Show simple item record

dc.contributor.authorBałandynowicz-Panfil, Katarzyna
dc.date.accessioned2015-07-27T09:35:11Z
dc.date.available2015-07-27T09:35:11Z
dc.date.issued2014-12
dc.identifier.citationKatarzyna Bałandynowicz-Panfil, Wiek jako determinanta zachowań konsumpcyjnych, 24. [w:] P. Szukalski (red.), Starzenie się ludności a solidarność międzypokoleniowa, Wyd. UŁ, Łódź 2014, 171-180pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-439-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11209
dc.description.abstractCelem niniejszego opracowania jest zwrócenie uwagi środowiska naukowego oraz osób odpowiedzialnych za strategie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw na niewystarczający poziom zainteresowania zagadnieniem odmiennego traktowania poszczególnych grup konsumentów na rynkach dóbr i usług. Wyróżnionym wymiarem rozpatrywanych różnic jest determinanta wieku. Przeprowadzona analiza literatury przedmiotu doprowadziła do kilku konkluzji. Większość autorów zgadza się z poglądem, że zachowania konsumpcyjne zmieniają się wraz z wiekiem. Źródłem takiej sytuacji jest zarówno odmienna percepcja, zapamiętywalność przekazów marketingowych, jak również stopień lojalności wobec marki. Brak uwzględnienia tego typu odmienności prowadzi do znacznych uproszczeń w zakresie stereotypowego postrzegania osób jedynie z punktu widzenia ich wieku. W konsekwencji, potrzeby i możliwości określonych grup wiekowych są pomijane w projektowaniu produktów i usług, jak również w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw z zewnętrznymi klientami i, szerzej, z otoczeniem. Tak istotne różnice prowadzą do pogłębiania się dysproporcji pomiędzy poszczególnymi generacjami konsumentów. Artykuł ma stanowić przyczynek do dalszych rozważań nad istotnością wieku jako determinanty zachowań konsumpcyjnych oraz komunikacji marketingowej przedsiębiorstw.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectstarsi konsumencipl_PL
dc.subjectkomunikacja marketingowapl_PL
dc.subjectstereotypy ze względu na wiekpl_PL
dc.subjectzachowania konsumpcyjnepl_PL
dc.subjectsrebrna gospodarkapl_PL
dc.titleWiek jako determinanta zachowań konsumpcyjnychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number171-180pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Gdańskipl_PL
dc.referencesAron D., Judson K., Aurand T., Gordon G. (2007), Consumer Grudgeholding: Does Age Make a Difference?, “Mid‑American Journal of Business”, vol. 2, no. 1 (Spring)pl_PL
dc.referencesBaron S. (2008), An elder’s reflection on marketing to the elderly, “The Marketing Review”, vol. 8, no. 4pl_PL
dc.referencesCole C., Laurent G., Drolet A., Ebert J., Gutchess A., Lambert‑Pandraud R., Mullet E., Norton M. I., Peters E. (2008), Decision making and brand choice by older consumers, “Marketing Letters”, vol. 19pl_PL
dc.referencesEnsley E. E., Pride W. M. (1991), Advertisement Pacing and the Learning of Marketing Information by the Elderly, “Psychology & Marketing”, vol. 8, no. 1 (Spring)pl_PL
dc.referencesHerve C., Mullet E. (2009), Age and factors influencing consumer behaviour, “International Journal of Consumer Studies”, vol. 33pl_PL
dc.referencesMathur A., Sherman E., Schiffon L. G. (1998), Opportunities for marketing travel services to new‑age elderly, “The Journal of Services Marketing”, vol. 12, no. 4pl_PL
dc.referencesSchlossberg H. (1992), Expert on aging warns against ‘stupid marketing’, “Marketing news”, September 28pl_PL
dc.referencesThompson N. J., Thompson K. E. (2009), Can marketing practice keep up with Europe’s ageing population?, “European Journal of Marketing”, vol. 43, no. 11/12pl_PL
dc.referencesTinkham S. F., Lariscy R. W., Avery E. J. (2009), Political advertising and the older electorate, “Journal of Advertising”, vol. 38, no. 2 (Summer)pl_PL
dc.referencesUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) (2009), Badanie konsumentów III wieku, Warszawapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska