Przeglądaj Książki/Rozdziały | Books/Chapters według daty wydania
Wyświetlanie pozycji 41-60 z 808
-
Rola uniwersytetów w promocji polskich miast i regionów — nowe wyzwania strategiczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Artykuł ma charakter przeglądowo-koncepcyjny, służy ukazaniu podstawowych wyzwań, które stają przed polskimi uniwersytetami w zakresie budowania przyszłościowej orientacji marketingowej. Celem artykułu jest uporządkowanie ... -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011) -
Zakończenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011) -
Klucz do Afryki - czynnik chiński w polityce UE wobec kontynentu afrykańskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2011)Celem niniejszego tekstu jest odpowiedź na pytanie, czy i w jaki sposób Unia bierze pod uwagę czynnik chiński w swojej polityce wobec Afryki, oraz omówienie perspektyw współpracy z Pekinem w tym zakresie. Podstawą do ... -
Russland i Polendeutsche. Zaprogramowanie kulturowe niemieckich „późnych przesiedleńców” z Rosji i z Polski
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011) -
Universities and territorial development
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)This contribution aims at highlighting some key issues of the evolutionary process of universities, underlining in particular their role in promoting economic development and local communities. The recent shift in paradigm ... -
Market Orientation: the Impact of Mascomex on the Internationalization of the Galician Economy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)The university is not an end in itself, but rather a means of improving the society which it serves. A society is made up of multiple institutions, which must to distinguish between students, their families, the businesses ... -
Festiwale jako środek kształtowania wizerunku miasta wśród studentów — wstępne propozycje badawcze
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Celem artykułu jest przedstawienie ogólnych ram teoretycznych dla badań w zakresie budowania wizerunku miasta wśród społeczności akademickiej poprzez wydarzenia (a w szczególności poprzez festiwale). Pierwszą część tekstu ... -
University and Development: A Shared Commitment
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Universities are undergoing significant transformation as a result of the information society and the globalisation process. This is provoking a series of changes in planning and in approaches to management, as well as ... -
Rola programu Erasmus w marketingu akademickim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Uczestnictwo uczelni w programie Erasmus wpisuje się w koncepcję marketingu akademickiego przez doskonalenie oferty podstawowej instytucji szkolnictwa wyższego i oferowanie dodatkowych korzyści grupom interesariuszy ... -
Potencjał naukowo-badawczy uczelni i jego rola w regionie uczącym się (na przykładzie Małopolski)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Dokonując charakterystyki Małopolski należy zauważyć, że zestawione dane, ukazujące jej rozwój, przemawiają same za siebie: analizowane województwo wytwarza 7,2% PKP Polski; w jego obrębie działalność gospodarczą prowadzi ... -
Rola szkół wyższych w rozwoju społeczno-gospodarczym oraz kształtowaniu wizerunku Wrocławia i Dolnego Śląska
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Dążenie do tego, aby marka miasta, regionu była kojarzona z nauką, edukacją, czy ofertą kształtowaną przez szkoły wyższe zyskuje na znaczeniu ze względu na rozwój społeczeństwa opartego na wiedzy, a także proces globalizacji ... -
An overview of the concept of marketing orientation in the higher education sector
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)This chapter is focused on the concept of marketing orientation in universities through a literature review of the most relevant theoretical contributions, highlighting its definition, approaches and requisites. Marketing ... -
Od Boga do terroru. Rola religii w ideologii dżihadyzmu na przykładzie organizacji Al-Kaida
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011) -
Uwarunkowania ekonomiczne polityki Stanów Zjednoczonych wobec Europy Zachodniej za prezydentury Richarda M. Nixona (1969-1974)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Percepcja świata arabsko-muzułmańskiego w Japonii na przykładzie mangi Afuganisu-tan
(Katedra Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Tradycje ekumeniczne w dziejach pogranicza polsko-ukraińskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Determinanty historyczne stosunków słowacko-węgierskich. Od konfliktu do normalizacji?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Litwa i Litwini w oczach Polaków. Propozycje operacjonalizacji problemu w kontekście badań nad sąsiedztwem
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Półwysep Koreański w XX w. ‒ źródło sąsiedzkich napięć na Dalekim Wschodzie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)