Show simple item record

dc.contributor.authorWiśniewski, Szymon
dc.date.accessioned2015-07-08T10:58:51Z
dc.date.available2015-07-08T10:58:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationWiśniewski S., Historyczne uwarunkowania rozwoju korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk na obszarze Polski, Acta Unversitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica, 2014 nr 17, s. 185-202.pl_PL
dc.identifier.issn1508-1117
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10677
dc.description.abstractW artykule przedstawiono etapy rozwoju relacji transportowych łączących Bałtyk z Adriatykiem ze szczególnym uwzględnieniem ziem polskich. Odniesiono się zarówno do ewolucji systemów transportowych, jak i zmian w przepływach ładunków w poszczególnych okresach rozwoju Polski oraz na tle zmian granic krajów, przez które wiedzie transeuropejski korytarz transportowy nr VI.pl_PL
dc.description.abstractThis article presents the stages of development of transport relations connecting the Baltic Sea with the Adriatic Sea with particular emphasis on Polish lands. Reference is made to both the evolution of transport systems and changes in the flow of goods in different periods of the development of Polish and changes in country borders, through which passes the Trans-European Transport corridor No. VI.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica;17
dc.subjectKorytarz Transportowy Bałtyk–Adriatykpl_PL
dc.subjectsieć transportowapl_PL
dc.subjectPolskapl_PL
dc.subjectprzepływy ładunkówpl_PL
dc.subjectzmiany granicpl_PL
dc.subjecttransport corridor Baltic–Adriaticpl_PL
dc.subjecttransport networkpl_PL
dc.subjectfreight flowspl_PL
dc.subjectboundary changes Polandpl_PL
dc.titleHistoryczne uwarunkowania rozwoju korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk na obszarze Polskipl_PL
dc.title.alternativeConditions of historical development of Transport corridor Baltic-Adriatic in the area of Polandpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number185-202pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Katedra Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennejpl_PL
dc.identifier.eissn2353-4826
dc.referencesDziadek S., 1999, Transport kolejowy a organizacja przestrzeni państwa Europy Środkowo-Wschodniej, [w:] Kitowski J. (red.), Problematyka geopolityczna Europy Środkowej i Wschodniej, Rzeszów, s. 345–354.pl_PL
dc.referencesKmieciński J., 1989, Pradzieje ziem polskich, t. 1, Od paleolitu do środkowego okresu lateńskiego, t. 2, Epoka brązu i początek epoki żelaza, PWN, Warszawa–Łódź.pl_PL
dc.referencesKoziarski S., 1999, Paneuropejskie układy komunikacyjne, [w:] Kitowski. J. (red.), Problematyka geopolityczna Europy Środkowej i Wschodniej, Rzeszów, s. 355–387.pl_PL
dc.referencesLijewski T., 1986, Geografia transportu Polski, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLijewski T., 2003, Szlaki tranzytowe przez Polskę, [w:] Stasiak A. (red.), Księga poświę- cona pamięci profesora Marcina Marii Rościszewskiego, „Geopolitical Studies”, 10, IGiPZ PAN, Warszawa, s. 61–68.pl_PL
dc.referencesŁowmiański H., 1957, Historia Polski do roku 1764, t. 1, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMazowieckie Biuro Planowania Regionalnego w Warszawie, http://www.mbpr.pl/bac. html.pl_PL
dc.referencesMoczulski L., 1999, Geopolityka. Potęga w czasie i przestrzeni, Bellona, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPiskozub A., 1987, Dziedzictwo polskiej przestrzeni. Geograficzno-historyczne podstawy struktur przestrzennych ziem polskich, Ossolineum, Wrocław.pl_PL
dc.referencesRaport o stanie zaawansowania prac nad budową infrastruktury liniowej oraz punktowej w strefie korytarza transportowego Bałtyk–Adriatyk w Polsce na rok 2012, Stowarzyszenie Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk–Adriatyk, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesRosen-Przeworska J., 1979, Spadek po Celtach, Wrocław.pl_PL
dc.referencesRościszewski M., 2003, Polska granica wschodnia, [w:] Stasiak A. (red.), Księga poś- więcona pamięci profesora Marcina Marii Rościszewskiego, „Geopolitical Studies”, 10, IGiPZ PAN, Warszawa, s. 196–263.pl_PL
dc.referencesSobczyński M., 2005, Europejskie uzasadnienie przebiegu autostrady A-1, [w:] Konferencja: Autostrada A-1 i łódzki węzeł komunikacyjny – drogi integrujące Polskę, 17 listopada 2004, Łódź, Materiały Konferencyjne, Wydział Strategii i Analiz Urzę- du Miasta Łodzi, Stowarzyszenie Miast Autostrady Bursztynowej, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzymański J., 2004, Nauki pomocnicze historii, wyd. VI, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTaylor Z., 2007, Rozwój i regres sieci kolejowej w Polsce, IGiPZ PAN, Monografie, 7, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTENtec Information System, http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/tentec/ index_en.htm.pl_PL
dc.referencesTyszkiewicz J., 2013, Geografia historyczna. Zarys problematyki, Instytut Historii PAN, Wydawnictwo DIG, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWendt J., 1999, Geopolityczne aspekty tranzytu w Europie Środkowej, „Geopolitical Studies”, 6, IGiPZ PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWersje skonsolidowane Traktatu o Unii Europejskiej i Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej Nr C 326 z 26 października 2012 r.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record