Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria nr 003/1981
Browse by
CONTENT
-
Zagadnienia recepcji dzieła i pisarza
Witold Ostrowski
-
Elementy detektywne w kompozycji "Bleak House" Karola Dickensa
Jolanta Nałęcz-Wojtczak
-
The Concept of Organic Form in American
Romantic Poetry
Jadwiga Maszewska
-
The Role of Musical and Sound Effects in "The Einperor Jones" by E. O'Neill
Róża Yobożil
-
The Hidden Dynamisms in Eliot's Early Drama
Aleksandra Chwedorowicz
-
The Problem of Violences what Actually Happens in a Few Plays by J. Whiting, H. Pinter and. S. Beckett
Ewa Pastuszyńska
-
The Dance in Elizabethan Drama
Irena Janicka-Świderska
-
Tomasz More w ujęciu W. Szekspira
Krystyna Kujawińska-Courtney
-
Socjalizm "Utopii" Tomasza More'a
Witold Ostrowski
Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.
Recent Submissions
-
The Role of Musical and Sound Effects in "The Einperor Jones" by E. O'Neill
(Uniwersytet Łódzki, 1981)Sztuką "Cesarz Jones“ napisaną w 1920 r., E. O'Neill zapoczątkował serię swych dramatów ekspresjonistycznych. Tu właśnie po raz pierwszy z pełną świadomością szeroko wykorzystał nowe środki przekazu teatralnego, m. in. ... -
Elementy detektywne w kompozycji "Bleak House" Karola Dickensa
(Uniwersytet Łódzki, 1981)"Bleak House" has been considered Dickens' most significant contribution to the emergence of the detective genres in English literature. This opinion has generally been formed on thé basis of the episode in which Inspector ... -
The Concept of Organic Form in American Romantic Poetry
(Uniwersytet Łódzki, 1981)Romantyzm amerykański przejął pojęcie formy organicznej dzieła literackiego od romantyzmu angielskiego. R. W. Einers n i W. Whitman nie zaakoeptowali jednak Coleridge'owskiego terminu "forma organiczna" bez przystosowania ... -
The Dance in Elizabethan Drama
(Uniwersytet Łódzki, 1981)Celem artykułu jest ukazanie różnych funkcji tańca zespolonego z Wizją dramatyczną w wybranych sztukach okresu elżbietańskiego. W komediaoh romantyoznych Szekspira "Muoh Ado About Nothing" i "As You Like It" taniec - w ... -
Zagadnienia recepcji dzieła i pisarza
(Uniwersytet Łódzki, 1981)Reception is a very complex phenomenon. Its study may concern one work or all the works of an author, himself as a man and writer, the literary activities of a group of writers representing a trend or school, or even ... -
Tomasz More w ujęciu W. Szekspira
(1981)Although V. Shakespeare did not devote any of his plays to Sir Th. More, he, undoubtedly, was interested in that feuoous personality. He oollaboräted on the three pages of the manusoript of "Sir Thomas More" and made ... -
Socjalizm "Utopii" Tomasza More'a
(Uniwersytet Łódzki, 1981)1. The tvord utopia is used to denotes 1) projects of perfect sobial systems ensuring happy life, but impracticable because of suggested limitations in a given period or at all timesj 2 ) a philosophical-political ... -
The Problem of Violences what Actually Happens in a Few Plays by J. Whiting, H. Pinter and. S. Beckett
(Uniwersytet Łódzki, 1981)Druga część artykułu poświęcona jest sposobom w jaki wyżej wymienieni dramaturdzy preparują znaczenia. Środki użyte przy ewokowaniu wizji świata przemocy to przede wszystkim groteska, deformacja, ironia, cisza - ... -
The Hidden Dynamisms in Eliot's Early Drama
(Uniwersytet Łódzki, 1981)Esej jest próbą wydobycia zasadniczych, ohoó ukrytych i często nie dostrzeganych podobieństw pomiędzy dwoma wozesnymi sztukami Eliota: "Morderstwem w katedrze" i "Zjazdem rodzinnym". Wydaje się, że obie sztuki nawiązują ...