Przeglądaj Książki/Rozdziały | Books/Chapters według tytułu
Wyświetlanie pozycji 272-291 z 745
-
Magical Realism in Literary Quest for Afro-American Identity
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, 2008)This study makes a distinction between two types of magical realism—epistemological i.e. concerned with questions of knowledge and ontological i.e. concerned with questions of being and argues that the second type can be ... -
Making Fun [sic] of Hitler
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019) -
Maoizm praktyczny? – przypadek wioski Nanjiecun
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Marka miasta – między teorią a praktyką
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem niniejszego rozdziału jest przedstawienie sposobu myślenia o budowaniu marki terytorialnej wśród przedstawicieli urzędów miejskich w polskich miastach na prawach powiatu oraz rozpoznanie wyzwań i ograniczeń związanych ... -
Market Orientation: the Impact of Mascomex on the Internationalization of the Galician Economy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)The university is not an end in itself, but rather a means of improving the society which it serves. A society is made up of multiple institutions, which must to distinguish between students, their families, the businesses ... -
Marketing challenges for marketing of cultural institutions and events
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Marketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywności
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Marketing regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych. Perspektywa sprzedawcy i konsumenta
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Markomanowie i Kwadowie w systemie „państw” klientelnych Imperium Romanum
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)System państw — klientów Imperium Romanum miał za zadanie ochronę granic i integralności prowincji rzymskich przed najazdami dalej mieszkających barbarzyńców. Artykuł porusza wymienioną problematykę na przykładzie ... -
Media społecznościowe jako element procesu budowania marki miasta – korzyści i zagrożenia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem niniejszego rozdziału jest przeanalizowanie potencjału mediów społecznościowych w kontekście budowania marki miasta. Nowe media na stałe wpisały się we współczesną mapę komunikacyjną szerokiej grupy osób, które ... -
Medialna wojna o dusze w Somalii. Ewolucja Al-Kataib, anglojęzycznego kanału propagandy ekstremistów islamskich w latach 2010–2012
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Medialny obraz kształtowania się stosunków polsko-niemieckich. Na podstawie analizy tygodników „Der Spiegel” i „Polityka” z lat 2005–2017. Studium politologiczno-socjologiczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)W publikacji pokazuję, w jakim stopniu partie polityczne oraz mass media wpływają na kształtowanie dwustronnych, polsko-niemieckich stosunków, a także na budowanie wizerunku obu krajów i narodów. Zasadniczy problem badawczy ... -
Meksyk i Stany Zjednoczone – wspólna granica
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Melancholia, tęsknota i saudade – czyli tożsamość narodowa Portugalczyków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Artykuł unaocznia kluczowe znaczenie historii w procesie kształtowania tożsamości narodowej Portugalczyków. Artykuł analizuje m.in. portugalską tożsamość imperialną, mit sebastianizmu oraz fenomen saudade, a także podobieństwa ... -
Mentalność rosyjska. Słownik
("Śląsk", 1995) -
Mentalność, tradycja i bolszewicko-komunistyczne doświadczenie Rosji
(Wydawnictwo Naukowe Ibidem, 2007) -
Metody ilościowe w badaniu systemów wyborczych. Na przykładach z państw Azji Wschodniej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Męska dominacja jako źródło mizoginii w Hymnie demokratycznej młodzieży Serhija Żadana
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Między pamięcią a zapomnieniem recepcja i wizerunek Jürgena Fuchsa w XXI wieku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)1978 hat Václav Havel seinen wichtigsten politischen Text vor der Wende verfasst und ihn mit folgendem Titel versehen: „Versuch, in der Wahrheit zu leben“ – diese schlichten Worte hat sich Jürgen Fuchs (1950–1999) nicht ... -
Między pragmatyzmem a konfucjańską moralnością. Dezideologizacja retoryki chińskiej polityki zagranicznej w okresie reform
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)