Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWorsowicz, Monika
dc.date.accessioned2015-07-15T09:59:58Z
dc.date.available2015-07-15T09:59:58Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11027
dc.description.abstractThe purpose of the article is to answer the question, if editors of the tabloid newspapers see their readers and how this vision discloses in a press. The authoress thinks that the journalists expectation have not much in common with a practical of the editorial office. These difference are visible in a editorial level and as in a function of the press. It is often used a phrase “ a common man” for the tabloid readers. It says, that he is poor educationed, have a low taste, easy care of the emotions and can understand only short, unambiguous remittances. Journalism materials with are put in the polish tabloids (“ Fakt” , “Super Express”) show that their precision requires complex skills. Surmise, tabloid readers instead of the enjoyment and diminished information get a product, which is first of all to serve to manipulate their image of reality and has a influence for their suspection.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;12
dc.title"Zwykły człowiek" jako konstrukt myślowy - z obserwacji prasy tabloidowejpl_PL
dc.title.alternative“A common man” as a suspection construct - from observation of the tabloid newspaperspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[367]-376pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord