Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych | Faculty of International and Political Studies: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 801-820 z 936
-
Introduction
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Influence of the initiative “New7Wonders” on image and intention to visit the city
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Social media in building a relationship with the audience. Case study: The Marek Edelman Dialogue Center in Łódź
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Regular online and social media activity supported by honest and reasonably chosen content can pay off. The Dialogue Center like/follow rate is about 1000 new profile likes per year. We have been on Facebook for 4 years, ... -
Solar de Tejada, a Medieval Nobility Institution proposed as a Heritage of Cutural Interest in Spain
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Preserving heritage and culture of a city with tourism
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Dissonant historical heritage and the role of cultural institutions: the case of ATRIUM in Forlì
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
From city identity to city branding: artivistic initiatives or top-down urban regeneration?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Business Model of Culture and Creative Industries Incubator in creating social innovation
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
New generation cultural and scientific institutions — dilemmas and strategic challenges
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Recent periods witnessed very strong development trend of new generation cultural and scientific institutions that can be distinguished by their interdisciplinary approach. They combine promoting culture and science with ... -
Night in a big city. Light festivals as a creative medium used at night and their impact on the authority, significance and prestige of a city
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Marketing challenges for marketing of cultural institutions and events
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
At the borderline of marketing of culture and territorial marketing
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Communication platforms for shaping a mega-event. A case study of selected European Capitals of Culture
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Approach to cultural tourism in Bilbao and its surroundings. What is the future for marketing strategies?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Upolitycznienie sportu jako następstwo konfrontacji politycznej państw
(2016)The paper is dedicated to the issue of the relations between sport and politics. Its aim is to explore examples of connections between sport and politics in the situation of conflicts between states. An attempt was made ... -
Dawne demony ciągle nie śpią. Na marginesie kulturalno-politycznych wydarzeń w RFN w sierpniu 2006 r.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Artykuł ukazuje na przykładzie dwóch znanych postaci życia społeczno-kulturalnego Niemiec: Eriki Steinbach (Związek Wypędzonych) i Güntera Grassa meandry ciągle powracającej odpowiedzialności za wydarzenia lat 1939–1945 i ... -
Kulturowy wymiar amerykańskiego kina policyjnego Cultural Dimension of American Cop Cinema
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Brytyjskie studia kulturowe przyjęły instytucjonalną formę w tym samym czasie, gdy filmoznawstwo wypracowywało swój akademicki program. Rozwijając się, studia kulturowe i filmoznawstwo sięgały do tych samych metod i teorii. ... -
Status Jerozolimy a konflikt bliskowschodni
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Kwestia statusu Jerozolimy i kontroli nad Wzgórzem Świątynnym stanowi jeden z najważniejszych punktów spornych w konflikcie izraelsko-palestyńskim. Jak dotąd nie znaleziono satysfakcjonującego rozwiązania tej kwestii. ... -
Terroryzm jako globalne zagrożenie XXI w.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Artykuł prezentuje zagadnienie współczesnego zagrożenia terrorystycznego jako efekt długotrwałego rozwoju dżihadystycznego ruchu społecznego o charakterze zbrojnym, który ze względu na swój globalny charakter stanowi istotne ... -
Umacnianie amerykańskich sojuszy: Transatlantyckie Partnerstwo w Dziedzinie Handlu i Inwestycji i Partnerstwo Transpacyficzne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Celem artykułu jest analiza politycznego i strategicznego znaczenia dla Stanów Zjednoczonych negocjowanych obecnie układów: Transatlantyckiego Partnerstwa w Dziedzinie Handlu i Inwestycji i Partnerstwa Transpacyficznego. ...
