.accessioned2015-08-11T10:30:22Z
dc.date.available2015-08-11T10:30:22Z
dc.date.issued2011-06-21en
dc.identifier.issn0867-5856en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11440
dc.description.abstractThe aim of the paper is to identify the role of SWOT analysis in the formulation of tourism development strategies for destinations. SWOT analysis helps to establish a reliable diagnosis of the internal potential shown by a tourism destination and its environment. In the Polish economic situation, SWOT analysis is frequently used in a fragmentary manner which should be considered as a serious methodological oversight and may jeopardize the value of the entire process related to the strategic management of the tourism destination.en
dc.publisherLodz University Pressen
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;2en
dc.rightsThis content is open access.en
dc.subjectstrategic managementen
dc.subjectSWOT analysisen
dc.subjecttourism development strategyen
dc.subjectdestinationen
dc.titleSWOT Analysis in the Formulation of Tourism Development Strategies for Destinationsen
dc.page.number45-53en
dc.contributor.authorAffiliationFaculty of Economics in Opole, Wrocław School of Bankingen
dc.contributor.authorAffiliationInstitute of Tourism and Leisure, Opole University of Technologyen
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesBednarska M., Gołembski G., Markiewicz E., Olszewski M., 2007, Przedsiębiorstwo turystyczne. Ujęcie statyczne i dynamiczne, PWE, Warszawa.en
dc.referencesBerliński L., 2002, Zarządzanie strategiczne małym przedsiębiorstwem, OPO, Bydgoszcz.en
dc.referencesBerliński L., Penc-Pietrzak I., 2004, Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa, Diffin, Warszawa.en
dc.referencesDziedzic E., 1998, Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego, SGH, Warszawa.en
dc.referencesGierszewska G., Romanowska M., 2002, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.en
dc.referencesGołębiowski T., 2001, Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Diffin, Warszawa.en
dc.referencesKaplan R., Norton D., 1992, The balanced scorecard - measures that drive performance, Harvard Business Reviev, 70 (1), pp. 71-80.en
dc.referencesKornak A., Rapacz A., 2001, Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, AE, Wrocław.en
dc.referencesKotler Ph., 2005, Marketing, Rebis, Poznań.en
dc.referencesMeyer B., Milewski D., 2009, Strategie rozwoju turystyki w regionie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.en
dc.referencesNiestrój R., 1998, Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.en
dc.referencesRomanowska M., 2007, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.en
dc.referencesStabryła A., 2000, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.en
dc.referencesStrużycki M., 2004, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin, Warszawa.en
dc.referencesSupernat J., 1998, Zarządzanie strategiczne: pojęcia i koncepcje, Kolonia Limited, Wrocław.en
dc.referencesSzromik A., 2008, Marketing terytorialny, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.en
dc.referencesWeihrich H., 1982, The TOWS matrix. A tool for situational analysis, Long Range Planning, 15 (2), pp. 54-66. doi: 10.1016/0024-6301(82)90120-0en
dc.identifier.doi10.2478/v10106-010-0008-7en
dc.relation.volume20


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord