Artykuły naukowe | Articles: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 65
-
Conceptualising and Measuring Consumer Engagement in Social Media Implications for Personal Involvement
(Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014)Background. Consumer engagement with brands in social media has become an increasingly important challenge for companies to create and to measure. Building fan engagement with brands turns out to be one of the most ... -
Prankvertising – Pranks as a New Form of Brand Advertising Online
(Publishing House of Rzeszow University of Technology, 2014)A practical joke (i.e. a prank) belongs to a category of disparagement humor, as it is a playful act held to amuse, tease or even mock the victim, and to entertain the audience. Alt-hough humor has been long exploited in ... -
Consumers, Play and Communitas—an Anthropological View on Building Consumer Involvement on a Mass Scale
(Polskie Towarzystwo Socjologiczne, 2014)There is an increasing interest in effective methods for building consumer involvement on a mass scale. This paper offers an interdisciplinary theoretical framework for consumer involvement analysis and forwards an ... -
The Impact of Consumer Knowledge on Brand Image Transfer in Cultural Event Sponsorship
(Polskie Towarzystwo Socjologiczne, 2013)The paper presents some preliminary findings on the role of consumer knowledge in cultural event sponsorships. Using a field design, the impact of consumer knowledge on the brand image transfer wasmeasured. Two international ... -
青嵐会の興亡史‐政策集団から派閥まで
(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2010)Seirankai was one of policy groups established in the Liberal Democratic Party (LDP) in 1973, well known for the fact that its members signed the act of its foundation with their own blood. Seirankai was also called ... -
Rody polityków w Japonii
(Zakład Azji Wschodniej UŁ, 2011)The article examines the phenomenon of hereditary parliamentarism in Japan, mainly in the Liberal Democratic Party -
New Parties in Japan – In the Search of a “Third Pole” on the Political Scene
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The article describes the process of realignment on the Japanese political scene after Koizumi reforms and alternation of power in 2009. -
Problem rewizji Konstytucji a japońska polityka bezpieczeństwa w XXI wieku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)The article compares the plans of revision of the Constitution of Japan by separate political parties. -
Antyjapońskie oblicze nacjonalizmu chińskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007)The article examines evolution of anti-Japanese right-wing movements in mainland China and Hong Kong. -
Ukraina w Europejskiej Polityce Sąsiedztwa
(Centrum Europejskie w Natolinie, 2006)Celem artykułu jest przedstawienie pierwszych lat rozwoju Europejskiej polityki sąsiedztwa wobec Ukrainy. -
Miejsce Chin w polityce bezpieczeństwa Unii Europejskiej
(Towarzystwo Azji i Pacyfiku, 2006) -
Zmierzch państw narodowych, czyli finał klasycznej Europy
(Fundacja Industrial, 2014-01) -
Dlaczego studenci nie grają w gry? Zastosowanie gier w edukacji dorosłych na przykładzie nauczania zarządzania projektami
(Polskie Towarzystwo Badania Gier, 2013)Zarówno wyniki badań przytaczane w literaturze, jak i obserwacje autora podczas stosowania internetowej gry edukacyjnej do nauczania zarządzania projektami na uczelni wyższej oraz w ramach szkoleń dla osób dorosłych zdają ... -
KRYZYS W RELACJACH CHIŃSKO-JAPOŃSKICH W ZWIĄZKU ZE SPOREM O WYSPY SENKAKU/DIAOYUTAI
(Uniwersytet Łódzki, Zakład Azji Wschodniej, 2011) -
Чем страшна Европа польским и русским "славянам"
(Наука, 2004) -
Pozytywista Putin
(Stowarzyszenie Kulturalno-Edukacyjne "Kolegium Gdańskie", 2004) -
КУЛЬТУРНАЯ ЗАПРОГРАММИРОВАННОСТЬ ДОСТОЕВСКОГО, ЕГО ГЕРОЕВ И ИССЛЕДОВАТЕЛЕЙ ЕГО ТВОРЧЕСТВА Попытка применить к литературоведению категории Гирта Хофстеда
(“Russian Literature and Literary Studies”, 2009) -
Польская и русская душа
(PISM, 2003) -
Polsko-rosyjskie sprawy trudne
(Polski Instytut Spraw Międzynarodowych, 2011)