Materiały konferencyjne | Conference Proceedings: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 61-80 z 113
-
Brama do wiedzy. Rola biblioteki akademickiej w procesie komunikacji naukowej na przykładzie bibliotek akademickich w Łodzi
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Academic libraries are an important link in the process of scientific communication. In carrying out assigned tasks for the university environment, they need to adjust their offer to changing conditions of the modern ... -
Jakość usług informacyjnych biblioteki akademickiej jako ważny element gospodarki opartej na wiedzy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Universities retrieve a very important role in the creation of a know-ledge-based economy on innovation sectors, regions and enterprises. These institutions are increasingly using new technologies of information to heighten ... -
Uwarunkowania misji bibliotek w społeczeństwie wiedzy i informacji. Wizerunek i tożsamość
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The article concerns the contemporary librarianship and the place of libraries in the information society. Rapid growth of information is conducive to the development of libraries, defining their mission and building their ... -
Uczelnie akademickie i ich biblioteki w Europie wiedzy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The title refers to the place and role of university libraries in the context of the European Union development policy which evolves together with the competitive challenges on the global knowledge and education market. ... -
7. Seminarium Open Access, 25.10.2016
(2016-10-25) -
Repozytorium instytucjonalne jako istotny element promocji nauki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2015)W artykule przedstawiono funkcjonowanie Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego i jego rolę w promocji dorobku badawczego macierzystej uczelni. Opisano etapy jego budowy i rozwoju. Przybliżono promowanie idei Open Access w ... -
6. Seminarium Open Access, 20.10.2015
(2015-10-20) -
Projekty bibliotek w Programach Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
(Stowarzyszenie EBIB, 2015-04)W artykule zostały przedstawione wszystkie programy grantowe Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, do których aplikować mogą biblioteki różnego typu. Przegląd zawiera porównanie poszczególnych priorytetów oraz zasad ... -
Jak komunikować treści naukowe
(2015) -
Kierunek E-Książka. Gdzie i jak?
(2015-03-05) -
Błędy w komunikacji. Komunikacja e-mailowa w polskich bibliotekach uczelnianych
(2013)Najcenniejszym zasobem globalnej sieci jest informacja, ale istotą Internetu jest komunikacja. W niniejszym artykule szeroki opis zagadnień związanych z komunikacją internetową stanowi punkt wyjścia do omówienia badań ... -
Czy biblioteki i książki przetrwają próbę czasu: od książki drukowanej do e-książki, od biblioteki tradycyjnej do wirtualnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)This presentation examines the book history outline from the earliest times to the present day. It indicates crucial moments in the history of literature, librarianship, and the centuries-old importance of books and libraries ... -
Mobilna biblioteka akademicka jako centrum zarządzania wiedzą
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The aim of this ar ticle is to deter mine the position of an academic library in the contemporary social and economic network with particular focus on the challenge to construct so called knowledge society. The aspect ... -
Analiza tendencji i kierunki zmian w polityce gromadzenia książki elektronicznej w bibliotekach naukowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)At the University Library ongoing updates and additions to its collections is an important part of keeping didactics and scientifically researched work current and up to date. E-books are the most efficient way of ... -
Kompetencje pedagogiczne w procesie komunikowania się bibliotekarza z czytelnikiem w bibliotece XXI wieku. Problemy i zakłócenia w procesie komunikowania się
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The aim of this issue is to point out the changing for ms of communication between a reader and a librarian with stress on pedagogical competences in librarian’s occupation. Nowaday, digitalization makes forms of ...
